کد خبر: ۶۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 12 October 2018

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «برایان هوک» برای بحث درباره ایران راهی هند، لوکزامبورگ، فرانسه و بلژیک شده است.

به گزارش فارس، «برایان هوک» رئیس کارگروه ایران در دولت آمریکا برای از روز گذشته سفری چند مرحله‌ای را برای بحث درباره ایران آغاز کرده است.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، هوک در این سفر که روز پنج‌شنبه آغاز شده و تا پنج‌شنبه آینده ادامه می‌یابد، ابتدا راهی هند شده است و از آنجا به اروپا می‌رود تا با مقام‌های قاره سبز درباره ایران گفت‌وگو کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در هند، او همراه با "فرانسیس فانون" دستیار وزیر در امور منابع انرژی با همتایان هندی خود دیدار می‌کند.»

هند یکی از مشتریان عمده نفت ایران است. در آستانه احیای تحریم‌های نفتی ایران، واشنگتن دهلی را برای توقف واردات نفت از ایران تحت فشار قرار داده، اما هندی‌ها می‌گویند به دنبال دریافت معافیت تحریمی هستند.

هوک در لوکزامبورگ با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیدار می‌کند و سپس به فرانسه می‌رود تا با مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت‌وگو کند. او نهایتا در بلژیک با همتایان اروپایی‌اش درباره «ادامه اشاعه موشکی ایران» صحبت کند.

در پایان این بیانیه آمده است: «در طول این سفر، هوک نماینده ویژه [رئیس‌جمهور در امور ایران] با متحدان و شرکای ما درباره نیاز مشترک به مقابله با مجموعه رفتارهای مخرب ایران در خاورمیانه و در منطقه آن‌ها، تعامل می‌کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال این کشور را از توافق هسته‌ای با ایران خارج و فرمان احیای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را امضا کرد. تحریم‌های نفتی ایران آبان ماه امسال احیا می‌شود، با این حال اغلب خریداران نفت ایران اعلام کرده‌اند که به دنبال دریافت معافیت از این تحریم‌ها هستند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار