بسته ویژه خبری تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نمایددراین بسته می خوانید :
کد خبر: ۶۶۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 17 October 2018

رسانه های خبری هرکدام به فراخور توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید.

گلایه عشایر آبدانانی از عدم آب رسانی به موقع

 ایلام بیدار، مشقت زندگی عشایری بر کسی پوشیده نیست، آنها با تحمل این همه مشقت انتظار دارند حداقل ضروری ترین نیازشان یعنی تامین آب به موقع پاسخ داده شود که متاسفانه این موضوع مختل شده است.

با توجه به عدم بارش و گرم بودن هوا حدود دو هفته است که اختلال در آبرسانی به عشایر آبدانان این قشر زحمت کش را حسابی به دردسر انداخته است و مسئولان هم اصلا متوجه حاد بودن موضوع نیستند.

کم آبی علاوه بر تهدید سرمایه‌های دامی و تولیدات این قشر، خود خانوارهای عشایری را هم برای تامین آب شرب به زحمت انداخته است؛ قطعا با این روند نامناسب خدمت‌دهی به عشایر، کاهش جمعیت این قشر در سال‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود و آنها هم از جامعه‌ای مولد به جامعه‌ای مصرف کننده و حاشیه نشین تبدیل می شوند.

عشایر در نقاط مختلف شهرستان از مختل شدن روند آبرسانی ابراز گلایه دارند و عنوان می‌کنند که حدود دو  هفته است تانکرهای آبرسانی به بهانه نداشتن لاستیک عدم پرداخت مطالبات رانندگان تانکرهای حمل آب اعلام کرده اند.

یکی از عشایر سیاهخانی در این خصوص اظهار داشت: ما اهالی عشایر سیاهخانی حدود یک ماه است اب خوردن نداریم و هیچ یک از مسئولین جوابگویی ما نیستند.
 
یکی دیگر از عشایر مژاره بخش سرابباغ گفت: عشایر مژاره سیاه گاو  این 15روز است که آب آشامیدنی ندارند و  با مشقت فراوان آب شرب خود را تامین می کنند.

وی افزود: با توجه به خشک سالی های اخیر تمام چشمه های آب آشامیدنی منطقه خشک شده اند و تامین آب آشامیدنی برایمان بسیار سخت است.

در روزهاي آینده مشکل عمليات آبرساني رفع خواهد شد

مشکل رفع می شود

"کوروش شادی"، مسئول امور عشایری آبدانان با ابراز ناراحتی از مشکل ایجاد شده برای عشایر گفت: علت تاخير روزهاي گذشته در تأمين اب شرب برخي از مناطق عشايري عدم هماهنگي پيمانكار (پروژه ابرساني)در تأمين و پرداخت مطالبات و حقوق افرادبوده است.

وی مستهلك بودن ماشين آلات آبرسان طرف قرارداد یکی دیگر از دلایل عدم آب رسانی دانست و افزود:با پيگيريها و مكاتبات صورت گرفته با اداره كل امور عشاير استان و دستور ويژه مديركل به پيمانكار مربوطه در خصوص رفع مشکلات موجود و قول مساعد ايشان نسبت به اين مهم،در روزهاي آتي عمليات آبرساني با توان هر چه بيشتر در كل مناطق عشايري بخش هاي سه گانه از سر گرفته خواهد شد.

هزینه پارکینگ های شهر مهران مشخص شد

احمد مرادپور مسئول روابط عمومی شهرداری مهران گفت: به ازای پارک خودرو به مدت ۸ شبانه‌روز، در پارکینگ اربعین مبلغ ۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

وی اظهارکرد: همچنین هزینه ورودی اتوبوس در پایانه برکت مبلغ ۲۰هزار تومان است.

مرادپور تاکید کرد: با توجه به کارهای صورت گرفته در پایانه برکت و پارکینگ اربعین، وضعیت مناسبی نسبت به سال گذشته در حوزه زیر ساخت های مرزی در حال انجام است.

مسئول روابط عمومی شهرداری مهران افزود: امسال شهرداری مهران تلاش کرده است پایانه برکت و پارکینگ اربعین را به لحاظ کیفی و حذف مشکلات سال گذشته توسعه دهد.

وی ادامه داد: امسال در جهت رفاه حال زوار سکوهای پارک سوار، مرمت روشنایی و آبرسانی، تعمیر سرویس های بهداشتی، نشانه گذاری و آسفالت خیابانهای دسترسی، انجام شده است.

چرداول آماده استقبال از زائران اربعین

 ایلام بیدار گزارش می دهد :اربعین فرصتی برای استان ایلام است تا ارادت خود را به خاندان عصمت وطهارت نشان دهد وبه زائرین ابا عبدالله خدمت کند واز طرف دیگر با فراهم کردن زیرساخت ها زمینه توسعه استان را فراهم آورد.

هر شهرستانی بنا به ظرفیت خود برای زائرین اربعین خود را مهیا می کند تا خاطره خوبی از خود در ذهن همگان باقی بگذارد.

شهرستان چرداول یکی از مبادی اصلی ورودی استان ایلام است که هرساله میزبان گردشگران زیادی است وایام اربعین بیشترین حجم ترافیک را به خود اختصاص می دهد.

مراد یگانه فرماندار چرداول در خصوص آماده سازی شهرستان برای ایام اربعین گفت: در آستانه فصل بارندگی واربعین حسینی هستیم که برای هرگونه اتفاقی باید آمادگی داشته باشیم و اعضای ستاد بحران شهرستان باید حضور مستمر داشته ودر دسترس باشند.

وی افزود:امسال 2 موکب برای خدمات دهی به زائران  به صورت مجتمعی برگزار شده  وتا 25 مهرماه راه اندازی می شوند.

یگانه خاطر نشان کرد:اکیب های نظارتی بهداشت ونظارت بربازار درایام اربعین از بازار ومواد بهداشتی وغذایی به صورت دائم نظارت خواهد کرد.

وی عنوان کرد:با همکاری نیروهای امنیتی ونظامی امنیت کامل در سراسر شهرستان برقرار شده و 6 توقف گاه با امکانات مناسب برای زائرین در نظر گرفته شده است.

فرماندار چرداول تصریح کرد:مشارکت های مردمی  می تواند نقش مهمی در خدمت رسانی به زائرین اربعین داشته باشدودراین صورت باید مشارکت های مردمی بیشتر شود./ع

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار