قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در همدان با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی از اول آبان فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا ۱۲ ادامه دارد، گفت: سال گذشته قریب به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از استان تردد کردند که ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها از ایستگاه‌های صلواتی خدمات دریافت کردند.
کد خبر: ۶۶۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 16 October 2018
علی بقایی با بیان اینکه ۷۰ درصد ایستگاه‌های صلواتی استان همدان امکان شب‌مانی در آن‌ها وجود دارد، گفت: در استان ظرفیت ۱۰۰ هزار زائر را برای شب‌مانی دارد.

به گزارش فارس، بقایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان از سال ۹۵ تاکنون به دنبال باشکوه‌تر برگزار کردن ارائه خدمات به زوار اربعین در ایام اربعین است، اظهار کرد: یکی از اهداف این ستاد ساماندهی خدمت‌رسانی به زائران است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها به شکل مردمی است و به هیچ نهاد دولتی و غیردولتی وابسته نیست، افزود: هر چند که کمک‌هایی از طرف سازمان‌ها و نهاد‌ها انجام می‌گیرد، اما عمده فعالیت‌ها به شکل مردمی است.

قائم‌مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان همدان با بیان اینکه ستاد در سه بخش ستاد پشتیبانی، ستاد عتبات عالیات، ستاد مردمی فعالیت می‌کند، یادآور شد: در بخش پشتیبانی اربعین ماموریت‌ها به شکل زیرساختی است.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته بر اساس اطلاعات بدست آمده ۴۳ ایستگاه صلواتی برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: امروز این تعداد به ۴۵ ایستگاه افزایش پیدا کرده که در مسیر رفت و برگشت خدمات به زائران ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه همدان محل تردد ۱۴ استان است، عنوان کرد: از چهار ورودی زائرین وارد استان می‌شوند که باید به بهترین شکل ممکن به زائران حسینی خدمات‌رسانی شود.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان همدان با اشاره به اینکه ۱۹۰ کیلومتر آزاد راه کربلا از استان همدان عبور می‌کند، تصریح کرد: تمام تلاش‌ها بر این است تا بتوانیم زائرسرا‌های دائمی را در استان ایجاد کنیم، زیرا همدان در مسیر دائمی قرار دارد.

وی با بیان اینکه زائرسرا‌های دائمی در ایام اربعین می‌تواند به زائران خدمات ارائه دهند، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه نگاه کلان داشته باشیم.

بقایی با تأکید بر شعار محوری «همه خادمیم، از اربعین تا ظهور» در خدمت‌رسانی به زوار در استان، افزود: خدمت‌رسانی بهتر به زوار نیازمند همدلی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم است و تلاش شود که معنویات اربعین در زندگی ما جاری و ساری باشد و از این ظرفیت در زندگی خود بهره گیریم.

وی با بیان اینکه امسال برخی شیطنت‌ها از طریق فضای مجازی برای کمرنگ کردن رابطه ملت ایران و عراق از سوی دشمنان صورت گرفت تا راهپیمایی باشکوه اربعین کمرنگ دیده شود، گفت: امسال به کوری چشم دشمنان مراسم باشکوه و با شعار «حب‌الحسین یجمعنا» برگزار می‌شود.

سامانه (امداد زائر ۳۱۳۸) خدمات به زائران ارائه می‌دهد

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان همدان با اشاره به اینکه در ایستگاه‌های صلواتی خدماتی، چون سرو غذا‌های گرم و سرد، مکان استراحت، اقامه نماز جماعت و سایر فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌گیرد، بیان کرد: باکس صلواتی در این زمینه به زائران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا از ظرفیت خدمت‌رسانی در همه بخش‌ها استفاده شود، گفت: علاوه بر بهره‌گیری از فضای مجازی، تلگرام و اینستاگرام سامانه ۳۱۳۸ به عنوان سامانه (امداد زائر) خدمات به زائران ارائه می‌دهد و شهروندان می‌توانند با این شماره از سراسر کشور ارتباط برقرار کنند.

بقایی با بیان اینکه با تماس تلفنی ۳۱۳۸ اطلاعاتی از تعداد نفرات، جنسیت و زمان حضور و نوع خدمات از زائران پرسیده می‌شود، گفت: خوشبختانه امسال به غیر از استان همدان این سامانه در چهار استان ایلام، کرمانشاة، لرستان و مازندران فعال است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵ هزار نفر با سامانه امداد زائر در همدان تماس گرفتند و خدمات لازم را دریافت کردند، خاطرنشان کرد: مبدع این سامانه استان همدان بود که امید است این نوع خدمات در سایر استان‌ها راه‌اندازی شود.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در همدان با بیان اینکه ۷۰ درصد ایستگاه‌های صلواتی امکان شب‌مانی در آن‌ها وجود دارد، یادآور شد: مکان‌هایی که این امکان برای آن‌ها فراهم نیست با هماهنگی‌های لازم زائران به حسینیه‌ها، مساجد و ورزشگاه‌ها هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت ۱۰۰ هزار زائر را برای شب‌مانی دارد، تصریح کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که فعالیت‌ها ستاد مردمی را بیشتر از سال‌های گذشته کنیم چرا که معتقدیم اگر روحیه خدمت‌رسانی تکریم شود این روحیه در شهروندان به عنوان خادم امام حسین (ع) نهادینه می‌شود.

بقایی اشاره‌ای به پیاده‌روی مشهدالرضا کرد و گفت: این مراسم از ۱۳ آبان آغاز می‌شود و تا ۱۸ آبان ادامه دارد، تلاش شده تا امسال خادمین امام حسین (ع) را به این سفر معنوی دعوت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار