کد خبر: ۶۶۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 16 October 2018

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: در شرایط امروز ایران اسلامی کسانی که فضای کشور را به سمت تفرقه و ناامید کردن مردم سوق می دهند، مزدور دشمن و منافق هستند.

به گزارش ایرنا عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با تشریح اوضاع و شرایط خاص کشور اظهار داشت: همچنین هر حرکتی در جهت ایجاد فضای تفرقه و اختلاف در کشور و یاس و ناامیدی در مردم بزرگترین خیانت به نظام و ملت است.
نماینده عالی دولت در استان بوشهر گفت: امروز عظیم ترین بار مسئولیت بر شانه دستگاه اجرایی کشور است و همه باید دولت را برای انجام این رسالت سنگین یاری کنند.
گراوند تاکید کرد: همدلی و برادری نیاز مبرم جامعه است و مسئولان نیز باید با اعمال مدیریت صحیح، اصولی، انقلابی و جهادی مشکلات کشور را گره گشا باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حل مشکلات روستائیان اشاره کرد و اظهارداشت: اکنون استان بوشهر در پرداخت تسهیلات روستایی در میان استان های کشور دوم است و بانک ها تصویب طرح ها را متوقف نکنند.
استاندار بوشهر درباره پیوست فرهنگی پارس جنوبی بیان کرد: پیوست فرهنگی اجتماعی پارس جنوبی باید پیوست استانی داشته باشد.
گراوند، با تاکید بر توجه به مسائل کمی و کیفی پروژه ها گفت: طرح های افتتاحی دهه فجر امسال تخصیص اعتبار خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین درصد رشد جمعیتی در شهرستان های جنوبی بویژه کنگان و جم بوده و توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق ضروری است.
سکینه الماسی افزود: هجوم خرده فرهنگ های مختلف به شهرستان های جنوبی استان بوشهر ضرورت توجه به مقوله های دینی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را دوچندان کرده است.
وی به بسته 6 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای توسعه جنوب استان بوشهر اشاره و تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات و اجرای ده ها پروژه پیش بینی شده در این بسته حمایتی، بخش زیادی از مشکلات شهری و روستایی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر حل شود.
الماسی با تقدیر از خدمات صورت گرفته به روستائیان بر ضرورت حل مشکل گاز رسانی به روستاهای لاورده و لاورگل و احداث فضای آموزشی در برخی روستاها و نیز تقویت صنعت گردشگری روستایی تاکید کرد.
امام جمعه کنگان گفت: روستاها شاهرگ حیات و سرمایه های بزرگ کشورهستند و باید برای کاهش آسیب ها از مهاجرت روستایی جلوگیری شود.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: توجه به اقتصاد روستایی و تقویت آن گامی مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی به کمبود ها و مشکلات روستاهای شهرستان اشاره کرد ادامه داد: در زمان حاضر برخی روستاهای شهرستان فاقد امکانات لازم از جمله فضای آموزشی هستند. 
محمودی درباره وضعیت بندر شیرینو بزرگترین روستای کشور گفت: روستای شیرینو شهرستان کنگان با جمعیتی افزون بر 11 هزار نفر مستعد تبدیل شدن به شهر است و روستا ماندن آن خلاف عدل و انصاف است.
امام جمعه کنگان در باره اشتغال روستاییان گفت: صنعت بسیاری از داشته های روستائیان از جمله کشاورزی و دامداری را در جنوب استان بوشهر از بین برده و باعث بیکاری روستانشینان شده که لازم است برای حل مشکل اشتغال روستائیان بویژه جوانان در روستاهای همجوار صنعت چاره اندیشی اصولی و اساسی صورت گیرد.
فرماندار کنگان گفت: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون 610 میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستایی به حساب دهیاران واریز شده است.
فتح الله نوروزی افزود:با حضور استاندار بوشهر و از محل اعتبارات ملی عملیات اجرایی چندین پروژه ( احداث 9 پارک روستایی و لایروبی اسکله پرک) روز گذشته در روستاهایاین شهرستان با اعتبار 84 میلیارد آغاز شد.
وی بیان کرد: نگاه ما به روستاهای شهرستان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی است.
فرماندار کنگان به لایروبی اسکله پرک اشاره کرد و ادامه داد: تقویت اسکله های روستاهای ساحلی گامی مهم در جهت اشتغال روستائیان است.
نوروزی، در باره توسعه روستایی اظهارداشت: سهم روستاهای شهرستان کنگان در کمیته برنامه ریزی 90 میلیارد ریال است که این نشان از توجه خاص به عمران و آبادانی در روستاهاست.
وی گازرسانی به روستاهای لاورده و لاورگل، تنظیم سند توسعه اشتغال روستایی و ادامه برنامه توانمندسازی بانوان روستایی و طرح نشاط اجتماعی در روستاها از برنامه های مهرم در این شهرستان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار