مدیرکل استاندارد ایلام ؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با بیان اینکه 100 درصد از آسانسور های مسکن مهر استان استاندارد نیستند افزود: 22مورد بازرسی از آسانسور های دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته است که از این تعداد 12 مورد گواهی استاندارد را دریافت کرده اند .
کد خبر: ۶۶۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 07 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی در نشست بااصحاب رسانه ای استان  اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 72 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده که عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، مواد شیمیایی و مواد لبنی بوده است.

همتی  با بیان اینکه 100 درصد از آسانسور های مسکن مهر استان استاندارد نیستند افزود: 22مورد بازرسی از آسانسور های دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته است که از این تعداد 12 مورد گواهی  استاندارد را دریافت کرده اند .

برنامه مصوب این اداره کل برای صدور پروانه استاندارد اجباری در سال جاری 20 مورد است که تا کنون 11 پروانه برای واحدهای تولیدی مختلف صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی 16 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.

همتی با اشاره به  انجام 336 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه افزود : یک هزار و 892 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و آزمون بیش از 661 وسیله سنجش سبک و باسکول ثابت همکف را از دیگر اقدمات این اداره کل در نیمه اول سال جاری عنوان است.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به وجود31 شهربازی رو باز در سطح استان افزود : این شهربازی ها 56 وسیله بازی در آنها استقرار دارند و  273 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی های استان انجام گرفته  که از این تعداد  12 وسیله تاییدیه استاندارد دریافت کرده اند .

 وی تاکید کرد: 276 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی، 430 مورد بازرسی از نازل های جایگاه های سوخت و 75 مورد گواهی اولیه آسانسور برای مالکان بهره بردار در استان صورت گرفته است .

همتی با اشاره  به استقبال 26 درصدی مردم در خرید کالای ایرانی نسبت به سال گذشته از طریق پویش کالای استاندارد ایرانی بخریم افزود  : این پویش مردادماه سال گذشته و با هدف کمک به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی در استان ایلام ایجاد شد که تا کنون نقش بسیار مهمی را در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی داشته است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا تاکید کرد و گفت: نقشه راه سازمان ملی استاندارد ایران برای ادامه مسیر فعالیت‌های این سازمان که ارتقای سطح کیفیت، سلامت و ایمنی جامعه است، برای همه دستگاه‌های مرتبط ترسیم شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به تاکیدهای معظم له در زمینه استفاده از کالای ایرانی و با کیفیت گفت:با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، موضوع استفاده از کالاهای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی، مصرف کالای داخلی در نظر گرفته می شود.

در این نشست و با حضور مدیر کل استاندارد ایلام، خبرنگاران رسانه های مختلف استان به پویش کالای استاندارد ایرانی می خرم پیوستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار