هرحال باید بپذیریم شخصیت خودکشی به خود گرفته ایم ،اگر اینچنین نبود که پایان دادن به زندگی پس از رسیدن به انتهای خط چاره ساز نیست ،اگر اینچنین نبود که الان نباید در یک ماه هفت نفر به زندگی خود پایان ببخشند.
کد خبر: ۶۶۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 06 October 2018

تابناک ایلام ::ماهی که گذشت ماه خوش یمنی برای استان ایلام نبود ،ماهی که درآن هفت نفر از هم استانی هایمان بدلایل مختلف از قید وبند زندگی گذشتند وبا تکیه بر یک روش نامیمون یعنی " خودکشی " به زندگی خود خاتمه بخشیدند.

هر چند دراینباره زیاد نوشته ایم ،نقد کرده ایم ،دنبال مقصر گشته ایم ،چرایی ها را مورد واکاوی قرار داده ایم ،اما باید گفت که متاسفانه ما مردم استان ایلام شخصیت خود کشی به خود گرفته ایم ؛به این معنا که خودکشی درحال نهادینه شدن در فرهنگ وساختار اجتماعی استان است .

بدین معنا که رفته رفته این شیوه نامیمون بعنوان یک ابزار نهادینه شده برای رسیدن به اهداف ،برای جلب رضایت ،برای جلب نظر خانواده ،دوستان  وابزاری برای تهدید و نیل به اهداف تبدیل شده است .ما رسانه ها ،مسوولین ومدیران دستگاههای متولی باید برای فایق آمدن براین پدیده شوم ،راهکار را در تغییر نگاهها،فرهنگها وباورها جستجو کنیم .

اگر بنا بر مقابله است ،اگر برنامه ای جامع برای پیشگیری از این پدیده شوم در حال تدوین است ،باید خرده فرهنگها هم در آن لحاظ شود ،راه تغییر ذائقه های فرهنگی واجتماعی در آن دیده شود . فرهنگ در کوتاه مدت تغییر نمی کند ،دربرنامه بلند مدت ومیان مدت، فرهنگسازی وحرکت به سوی تغییر باورها وسنن آسیب زا دیده شود .

به هرحال باید بپذیریم شخصیت خودکشی به خود گرفته ایم ،اگر اینچنین نبود که پایان دادن به زندگی پس از رسیدن به انتهای خط چاره ساز نیست ،اگر اینچنین نبود که الان نباید در یک ماه هفت نفر به زندگی خود پایان ببخشند . بله روز گذشته هم اعلامیه تدفین وختم خانمی در چرداول این گونه خبر ساز شد؛یک خانم جوان بخاطر به بن بست رسیدن در درمان شوهرش و مشکلات ناشی از آن، با قرص برنج  بعنوان در دسترس ترین وخطرناکترین ابزار خودکشی به زندگی خود پایان بخشید، تا بدین وسیله تراژدیک ترین ماه ما ایلامیان با هفت خودکشی رقم بخورد ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار