مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در حکمی رضا چنانی را به سمت رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش منصوب کرد.
کد خبر: ۶۶۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 18 October 2018

مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم میراث فرهنگی شهرستان شوش امروز با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار و از خدمات سعید دیناروند تقدیر و رضا چنانی به عنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش معرفی شد.

رضا چنانی دارای درجه تحصیلی دکتری تخصصی و رئیس دانشکده باستان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز است. وی با سوابق روشن در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دارای مقالات علمی ملی و بین المللی نمایه دار است.

وی پیش از این، مسئولیت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش را تا سال٩٣ تجربه کرده بود و از فعالیت های ماندگار وی در آن دوره مدیریتی، تکمیل پرونده ثبت جهانی شوش و معرفی آن به سازمان یونسکو، انتخاب شهرستان شوش طی ٨ سال متوالی به عنوان «شهر اول» در خدمات رسانی ستاد تسهیلات نوروزی، تأسیس و راه اندازی دانشکده باستان شناسی و تبدیل کنونی آن به قطب علمی منطقه ۱۰ آموزش عالی وزارت علوم، راه اندازی باغ موزه، بیشترین آمار جذب و استخدام و تَمهید ادامه تحصیل پرسنل تا مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

بر اساس تقسیمات کشوری، شهرستان شوش یکی از شهرستان‌های شمالی استان خوزستان با جمعیتی بالغ بر ٢۰۰ هزار نفر می باشد. این شهرستان از سه بخش شاوور، بخش مرکزی و بخش فتح‌المبین تشکیل شده و مرکز آن شهر شوش است.

شهر باستانی و تمدنی شوش جاذبه‌های تاریخی مهمی هم‌چون زیگورات چغازنبیل، کاخ آپادانا و کاخ اردشیر(شاوور)، قلعه باستان‌شناسی و موزه شوش و نیز جاذبه‌های مذهبی هم‌چون آرمگاه دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی، منابع عملیاتی فکه و یادمان شهدای فتح‌المبین، سواحل رودخانه‌های دز و کرخه و مناطق جنگلی حاشیه آن و ده‌ها جاذبه‌ گردشگری دیگر را دارد و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در ایام گوناگون سال می‌باشد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار