مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تولید بیش از 22 هزار تن گاز مایع خام تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به عدم دریافت توسط پتروشیمی ایلام بیشتر آن با هماهنگی های صورت گرفته به پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال شده است.
کد خبر: ۶۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 06 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ پالايشگاه گاز ایلام در جهت فرمایش مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای داخلی ، میزان بهره گیری و استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی تولید شده داخل را به میزان قابل توجهی افزایش داد تا گامی بلند در راستای خودکفایی هرچه بیشتر کشور بردارد.

با توجه به اینکه بهره‌مندی استان ایلام و استان‌های همجوار از گاز طبیعی به این پالایشگاه بستگی دارد و با درنظر گرفتن کمبودها و محدویت های سالهای گذشته، شاید نگرانی‌هایی از جانب مردم در این باره وجود داشت اما متخصصان با بومی‌سازی تجهیزات و بکارگیری توان داخلی به این نگرانی پایان دادند.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ايلام از افزایش چشمگیر گاز تصفیه شده به خط سراسری خبر داد و گفت : شرکت پالایش گاز ايلام با حفظ تولید پایدار خود تا پایان شهریورماه سال جاری میزان 708 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال نموده است. ، مهندس " شهریار داری پور " افزود :شرکت پالایش گاز ايلام که از میدان گازی تنگ بیجار خوراک خود را دریافت میکند پس از پالایش 5 محصول متان ، اتان ، گاز مایع، میعانات گازی و گوگرد تولید می کند .
وی با اشاره به اینکه گاز متان به خط سراسری برای مصارف شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: گوگرد جهت مصارف صنعتی در حوزه اسید سازی و کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سه محصول دیگر از جمله میعانات گازی ، گاز مایع و اتان برای مصرف خوراک پتروشیمی‌ مورد استفاده قرار میگیرند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ايلام تصریح کرد : علاوه بر گاز تصفیه شده در مدت زمان مذکور در این شرکت بیش از 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید و با توجه به عدم راه اندازي پتروشیمی ایلام به سایر مبادی مصرف ارسال شده است.

مهندس داری پور با بیان اینکه در مدت زمان مذکور بیش از 34 هزار تن گوگرد تولید شده است ، خاطرنشان کرد : در کارخانه دانه بندی، گوگرد بصورت پاستیلی تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش میرسد که میزان فروش در شش ماهه اول سال جاری بیش از 28 هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ايلام گفت : در شش ماهه اول سال جاری بیش از 28 هزار تن گوگرد در این پالایشگاه تولید شده است

مهندس داری پور از تولید بیش از 22 هزار تن گاز مایع خام خبر داد و افزود : در شش ماهه اول سال جاری میزان تولید گاز مایع خام بیش از 22 هزار تن بوده که با توجه به عدم دریافت توسط پتروشیمی ایلام غالب آن با هماهنگی های صورت گرفته به پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار