وزیرکشورعراق در دیدار با استاندار ایلام مطرح کرد؛
وزیر کشور عراق در دیدار با استاندار ایلام گفت :دولت عراق در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی کوتاهی نخواهد کرد .
کد خبر: ۶۶۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 17 October 2018

وزیر کشور عراق در دیدار با استاندار ایلام گفت :دولت عراق در هرگونه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی کوتاهی نخواهد کرد . مقامات عراق برای تامین امنیت زوار و خدمات دهی در ایام اربعین از همکاری با مسئولین ایرانی دریغ نمی کند.

وی تاکید کرد : امسال نیز مانند سال گذشته ملت ایران و عراق در کنار هم به خوبی و با هماهنگی مراسم اربعین باشکوهی برگزار خواهند کرد.

الاعرجی با اشاره به دستور ویژه نخست وزیر عراق جهت همکاری و تعامل هر چه بیشتر با ایران افزود : امسال نیز نهایت همکاری در بحث خدمات دهی به زوار را با مسئولان ایرانی انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد : زیرساخت های خوبی در مرزها برای زوار اربعین پیش بینی شده است، مسئولان عراقی برای ایجاد امنیت و خدمات دهی به زوار اربعین در خاک عراق و مرزها آمادگی کامل دارند.

 استاندار ایلام نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران زیرساخت‌های خوبی فراهم کرده است و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده که معطلی کمتر از هشت ثانیه را برای زائران دارد.

استاندار ایلام اظهار داشت: در راستای انتقال سریع موکب ها به کشور عراق دو روز پیش تفاهم‌ نامه‌ای با مقامات عراقی امضا شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت:با توجه به تداخل همزمان بحث تجارت ، عبور کالا و موکب ها در مرز مهران در حال حاضر تعداد زیادی کامیون پشت در انتظار ترخیص از مرز می باشند که موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است .

وی تصریح کرد: با توجه به آماده سازی نسبی مرز چنگوله در مهران ،عملیات های زیرساختی آن از ماه قبل آغاز شد و رایزنی های برای بازگشایی آن نیز انجام گرفته است .

استاندار ایلام بیان داشت : در ایام اربعین به علت تردد بیش از حد زوار از مرز مهران لازم است چند روزی بحث تجارت و ترخیص کالا به صورت موقت از مرز چنگوله انجام گیرد .

استاندار ایلام یادآور شد : هر روز شاهد تردد بیشتر زوار هستیم و پیش‌بینی می شود که خروج زوار از مرز مهران تا پایان امروز به بیش از 20 هزار نفر برسد.

وی تاکید کرد : : امیدواریم علاوه بر عبور زائران از مرز ، بحث تجارت نیز شکل بگیرد وبا همکاری های بیشتر کشور همسایه و دوست عراق مشکلات پیشرو نیز مرتفع گردد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که یک قرارگاه مشترک همانند نیروی انتظامی که سردار محسن فتحی زاده مسئولیت آن را برعهده دارد در کشور برادر و دوستمان عراق جهت برقراری همکاری های و تعاملات دو جانبه ایجاد شود.

استاندار ایلام درپایان گفت : از دولت و ملت عراق به خاطر میزبانی شایسته زوار اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار