مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام از برپایی ۲۴ سیاه چادر همراه با پخت غذاهای محلی در ایلام برای میزبانی از زوار اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 16 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و تردد زوار از دیگر مناطق کشوربه استان، این اداره کل برای پذیرایی و اسکان زائران کربلا آمادگی کامل دارد.

وی افزود: هرکدام از کمیته‌ها گزارشات خود را به دبیر ستاد اربعین اعلام کنند که این اداره کل بتواند بصورت جد به دنبال خدمات‌دهی هرچه بهتر به زائرین اباعبدالله الحسین باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: این اداره کل با نصب کیوسک های اطلاع رسانی در ورودی ایلام و دیگر شهرستان ها با توزیع اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه راهنمای گردشگری، بروشورراهنمای گردشگری و نقشه راهنمای گردشگری و همچنین اقلام فرهنگی آماده استقبال از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی است.

وی عنوان کرد: مجموعه های مختلف در سطح شهرستان مهران به منظور اسکان زائران در مهمانسراها، کمپ های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز آماده شده است.

شنبه زاده به دیگر اقدامات این اداره کل، احداث پایگاه های بین راهی و مزین کردن ورودی های استان از جمله ورودی های  قلاجه، شباب، فرودگاه، صالح آباد (سه راهی جندالله)  و مهران به وسیله نصب بنر، بیلبورد و پلاکاردهای خوش آمدگویی به زائرین می باشد اشاره  کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: این اداره کل اقدام به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایلام و دیگر شهرستانها در خصوص معرفی محصولات صنایع دستی استان به زائران اربعین با همکاری بخش خصوصی جهت فروش و کسب درآمد صنعتگران می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: برای معرفی و آشنایی زائران با سوغات محلی استان ایلام در مسیرهای تردد زائران، این اداره کل نیز اقدام به برپایی ۲۴ سیاه چادربا پخت غذاها وشیرینی ها ی سنتی جهت پذیرایی، استراحت و اسکان از زائران اربعین می نماید .

وی همچنین از نظارت مشترک اداره کل میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن، تعزیرات و... از واحدهای اقامتی و رستوران های بین راهی جهت رفاه حال زائران اربعین خبر داد.

وی تاکید داشت: هر هفته یکبار جلسه ای در اداره کل در راستای خدمات به زائرین اربعین حسینی تشکیل و در خصوص بررسی ظرفیت مسیر اربعین حسینی که مهمترین شاخصه استان می باشد اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام بیان داشت: این اداره کل همانند سال های گذشته  در راه ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار