امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به مصوبه پرسروصدای اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان در بررسی لایحه CFT عزت کشور را حفظ کند و اجازه نفوذ به دشمن را ندهد.
کد خبر: ۶۶۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 13 October 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، سالروز وفات سلمان فارسی را تسلیت گفت و بابیان روایتی از حضرت امام جعفرصادق (علیه‌السلام) افزود: تبعیت محض از ولایت، دوستدار فقرا و نیازمندان بودن و علم دوستی از ویژگی‌های بارز سلمان فارسی است.

وی گفت: در ادوار مختلف، این فقرا و کوخ‌نشینان بودند که در میدان اصلی حماسه حضور داشتند و افتخار آفریدند و باید قدر آن‌ها دانسته شود. جایگاه فقرا در روز قیامت بالاتر از ثروتمندان است و بیشتر اهل بهشت و پادشاهان جنت فقرا هستند.

امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم با یادآوری بیست و یکم مهرماه سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون اظهار داشت: این لایحه به مستشاران و نظامیان آمریکایی از هر محاکمه‌ای در کشور ما مصونیت می‌داد که حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی آتشین خود در برابر این لایحه موضع غیرتمندانه‌ای گرفت.

وی افزود: امام راحل در مقابل این لایحه ننگین ایستادند که ما ذلیل و خوار نشویم. اگر ما با قدرت‌ها و استکبار سازش هم بکنیم، سازش هم هزینه دارد. ایستادن در برابر استکبار نیز هزینه دارد اما هزینه ایستادگی هم کمتر است و هم عزت آور تر است. خداوند اجازه نمی‌دهد که کفار بر مسلمانان سیطره پیدا کنند. ذلت و ننگ، هزینه سازش با دشمن است.

شاکر با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی هفته گذشته لایحه CFT را تصویب کرد که با سروصدای فراوانی هم همراه بود. عده‌ای منتقد وعده‌ای موافق بودند لازمه دموکراسی و مردم‌سالاری همین است. موافقان می‌گویند که ما شرط‌هایی قراردادیم که دشمنان و استکبار نمی‌توانند نفوذ داشته باشند. مخالفان هم می‌گویند که در این لایحه تصریح‌شده است که هر شرطی مخالف با این معاهده باشد قابل‌قبول نیست. به‌هرحال این لایحه رأی آورد و به شورای نگهبان ارسال‌شده است.

وی اظهار داشت: اکنون نقش شورای نگهبان بسیار مهم است. جریان‌هایی به دنبال ایجاد فشار بر شورای نگهبان هستند که از روی مصلحت‌اندیشی این لایحه را تأیید کند. امروز شورای نگهبان در آزمون بسیار مهمی به سر می‌برد. حرف ما این است که این بررسی باید کارشناسی شده باشد. اگر با مصالح انقلاب، نظام و کشور ما سازگاری دارد تأیید کنند و اگر نیست محکم در برابر این لایحه بایستند و عزت ما را حفظ کنند و اجازه نفوذ دشمنان را ندهند.

خطیب نماز جمعه اردکان گفت: اینکه توجیه می‌شود باید بهانه از آمریکا گرفته شود توجیهی است که هیچ سیاستمداری آن را نمی‌پذیرد. تجربه چهل‌ساله انقلاب ما هم نشان داده است. اگر ما به دنبال رفع بهانه از دشمنان باشیم هیچ‌وقت دشمن از ما راضی نمی‌شود و روزبه‌روز بر پررویی‌اش افزوده می‌شود.

وی افزود: امروز همه مسئولین و ملت ایران در آزمون اقتصادی هستیم. باید ببینیم که آیا ما به خاطر موضوع اقتصاد زیر بار استکبار می‌رویم؟ آیا مسئولین ما به خاطر حل مشکلات اقتصادی خط قرمزها را زیر پا می‌گذارند؟ امیدواریم که همه ملت ایران و مسئولین از این آزمون روسفید بیرون بیایند.

شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین تجمع دینی جهان ثبت‌شده است. امروز زیارت اربعین امام حسین (علیه‌السلام) با پای پیاده نمادی برای روحیه جهاد و شهادت مسلمانان بخصوص شیعیان و پیروان مکتب اهل‌بیت شده است. این پیاده‌روی چنان رعب و وحشتی در دل دشمنان انداخته است که می‌خواهند به هر طریقی از این حماسه بکاهند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر یک حادثه جزئی و یک اتفاق کوچک جایی رخ بدهد رسانه‌های غربی و دشمنان ما روی آن مانور می‌دهند اما اجتماع بیش از بیست میلیون زائر حسینی را ندیده می‌گیرند و پوشش خبری نمی‌دهند. امروز موضوع اربعین موضوع قدرت دنیای اسلام و مکتب اهل‌بیت در برابر دنیای استکبار است. ما هرچه می‌توانیم هم باید شرکت کنیم و دیگران را نیز به شرکت در آن تشویق کنیم. باید به این حماسه کمک کنیم. گاهی مسائل و مشکلات جزئی به آن وارد می‌کنند. ما باید کمک کنیم که اصل این حماسه فراموش نشود زیرا امروز تأثیر سیاسی و اجتماعی اربعین بسیار مهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار