سرهنگ خادم خبرداد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 26 July 2015

نورالله خادم امروز از جریمه 500 هزار ریالی برای عدم فک پلاک خودرو در استان ایلام خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با اشاره به جریمه 500 هزار ریالی برای عدم فک پلاک خودرو گفت: مالکان وسایل نقلیه به محض خرید و یا فروش وسیله نقلیه خود باید نسبت به فک پلاک اقدام کنند.

خادم افزود: مالکان وسایل نقلیه از واگذاری و نقل و انتقال خودرو به صورت وکالتی خودداری و با مراجعه به مرکز تعویض پلاک ایلام در بلوار خلیج فارس مستقر است نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه دارنده پلاک مسئولیت دارد، عنوان کرد: متأسفانه مشاهده شده برخی از مالکان وسایل نقلیه نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال وسیله نقلیه خود بی‌تفاوت هستند.

وی با اشاره به ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از مالکان وسایل نقلیه خواست از واگذاری و نقل و انتقال خودرو به صورت وکالتی خودداری کنند و با مراجعه به مراکز تعویض پلاک در سطح استان نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام تصریح کرد: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشعار دارد نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام و رانندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل خود به دفاتر مربوطه و تعیین شده مراجعه و نسبت به بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جرائم معوق و تعویض پلاک بنام مالک جدید اقدام کنند.

خادم گفت: بر این اساس برابر بند 2026 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی عدم اقدام به تعویض پلاک به هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه مبلغ 500 هزار ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و مبلغ 400 هزار ریال در سایر شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار