ائمه جماعت سراسر کشور ضمن تسلیت ایام به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اصابت موشک های بالستیک به مواضع تروریست ها را نمونه ای بارز از اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی دانستند.ائمه جماعت با اشاره به قرارداد ننگین FATF آن را برخلاف منافع کشور دانسته از اجتماع بزرگ بسیجیان در روز ۱۲ مهرماه بعنوان گردهمایی عظیم که نشان دهنده انسجام و همبستگی ملت ایران در برابر دشمنان است یاد کردند.
کد خبر: ۶۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ 05 October 2018

خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با حضور مردم انقلابی و متدین سراسر کشور برگزار شد. ائمه جماعات به تبیین مسائل مختلف پرداختند که اهم آنها را در ذیل می خوانید: 

 

استان ایلام

ضربت موشکی محرم هشداری برای حامیان تروریست ها است

حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: ضربت کوبنده و سیلی محکم موشکی سپاه پاسداران به پایگاه و مقر فرماندهی گروهک تکفیری داعش هشدار جدی به حامیان این تروریست ها بود.

وی افزود: پیام این حمله موشکی این است که ایران توان بسیار بالایی برای حمله به آمریکا، اسرائیل و عربستان در هر زمانی را دارد و این اقدام شجاعانه نشان داد نیروهای توانمند سپاه به هر جایی که اراده کنند می توانند حمله کنند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: نوشتن پیام مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود بر روی موشک ها حاکی از آن است که هدف فقط داعش نبود و پیام مهمتر موشک ها این است که ایران قدرت بسیار بالایی در حمله به این سه کشور و دشمنان انقلاب اسلامی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: حمله موشکی به داعش و حزب دموکرات در واقع تمرینی موشکی برای نیروهای مخلص و شجاع ایران برای حمله به حامیان این تروریست ها است.

وی ادامه داد: سیاست مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان ایجاد ناامنی و هرج و مرج اقتصادی برای بدبین کردن مردم از انقلاب اسلامی است لذا تقویت توان دفاعی و بهبود وضعیت اقتصادی  تنها راه برون رفت از مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی نیرویی مقتدر و عامل ایجاد امنیت در جامعه است و این وظیفه سنگین را تاکنون به نحوه احسن انجام داده است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی ضامن امنیت سیاسی، اجتماعی و فردی آحاد جامعه است که در طول ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشته است.

استان مازندران

دولت زمینه امنیت اقتصادی را برای قشر کم‌برخوردار فراهم کند

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران در مصلای ساری، اظهار کرد: توجه به توحید یکی از مباحث جدی دین شناسی است.

 

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه بشری فاصله گرفتن از خدا است، تصریح کرد: بشر به دلیل توجه بیش از حد به دنیا و مال اندوزی دچار مشکلات جدی اجتماعی شده است.

امام جمعه مرکز مازندران خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات جامعه بشر، انسان‌ها نیاز دارند که در زیر لوای پرچم اسلام قرار گیرند.

این مسئول با اعلام اینکه اسلام دین کامل و جامع است، افزود: عدم توجه به مباحث دینی باعث شده شاهد بازگشائی زندان‌ها باشیم.

طبرسی در ادامه با اشاره به حضور جمعیت 100 هزار نفری از بسیجیان در ورزشگاه آزادی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: معظم له راهکارهای مبارزه با دشمن را در سخنرانی خویش به خوبی تبیین کردند.

وی اضافه کرد: تنها راه حفظ انقلاب اسلامی نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی اطاعت از ولی فقیه است.

امام جمعه ساری ادامه داد: برای حفظ انقلاب اسلامی در سایه وحدت کلمه پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام برای تحریف راه امام راحل، افزود: این شیوه و منش بعد از قیام برزگ عاشورا هم در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفته بود که با رشادت‌های امام سجاد(ع) ناکام ماند و در حال حاضر هم باید تلاش همه جانبه‌ای برای جلوگیری از روش و منش امام راحل انجام شود.

طبرسی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام برای به انزوا کشیدن انقلاب اسلامی، گفت: دشمن روش‌های مختلفی را در مبارزه با انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: بعد از جنگ تحمیلی، دشمن جنگ فرهنگی را در دستور کار خویش قرار داد،در حال حاضر به صورت علنی جنگ اقتصادی را شروع کرده و در کنار سایر جنگ‌ها در فضای مجازی به دنبال تحریف اسلام و ایجاد شبه افکنی را در برنامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران اضافه کرد: در مبارزه با دشمن باید هوشیاری داشته باشیم و در کنار ولایت فقیه برای حفظ اسلام تلاش کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و تلاش های انجام شده برای انتقام سخت در محرم، گفت: انتقام محرم باعث دلشادی بسیاری از مردم انقلاب اسلامی و حتی آزادی خواهان جهان شده است.

طبرسی با اعلام اینکه در این حادثه تروریستی بیش از 40 نفر از دشمنان اسلام نابود شدند، افزود: انتقام سخت از دشمنان اسلام به محوریت سپاه باعث شده است که دشمن حواس جمع باشد که اینجا عربستان نیست که مثل گاو شیرده آنها را بدوشید و بعد از آن در بین جهانیان آنها را با اظهارات نامناسب خار و خفیف کنید.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر توان داخلی و با قدرت نظامی که دارد به عنوان قدرت برزرگ نظامی دنیا محسوب شده و هیچ کشوری به خودش اجازه نمی دهد که در برابر این نیروی نظامی ایستادگی و مقاومت کند.

امام جمعه ساری یادآور شد: توان نظامی ما زمینه ایجاد امنیت را فراهم کرده و جهان اسلام امروز به این قدرت نظامی کشور ما به خودش می‌بالد.

وی در ارتباط با مشکلات اقتصادی و اقدامات دولت، تصریح کرد: دلار سیر نزولی به خودش گرفته است و انتظار هست که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اعلام اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی تثبیت نرخ ارز هست، ادامه داد: روند نزولی تا متعادل سازی قیمت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

طبرسی گفت: دولت باید تلاش کند که امنیت اقتصادی قشر کم برخودار جامعه فراهم شود.

استان زنجان

 

دشمن نتوانسته در برابر قدرت نرم نظام اسلامی کاری از پیش ببرد/ تحریم های دشمنان به همت ملت ایران شکست خواهد خورد

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اینکه ایران اسلامی باید نیرویی در تراز نظام و انقلاب تربیت کند، اظهار داشت: باید اعتماد مردم به منظور حفظ و تامین امنیت مردم افزایش یابد.

وی حضور مردم در کنار ناجا را زمینه ساز امنیت پایدار در کشور عنوان کرد و گفت: این نیرو همواره در خدمت نظام اسلامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: باید تشکر کنیم از نیروی انتظامی که در تامین امنیت دستجات عزاداری استان زحمات فراوانی را متحمل شدند.

وی با اشاره به شهادت امام سجاد (ع)، افزود: امام چهارم میراث‌دار حادثه عظیم کربلا است.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ به عنوان یکی از ایام بزرگ انقلاب اسلامی محسوب می شود،ادامه داد: تبعید امام راحل از عراق به فرانسه اتفاق مهمی در تاریخ اسلامی است.

امام جمعه زنجان به سالروز حمله آمریکا به افغانستان اشاره کرد و گفت: این حمله امنیت و آسایش را از مردم این کشور ربوده است.

آیت‌الله خاتمی قدرت مقاومت در منطقه را مثال زدنی عنوان کرد و بیان داشت: بیش از ۸۵ از خاک سوریه با مقاومت از اشغال خارج شده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور اقتدار عاشورایی بسیج در کشور، تصریح کرد: دیروز در سراسر کشور اقتدار ملت ایران در قالب بسیج مردمی به نمایش گذاشته شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ بسیجیان در تهران،گفت: ۴۰ سال است با مقاومت در مقابل دشمنان ایستاده و به برکت همین ایستادگی موفق و پیروزی شده ایم.

وی با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری جنگ امروز جنگ اسلحه نیست؛ یادآور شد: دشمن امروز دارای قدرت سخت بوده و نتوانسته در برابر قدرت نرم نظام اسلامی کاری از پیش ببرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری در مسئله تحریم نیز به همت ملت ایران دشمن شکست خواهد خورد.

وی افزود: باید قدر سرمایه‌های خود از قبیل گروه‌های جهادی، راهیان نور، مراسم اعتکاف و راهپیمایی‌های مختلف و ... را بدانیم و از آنها به خوبی استفاده کنیم.

 

استان سیستان و بلوچستان 

قدردان تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح هستیم/امام سجاد(ع) در شرایط سخت اسلام ناب محمدی(ص) را نشر داد

آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن تسلیت ایام به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، اظهار کرد: زمانی امام سجاد(ع) امانت امامت را به عهده گرفت که در آن زمان چهار اتفاق مهم رخ داد یکی از آن اتفاقات شهادت امام حسین(ع) بود آن هم به فجیح ترین شکل ممکن و اینکه امام عصرشان را به طرز فجیعی به اسارت ببرند اتفاق مهم دیگر این بود که مدینه شهر پیغمبر به خاک و خون کشیده شد.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) به وسیله دعا کردن، معارف بلند اسلامی را توانست به خورد جامعه بدهد، افزود: آن چیزی که ما در صحیفه سجادیه در اختیار داریم نشان داده که توانسته فضای الوده را پاکسازی کند و امت بنی امیه را رسوا کند و فرو بریزد و اسلام ناب محمدی را نشر دهد که به برکت امام سجاد (ع) است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به فتنه ۸۸ ادامه داد: اگر در اتفاق سال 88 بسیاری را تنبیه کردند به این دلیل بود که حرمت محرم را نگه نداشتند و به امام امت و رهبر معظم انقلاب و ارزش های نظام توهین کردند.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در کشور ما نیروهای مسلح تربیت شده اند برای دفاع از این مرز و بوم و سبز پوشان نیروی انتظامی در کنار عزیزان سبز پوش و ارتشی‌ها و برادران سپاه مسئول برقراری امنیت و دفاع از این کشور هستند تا بتوانند جلوی هجوم دشمن را به کشور بگیرند.
وی تصریح کرد:بعد از انقلاب وپس از این که نیروی انتظامی تشکیل شد و در دل آن مرزبانی به وجود آمد که با ناامنی و شورش ها برخورد کردند و در مرزها برای حفاظت از ورود دشمن تلاش شبانه روزی شد.
سلیمانی ادامه داد: حتی امنیت ارگان های دولتی و شخصیت های دولتی به عهده برادران نیروی انتظامی است نیروی انتظامی مسئولیت های مهمی دارد که یکی از ان هم ضابط قوه قضاییه در کشف جرائم است، کنترل و ورود و خروج مردم در فرودگاه ها و مرزها به عهده این عزیزان است.
وی گفت: پلیس بین الملل و بسیاری از وظایفی دیگر که همگی نقش در امینت این کشور را دارند به عهده این عزیزان است، مسئولیت و وظایف برادران انتظامی با کمک مردم و دیگر نیروی های مسلح حفاظت و امنیت جان و مال مردم است، این ارگان گسترده در شب و روز باعث شده اند مردم با اطمینان خاطر در این مملکت زندگی کنند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه این نیرو بر مردم نیست بلکه برای مردم است، ادامه داد: برادران راهنمایی و رانندگی ساعت ها با شیفت دادن و تذکر دادن باعث بالا بردن فرهنگ مردم در رانندگی شده اند و در کاهش تصادفات بسیار تلاش کرده اند.
سلیمانی افزود: نیروی انتظامی یعنی مربی و معلم اموزنده مردم که جا دارد از تمام نیرو های مسلح( برادران ارتشی و سپاهی و نیروی انتظامی) که برای حفظ امنیت این کشور تلاش میکنند تشکر شود.

استان قم

جوانان سرمایه اصلی این نظام هستند / اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم های آمریکا است

آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،اظهار داشت: در ماه های اخیر ما شاهد این بودیم که دشمنان نظام یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کشور به راه انداختند و برخی ها نیز در داخل با آن ها همراهی کردند.

وی ادامه داد: عده ای خانه و زندگی خود را فروختند تا ارز خریده و سودی کنند اینها هم به اقتصاد کشور ضرر زدند، هم به دشمن کمک کردند و در نهایت با پایین آمدن قیمت ارز خود نیز متضرر شدند.
آیت الله سعیدی ابراز داشت: در یک کشور اسلامی  هر حرکتی که پایه های اقتصاد را سست کرده و قوام جامعه را بر هم بزند محکوم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: بعد از واقعه کربلا دستگاه اموی نمی توانست شیوه تبلیغاتی امام سجاد(ع) را تحمل کند و به همین علت به دنبال شهادت وی بودند.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) از طریق دعا و نشر معارف و تربیت نیروها توانستند به تدریج یارانشان را منسجم کرده و آگاهی معرفت لازم را بدهند و دستگاه ظالم اموی را به درستی به مردم معرفی کردند.
وی در ادامه به همایش 100 هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در این همایش از مظلومیت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و شکوه مراسم اربعین یاد کردند که یک مراسم عظیم دشمن شکن و رسوا کننده دشمنان است.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: امسال نیز قطعا شاهد حضور پرشور طرفداران ابا عبدالله در کربلا خواهیم بود و از همین جا از مهمان نوازی مردم متدین عراق تقدیر و تشکر می کنم.
وی در ادامه رزمایش بسیجیان با حضور هزار گردان بیت المقدس در شهرهای مختلف کشور را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در رزمایش خدمت رسانی بسیج نیز 8 هزار گروه جهادی در اقصی نقاط کشور به خدمت رسانی به مردم پرداختند. 1973 پروژه و طرح در بخش عمرانی در این رزمایش به ثمر رسید. 60 درصد از اعتبارات مورد نیاز بخش عمرانی توسط خیرین و مردم تامین شده است و هرگاه به این مردم ولایی زمینه و فرصت خدمت و مشارکت داده شود سخاوتمندانه وارد می شوند.
وی جوانان را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و بیان داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند جوانان راه حل مشکلات کشور هستند که باید مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.
امام جمعه قم افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمن در اثر گذاری بر افکار عمومی با استفاده از ابزار رسانه فرمودند ابزار رسانه مهم است و اگر در دست دشمن باشد خطرناک است و همچون سلاح شیمیایی عمل می کند و از مسؤولان حوزه ارتباطات خواستند که نقش خود را به درستی ایفا کنند.
وی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را خواستار شد و گفت: تنها راه مقابله با آمریکا و تحریم های ظالمانه این کشور اقتصاد مقاومتی و اگر مسئولان تلاش خودشان را مضاعف کنند به حول و قوه الهی آمریکا یک سیلی دیگر را از این ملت خواهد خورد.

استان هرمزگان

امنیت مردم خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی /FATF مین گذاری در میدان اقتصاد و امنیت کشور است

 ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته هرمزگان اصابت موشک های بالستیک به مواضع تروریست ها را نمونه ای بارز از اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی دانستندو اظهار کردند:قرارداد ننگین FATF مین گذاری در میدان اقتصاد و امنیت کشور است.

سبزپوشان انتظامی مایه افتخار جامعه هستند

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، خطیب جمعه یندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: امنیت جانی، مالی و ناموسی موجود در جامعه با تلاش کارکنان جهادگر و پرتلاش نیروی انتظامی در جامعه حاکم شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: نیروهای سبز پوش انتظامی که مایه افتخار هستند در دریا، خشکی و دورترین تقاط استان امنیت را برقرار می کنند.

نعیم‌آبادی با اشاره به نامگذاری یک روز از هفته نیروی انتظامی یه عنوان ارتقای فرهنگ ترافیک گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی شرعا واجب و تخلف از آن حرام است و بایستی همه آن را رعایت کنند.

وی یا بیان اینکه گرمای هوا نباید بهانه ای برای استفاده نکردن از کلاه ایمنی باشد، عنوان کرد: استفاده کردن از کلاه ایمنی امری مهم است و برخی کشورها مانند اندونزی هم هوا گرم بوده اما راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه امروز به عنوان روز مبارزه با اخلالگران اقتصادی نامگذاری شده است، تصریح کرد: باندهای قاچاق کالا و سوخت که با وانت قاچاق می‌کنند و بایستی مردم  در این زمینه یاریگر پلیس باشند.

نعیم آبادی افزود: روز دامپزشکی که باسلامت جامعه ارتباط دارد را به این عزیزان هم تبریک عرض نموده و از تلاشگران این بخش قدردانی می‌شود.

وی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام(ع) برای اینکه نتوانست مشکل شخصی را برطرف کند، گریه می‌کرد که شیعیان بایستی درس بگیرند و هرکس توانایی دارد، مشکلات مردم را برطرف نماید.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: بسیج قدرتمند و باایمان داریم که تجمع صدهزار نفری در حضور رهبر معظم انقلاب داشتند که معظم له در این جمع فرمودند مردم فکر نکنند که ما به بن بست رسیدیم.

وی افزود: رهبر فرزانه در جمع بسیجیان مقتدر که قدرت نیرومند الهی است، فرمودند: اگر جامعه و مردم به این باور برسند که مشکلات را خودشان می‌توانند حل کند، نقشه‌های دشمنان نقش برآب می‌شود.

نعیم‌آبادی گفت: شایعه ساختن از آب خوردن راحت تر است؛ بخصوص اینکه جامعه‌ای پذیرای شایعه باشد که متاسفانه شایعه سازی رواج می‌یابد.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: خطری که امروز در جامعه وجود دارد همین شایعات است‌، شایعه شد که بنزین در استان پیدا نمی‌شود و صف‌های طولانی تشکیل شد که شایعه‌ای بیش نبود و شبکه وهابیت خبیث این شایعه را منتشر کرده بود، شایعه موج درست می‌کند که نباید برموج سوار شد، وگرنه هلاک می‌شوید.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دشمنان اختلاف افکنی است، آمریکا جنگ ایران و عراق و سعودی و یمن را به راه انداخت، الان در جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم و شایعاتی هم منتشر می‌کنند؛ شایعه در مورد عاشورا هم منتشر کردند، شایعه بدون تاثیرنیست.

FATF مین گذاری در میدان اقتصاد و امنیت کشور است

میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)گفت: امام سجاد(ع) شاهد و راوی واقعه خون بار کربلا از آغاز حرکت حسینی تا آخرین لحظات شهادت پدر بزرگوارش بود، کسی که سخت ترین لحظات زندگی را با دیدن فجیع ترین صحنه های جنایت بار یزیدیان نسبت به عزیزترین نزدیکان خود در بستر بیماری تحمل کرد.

میرزایی، با اشاره به شرایط سخت و اختناق سیاسی دوره امامت حضرت امام زین العابدین(ع)، اظهار کرد: رسالت دفاع از اهل بیت در شرایط سخت اسارت و دفاع از حریم خاندان وحی و ابلاغ پیام نهضت حسینی را بر عهده گرفت و با شجاعت تمام و با شایستگی این وظیفه را به سرانجام رساند.

امام جمعه پارسیان، به موضع گیری برخی چهره های سیاسی در خصوص کاهش قیمت دلار و ربط آن به لوایح اف ای تی اف، اشاره و تصریح کرد: اجرایی کردن تعهدات ” اف ای تی اف” مین گذاری در میدان اقتصاد و امنیت کشور است که تلفات آن در آینده مشخص می گردد.

وی با بیان برخی اثرات سوء طرح ” اف ای تی اف” عنوان کرد: این طرح نه تنها باعث ثبات قیمت ارز نشده بلکه رد یابی برای بمب های تحریمی دشمن می گردد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دیدار با صد هزار نفر بسیجی در ورزشگاه آزادی گفت: دشمن می خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن بست پیشروی آنهاست و راه حل وجود ندارد مگر با پناه به آمریکا.

میرزایی، ادامه داد: همچنان که رهبر عزیز فرمودند تا جان در بدن داریم زیر بار ذلت آمریکایی و تعهدات دست ساز استکبار نمی رویم.

امام جمعه پارسیان، با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به جنگ جدید شیمیایی دشمن در عرصه روانی و هجمه رسانه ای، اظهار کرد: پدافند جوانان انقلابی در این عرصه و مقابله با هجمه شیمیایی دشمن، روشنگری نسبت به جنایتهای دشمنان انقلاب و مزدوران داخلی آنها در کشور است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، پاسخ قاطع و سریع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات کور گروهک های تروریستی در اهواز را مایه مباهات ملت خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی خود هیچ گونه مماشاتی صورت نخواهد داد.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با اشاره به ۱۳ مهر سالروز هجرت امام از عراق به پاریس گفت: این هجرت، نهضت انقلابی مردم ایران را جهانی کرد و باعث شد انقلاب اسلامی از قلب جهان غرب طنین انداز شود.

امام جمعه شهرستان از صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی آن را بر حق بودن نظام و ظالمانه بودن تحریم های آمریکا عنوان کرد.

وی، تعیین رئیس مجلس ، رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق را که گزینه های مطلوب مقاومت هستند را نشان از اقتدار جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی و نشان از استیصال آمریکا و اذناب آنها در منطقه دانست.

میرزایی، انتشار اخبار صدور احکام اخلال گران بازار سکه را که با استقبال افکار عمومی همراه بود تحسین و تاکید کرد: تداوم قاطعیت در برخود با مفسدان و تسریع در رسیدگی به پرونده های دانه درشت و مافیایی خواسته افکار عمومی است.

وی، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: ارزش امنیت در هر ملتی با چیز دیگری قابل مقایسه نیست لذا اگر امنیت باشد دانش، پیشرفت و عدالت هم در آن جامعه مسیر می گردد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، همچنین، پانزده مهر ماه روز روستاییان و عشایر را گرامی داشت و گفت: روستاییان و عشایر سرمایه های کارآمد جهت پیشرفت اقتصادی کشور هستند لذا می طلبد مسئولان توجه همه جانبه برای ارتقا هدفمند توسعه روستایی ایجاد کنند.

وی، ۱۶ مهر ماه سالروز شهادت سردار حسین همدانی را گرامی و سالروز جنایت بعثی ها در بمباران شیمیایی سومار را محکوم کرد.

امام جمعه شهرستان از جلسه هماهنگی برگزاری موکب های اربعین حسینی خبر داد و از همه علاقمندان جهت کمک به این موکب ها درخواست کرد.

وی، در پایان با تسلیت از دست دادن سه نوجوان در حادثه موتور سیکلت، همه مردم و خانواده ها را برای مراقبت بیشتر دعوت کرد.

امنیت مردم خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است

احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی تقوی الهی را رمز ورود به بهشت الهی برشمرد.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) هم شاهد قیام امام حسین(ع)، هم راوی قیام و هم افشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموی بود و اگر افشاگری های این امام بزرگوار نبود معلوم نیست چه برسر قیام امام در تاریخ می آمد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا از خبرهای خوشی که فضای مجازی را به خود اختصاص داده سخن گفت و افزود: انتشار این خبرها در فضای جامعه موجب مسرت و خرسندی است و نشان از این دارد که خداوند با صابران است و این انقلاب را رها نمی کند.

وی به تحولات روزهای اخیر اشاره کرد و برگزاری رزمایش خدمات رسانی بسیج در قالب 7 هزار و 14 گروه جهادی در سراسر کشور با اجرای یک هزار و 973 طرح بهداشتی، آموزشی، تولیدی، کشاورزی و فرهنگی را از جمله تحولات شاخص آن برشمرد و افزود: نقطه اوج این رزمایش اجتماع 100 هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی با سخنرانی مقام معظم رهبری بود که در آن بیانات ارزشمند، حکیمانه و مهمی ایراد کردند.

امام جمعه کیش با تاکید براینکه یکی از محوری ترین بیانات رهبری اشاره به اوج اقتدار و عظمت ایران اسلامی و شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران بود افزود: این ها واقعیت های انکارناپذیر ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری این واقعیت ها انکارناپذیر است و قابلیت هایی است که دشمن تلاش می کند  آن ها را مخفی کند اما مردم باید بدانند که ایران از چنین عظمت بالایی برخوردار است.

حسن زاده با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب در دیدار با بسیجیان بر تاریخ پرشکوه ایران اسلامی تاکید کردند افزود: مقام معظم رهبری عظمت ایران اسلامی را تنها مختص این 40 سال ندانسته و به جز 200 سال از نیمه قاجار تا پایان دوره پهلوی را از تاریخ پرعظمت ایران اسلامی می دانند که در آن ایران همواره سرآمد ملت های مسلمان و حتی همه ملت ها بوده است.

وی تصریح کرد: امروز هم ملت ایران در این جنگ اقتصادی با شکست تحریم ها با عظمت باقی مانده و سیلی دیگری به آمریکا خواهد زد و به سران آمریکا به ویژه رئیس جمهور سبک مغز آمریکا خواهد فهماند که جمهوری اسلامی همچنان پایدار و استوار می ماند.

امام جمعه کیش اصابت 6 فروند موشک بالستیک میان برد نقطه زن سپاه به فاصله 570 کیلومتری مواضع گروهک های تروریستی و بمباران این مواضع همزمان توسط 7 فروند پهباد بمب افکن را از دیگر تحولات و خبرهای خوش روزهای اخیر خواند و افزود: این عملیات با نام ضربت محرم و رمز مقدس " یا حسین"(ع) انجام شد که نشان از عظمت و اقتدار ایران اسلامی دارد.

وی تاکید کرد: انجام این عملیات پس از حمله تروریستی در اهواز نشان داد که امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و در این خصوص هیچ مماشاتی با دشمن نخواهیم داشت.

حسن زاده با تبریک هفته نیروی انتظامی به سروقامتان سبز پوش حافظ حریم نظم و امنیت اجتماعی از نیروهای انتظامی جزیره کیش به عنوان نیروهایی خدوم، مومن، متعهد، انقلابی و تلاشگر نام برد و از تلاش های بی دریغ آنان در برقراری نظم و امنیت در جزیره مرجانی کیش تقدیر کرد.

وی به 13 هزار شهید نیروی انتظامی از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اشاره کرد که 8 هزار نفر از آنان دردفاع مقدس و 5 هزار نفر در راستای تامین امنیت جان خود را تقدیم انقلا کردند گفت: 22 هزار جانباز نیروی انتظامی نیز نشان می دهد که آن ها دین خود را به انقلاب به نحو احسن ادا کرده اند.

امام جمعه کیش با اشاره به برخی گزارش های رسیده مبنی بر مشکلات عدیده در آموزش و پرورش جزیره کیش مبنی بر عدم وجود مدیر ثابت در این مدارس به حضور در این مراکز آموزشی اشاره کرد و افزود: در صحبت با اصحاب فرهنگ و ادب در خصوص گزارشات رسیده تحقیق و بررسی کرده و مشاهده کردم که متاسفانه برخی مدارس هنوز مدیریت ثابت ندارند که جای بسی تاسف است.

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می کنم که به سرعت این مشکلات را حل کنند.

 

استان یزد

 

مسئولان مانند بسیجیان بی‌منت به مردم خدمت کنند/ضعف برخی مسئولین فعلی کشور، آمریکا را گستاخ کرده است

 ائمه جمعه و خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

امام جمعه یزد: مسئولان مانند بسیجیان بی‌منت به مردم خدمت کنند

حجت‌الاسلام سیدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی ضمن تبریک به پلیس گفت: نیروی انتظامی موجب اقتدار جامعه و نظم و امنیت است که بر ما نیز تقدیر و تشکر از این عزیزان در این راستا ضروری است.

آیت‌اللهی با اشاره به دو عملیات انجام شده در کشور افزود: اولی یک حادثه تروریستی بود که اخیرا انجام شد و مردم بیگناه و بی‌سلاح را به شهادت رساند و از کودک هم نگذشتند و عملیات دوم پاسخ کوبنده سپاه پاسداران بود که با شجاعت به مواضع داعش‌گونه تروریست‌ها حمله کرد و سران آن‌ها را به هلاکت رساند.

وی با بیان اینکه این همه اقتدار و سربلندی به واسطه مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: اگر سپاه و نیروی انتظامی موفقیتی کسب می‌کنند و هر اقدامی که دارند به واسطه مقام معظم رهبری است که توکل بر خدا دارند و خداوند فرموده هرکس برای خدا حرکت کند مورد رحمت و کمک خداوند واقع می شود.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره شکست آمریکا در تحریم‌های جدید اظهار داشت: آمریکا دوباره از ملت ایران سیلی خواهد خورد و قطعا شکستی فراموش نشدنی را تجربه خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش عاشورائیان در سطح کشور و استان یزد گفت: از همه بسیجیان سپاسگزاریم و دست آن ها را به گرمی می فشاریم و توصیه ای به مسئولان دارم که مانند بسیجی ها خدمت کنند.

آیت اللهی با تاکید بر لزوم داشتن تلاش جهادی از سوی مسئولان عنوان کرد: باید مانند بسیجی ها خدمت بدون منت داشته باشید و مسئولان باید از این جوانان و نوجوانان بسیجی یادبگیرند و منت برسر مردم نگذارند که متاسفانه برخی مسئولان علی رغم اینکه وظیفه دارند، مزد هم می گیرند، منت می گذارند و خدمتی هم برای مردم ندارند.

امام جمعه ابرکوه: طرفداران تسلیم در برابر آمریکا، مرد میدان پیشرفت کشور نیستند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به بیانات دیروز رهبر انقلاب در ورزشگاه آزادی گفت: عظمت، اقتدار و شکست‌ناپذیری ملت ایران سه واقعیت انکارناپذیر و جوانان راه حل مشکلات هستند.

وی افزود: حضور قدرتمندانه ملت، جوانان و نیروهای مسلح کشور در صحنه است که یأس و ناامیدی را نصیب دشمن می‌کند و اگر دشمن خود را در برابر مجموعه‌ای مقتدر نبیند، گستاخ و جری می‌شود.

امام‌جمعه ابرکوه اظهار داشت: روشنفکرنماهای راحت‌طلب، منافق و ریاکار که دشمنی با آمریکا را عامل مشکلات دانسته و برای دولت و ملت نسخه تسلیم در مقابل آمریکا می‌پیچند، اگر عامل آمریکا نباشند، مرد میدان پیشرفت کشور هم نیستند؛ چراکه این افراد ترسو، مأیوس، تنبل، فرصت‌طلب و خود کم بین در این میدان مانع دیگران هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که در روزهای اخیر موجب شکسته شدن نرخ کاذب، حُبابی و بی لجام ارز و طلا در بازار است مورد تقدیر بوده چراکه این افزایش قیمت‌ها آرامش روانی، اقتصادی و معیشتی را از مردم گرفته بود.

وی در خاتمه با اشاره به پیروزی حقوقی ایران در دادگاه لاهه تأکید کرد: گرچه اصل سازمان ملل و نهادهای حقوقی آن تحت اشراف لابی صهیونیسم است اما رأی دادن به لغو تحریم‌های دارویی، غذایی و هوایی آمریکا علیه ایران، مستند به ادله حقه‌ای است که از سوی ملت ایران ارائه می‌شود.

امام جمعه مهریز: اگر دشمن  علیه ملت ما تحرکی داشته باشد بی‌پاسخ نخواهند ماند

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز، با تأکید بر لزوم عمل به وعده‌ها و رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم توسط دولتمردان گفت: مسئولین باید برای تحقق وعده‌هایی که به مردم داده‌اند تلاش کنند.

وی افزود: مردم در شرایط کنونی باید بیش از هرزمانی هوشیار باشند، چراکه دشمن قصد دارد با القای نارضایتی در کشور، به انقلاب و دستاوردهای انقلاب آسیب بزند.

امام جمعه مهریز اظهار داشت: به کوری چشم رئیس‌جمهور آمریکا و دشمنان داخلی و خارجی که شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب عزتمند اسلامی ما را انتظار می‌کشند، امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را برگزار می‌کنیم.

محی‌الدینی تأکید کرد: پرتاب موشک توسط سپاه به مواضع تروریست‌ها در شرق سوریه، به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی نسبت به امنیت ملی خود هیچ مماشاتی نخواهد داشت. به فرموده رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام‌شده است و اگر دشمن  علیه ملت ما تحرکی داشته باشد بی‌پاسخ نخواهند ماند.

محی‌الدینی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: اگر امنیت تأمین نشود، یکی از برترین حقوق انسان‌ها پایمال می‌شود. ازآنجایی‌که امنیت پیش‌زمینه همه پیشرفت‌ها است، در جامعه‌ای که امنیت نباشد به مقامات علمی و معنوی نمی‌توان دست‌یافت.

امام جمعه بهمن: ضعف برخی مسئولین فعلی کشور، آمریکا را گستاخ کرده است

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش بهمن ابرکوه گفت: متأسفانه عده‌ای راحت‌طلب، منافق و بزدل که قدرت انقلاب را درک نکرده‌اند در حال ترویج این فکر غلط هستند. این در حالی است که مدیر اسبق برنامه موشکی اسرائیل قدرت ایران را فهمید و گفت من به احترام موشک ایرانی کلاه از سرم برمی‌دارم.

وی افزود: ما هم به فرموده مقام معظم رهبری تا جان در بدن داریم اجازه نمی‌دهیم خائنان و منافقان، این کشور را که حاصل خون شهدا است به دشمن بفروشند؛ زیرا آنچه موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود قدرت و وحدت است.

علیزاده اظهار داشت: اگر دشمنان در وجود مردم و مسئولین ایران اسلامی اقتدار و ایستادگی را ببینند عقب‌نشینی کرده؛ اما در صورت مشاهده ضعف و وارفتگی فعلی برخی مسئولین در کشور آمریکا گستاخ شده و همچون سگ درنده‌ای است که اگر فرار کنیم، رهایمان نمی‌کند.

خطیب جمعه بخش بهمن تأکید کرد: آمریکا بنا دارد با به راه انداختن جنگ اقتصادی، مردم را به نظام بدبین کرده و چهل سال است که به خودشان دلخوشی می‌دهند که جمهوری اسلامی نفس‌های آخرش را می‌کشد؛ اما باید بدانند این انقلاب ریشه دوانده و در حال صدور به کشورهای دیگر است.

وی به توقف افزایش قیمت ارز و سکه اشاره کرد و افزود: مشکل امروز کشور ناشی از سوء مدیریت و عدم نظارت است که امید می‌رود با تدابیری که دولت باید اندیشه کند، شاهد متعادل شدن بازار باشیم.

 

استان قزوین

موشک‌های سپاه عامل قدرت‌نمایی ایران مقابل امریکا بود/دولت به گرانی کاذب کالاها رسیدگی کند

حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر قزوین با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها در سوریه اظهار کرد: این عملیات که دوشنبه هفته گذشته با محوریت انتقام از شهدای مراسم رژه اهواز صورت گرفت الحمدالله اقدام به موقعی بود که برای بسیاری غافلگیرکننده بود. 


وی در ادامه افزود: موشک‌های سپاه در انتقام از تروریست‌ها آب سردی بر جگرها و قلب‌های سوخته ای بود که داغ شهادت عزیزان خود را داشتند عزیزانی که بدون هیچ گناهی به رگبار بسته شدند، این موشک‌ها تودهنی ارزشمندی به ایادی پشت صحنه این ترور کور بود امثال امارت و آل سعود که حمایت کرده بودند. 

خطیب نمازجمعه قزوین حمله موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌ها را قدرت‌نمایی در مقابل امریکا و اسرائیل دانست و اذعان کرد: بسیاری از خبرگزاری‌ها پس از انجام این عملیات اعتراف کردند که ایران اسلامی که به این حد از قدرت رسیده است که موشک‌هایش با عبور از چند کشور دقیقا به هدف برخورد می‌کند، اگر اسرائیل دست از پا خطا کند با موشک‌های ایران طرف خواهد بود. 

وی ادامه داد: به عزیزان سپاهی دست مریزاد می‌گوییم و شایسته است هدیه به روح شهید تهرانی مقدم، عزیزی که برای ساخت این موشک‌ها همت کرد، صلواتی هدیه کنیم، این عملیات سپاه به میزانی ارزشمند بود که دشمنان هم نتوانستند از تحسین خودداری کنند.

مسئولان پیشکسوت سد راه واگذاری مسئولیت‌ها نشوند
امام جمعه قزوین عنوان کرد: در خبرها منتشر شده که یکی از مقامات اسرائیلی گفت که من در مقابل کسی که ایران را به این موشک‌ها مجهز کرده است می‌ایستم و برای احترام کلاه از سر برمی‌دارم، بنابراین ما باید قدردان عزیزانی باشیم که برای ایران اسلامی اقتدار و عزت و قدرت می‌آفرینند. 

وی با اشاره به برگزاری تجمع عظیم بسیجیان در استان قزوین ابراز کرد: تجمع 20 هزارنفری بسیجیان قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار شد که نمایشی از شکوه و اقتدار مردم ما بود، نمونه عالی‌تر این تجمع در ورزشگاه آزادی و در محضر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت که رهبری با سخنان حکیمانه خود با دوستان داخلی ترسو و دشمنان خائن و منافق صفتان جاسوس اتمام حجت کردند. 

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: عده ای در این شرایط اقتصادی امروز کشور با تجارب زیادی که از اعتماد به غرب در کارنامه خود دارند هنوز دل در گروی کمک امریکا و انگلیس دارند، آنها انتظار دارند این ظالمان عالم لقمه نانی جلویشان قرار دهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در تجمع ۱۰۰ هزارنفری بسیجیان گفت: رهبری به جوانان فرمودند شما در نوک پیکان قرار دارید نگاه دنیا و امید ایران به شما جوانان عزیز است، خود را کوچک به حساب نیاورید، رهبری از مسئولان خواستند که به جوانان میدان داده شود و پیران در حد مشاور مورد استفاده قرار بگیرند و سد راه واگذاری مسئولیت‌ها نشوند. 

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند تا زمانی که زنده هستم اجازه نمیدم به کشور آسیب برسد، از خدای متعال می‌خواهیم ما را شکرگزار وجود این رهبر حکیم و فرزانه قرار بدهد، جوانانی که در میادین مختلف نقش آفرینی کردند و از قبل از پیروزی بر رژیم پهلوی، در مبارزه با منافقین، در جهاد سازندگی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی کشور و میدان‌های علمی، در مبارزه با تکفیری‌ها حضور تاثیرگذار داشتند و رعبی در دل دشمنان افکندند.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی بیان کرد: باید از کسانی که دوره پیش از انقلاب را دیده اند سوال کرد آیا نیروهای انتظامی امروز قابل قیاس با نیروهای امنیتی آن دوران است؟ نیروهای انتظامی جزو نیروهای خدوم به مردم است. 

قابل اضافه کرد: نیروی انتظامی شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب کرده است و امروز دشمن این جرأت را به خود نمی‌دهد که به مرزهای کشورمان نزدیک شود، نیروهای انتظامی در صحنه‌های مختلف در برابر ضدانقلاب، در این اغتشاشات، در مبارزه با قاچاقچیان و در دفاع از امنیت کشور در حوادث طبیعی حضور فعال و تاثیرگذار دارد، در ایام تعطیل و غیرتعطیل در تابستان و زمستان در جاده‌ها حضور دارند.

نیروی انتظامی جزو برکات انقلاب است
وی نیروی انتظامی را جزو برکات انقلاب برای کشورمان برشمرد و تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی فقط همین نوع از تربیت نیروهای خدوم را در کارنامه خود داشته باشد باید به خود و این دستاوردهای بزرگ افتخار کند، ای اهل قلم ای صاحبان فکر امسال سال چهلمین پیروزی انقلاب است چه زمانی قرار است این قلم به فکر بیفتد و برکات نظام را برای مردم و برای جهانیان تشریح کند. 

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: انقلاب اسلامی برکات زیاد معنوی و مادی را برای مردم ایران و مسلمانان جهان به ارمغان آورد، ایستادگی مقابل استکبار، توسعه علمی و دانشگاهی، خدمات اجتماعی و فرهنگی و زیرساختی در مناطق محروم کشور همه از برکات پیروزی انقلاب است. 

وی با اشاره سالروز عزیمت امام راحل از عراق به مرز کویت گفت: در این سفر مسئولان کویتی از حضور امام راحل جلوگیری کردند و این ممانعت عامل شروع پیروزی‌های دیگری برای انقلاب ما شد، زمانی که هجرت امام از عراق به سمت کویت انجام شد و ایشان را به این کشور راه ندادند، امام فرمودند من فرودگاه به فرودگاه می‌روم و پیام ملت ایران را به گوش جهانیان ابلاغ می‌کنم. 

این خطیب نمازجمعه افزود: امام خمینی(ره) از عراق به سمت پاریس هجرت کردند، پس از بازگشت امام از فرانسه به ایران شهید مطهری گفت:« آیا این خبر غیبی همان نیست که گفتند در آخرالزمان خورشید از مغرب طلوع می‌کند؟ این خورشید معنویت و انقلاب اسلامی است که از غرب می‌آید تا شرق را روشن کند» و امام آمد ایران را از چنگال پهلوی نجات داد. 

وی یادآور شد: مناسبت دیگر شهادت سردار شهید اسلام، حاج حسین همدانی است، این سردار بزرگ ۴۰ سال مبارزه کرد و پای انقلاب ایستاد، شهید همدانی در صحنه‌های مختلف از زندان ساواک، پس از پیروزی انقلاب در هشت سال در جنگ تحمیلی، در سپاه همدان و در سوریه به دنبال شهادت می‌دوید و سرانجام در مسیر دفاع از حرم به شهادت رسید. 

قابل با اشاره به سالروز بمباران شهر سومار ابراز کرد: این عملیات منجر به شهادت و مصدومیت ۸۶۰ تن در سال ۶۶ شد، البته سازمان ملل از کنار این جنایت به راحتی گذشت و نه بمباران شیمیایی سردشت را دید و نه حمله به مردم و نه حمله به سومار را؛ امروز هم حربه حقوق بشر سازمان ملل فقط برای ملت‌های مظلوم است اما اسرائیل و امریکا را نمی‌بیند. 

کاهش قیمت دلار به تنهایی کار هنرمندانه ای نیست
وی عنوان کرد: در این روزها شاهد بودیم با شکایت ایران به دادگاه لاهه، رژیم جنایتکار امریکا محکوم شد اما با قلدری تمام گفت ما از این دادگاه خارج می‌شویم و حکم را قبول نداریم! این رفتار منطق ظالمان دنیاست بنابراین انتظار زیادی است که آنها حقوق بشر را رعایت کنند، حقوق بشر فقط چماقی برای کوبیدن بر سر ملت‌های مظلوم است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به وضعیت آشفته بازار دلار گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند:« ای مردم دنیا بازاری است برای تهیه متاع برای آخرت و جان شما تاجر این میدان است و آن را در مسیر خدا به زحمت بیندازید، این شبانه روز همان سرمایه و فرصتی است که برای ما درنظر گرفته شده و باید از آن بهره برد و تلاش کنید سود شما بهشت باشد»، در جریان شکست دلار تعدادی خسران زده شدند و متاسفانه این شرایط عامل مرگ آنها شد. 

وی با اشاره به عوامل سقوط دلار در کشور افزود: فرودآمدن موشک‌های سپاه در سوریه و موشک‌های حزب الله یمن در امارت، احکام صادره دستگاه قضا در محکومیت اخلالگران و ورود دولت به بازار توانست در وضعیت ارز و دلار تاثیرگذار باشد، امروز باید دولت ورود پیدا کرده و اجناسی که با قیمت کاذب دلار افزایش پیدا کرد را کاهش دهد. 

وی ادامه داد: کاهش قیمت دلار به تنهایی کار هنرمندانه ای نیست، اجناسی که بیهوده گران شده باید با مدیریت دولت و مسئولان قضایی کاهش یابد، وضعیت نابسامان بازار دلار زمینه امتحان را برای عده ای به خوبی فراهم کرد آنهایی که به عناوین مختلف اجناس را احتکار کردند، عده ای که کالاهای خود را پنهان کردند و گرانی را رواج دادند، این کاسب‌ها باید در محضر خدا پاسخگو باشند. 

قابل با اشاره به روز شهادت امام سجاد(ع) عنوان کرد: ایشان سفیر حماسه بزرگ عاشورا بودند و اگر امام سجاد و حضرت زینب(ع) نبودند از جریان و حماسه کربلا چیزی باقی نمانده بود، امام سجاد(ع) ۵۷ سال عمر و ۳۵ سال امامت کردند، این امام همام در تمام طول عمر شریف خود با گریه و دعا یاد شهدای کربلا را زنده نگاه داشتند.

استان همدان 

 

گردهمایی عظیم بسیجیان انسجام و همبستگی را به رخ دشمنان کشید

حجت‌الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه 13 مهرماه، با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها، اظهار کرد: مکان اقامت سرکردگان جنایت حمله تروریستی در اهواز با هوشیاری، توسط سپاه شناسایی و با حمله موشکی دقیق، ۴۰ نفر از تروریست‌ها و سرکردگان آنها به هلاکت رسید.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: استان همدان محل عبور زائران اربعین حسینی از مرکز، شرق و شمال کشور است و نیروی انتظامی نیز هرساله در تأمین امنیت زائران امام حسین (ع) به طور شبانه روزی تلاش می‌کند.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه مردم در برپایی موکب طی این ایام بی‌تفاوت نباشند و از کوچک‌ترین کمکی دریغ نکنند، بیان کرد: مردم باید در برگزاری مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مشارکت جدی داشته باشند تا این آئین به صورت مطلوب اجرا شود.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ بسیجیان در روز ۱۲ مهرماه، افزود: بسیجیان با گردهمایی عظیم خود در تمام استان‌ها بار دیگر انسجام و همبستگی خود را به رخ دشمنان کشیدند.

جوادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی و در جمع بسیجیان، تصریح کرد: صدا و سیما سخنان مقام معظم رهبری را بارها و بارها از تلویزیون پخش کند تا مردم از این سخنان فیض ببرند.

امام جمعه اسدآباد: سخنان پرمغز، محکم و با درایت رهبر انقلاب دشمن را ناامید کرد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص عفت شکم و  آثار حرام‌خواری، اظهار کرد: بها و قیمتی که از مردار به دست می‌آید، حرام‌خواری است که متأسفانه شنیده می‌شود برخی فرصت‌طلبان در این زمینه اقداماتی دارند.

وی با تأکید بر اینکه یک نوع از حرام‌خواری در احتکارها، احتکارخانگی است، گفت: برخی از روی حرص و یا ترس از کمبودها، اجناس را بیشتر از نیاز خریداری و نگهداری می‌کنند.

امام جمعه اسدآباد ادای امانت، وفای به عهد احسان کردن بی دریغ و بردباری را از نشانه‌های اهل تقوا برشمرد و بیان کرد: پیام‌های عاشورا بی حد و حساب است که یکی از آنها مقاومت و پایداری در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمن است.

وی در ادامه با بیان اینکه سخنان به موقع، محکم و با درایت رهبر معظم انقلاب، دشمن را ناامید کرد، افزود: مقام معظم رهبری با روحیه استقامت در جمع بسیجیان و سپاهیان فرمودند که باید مقاوم در برابر دشمن ایستاد.

امام جمعه نهاوند: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان دشمنان انقلاب را ناامید کرد/قدرت موشکی و دفاعی ضامن امنیت کشور است

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها بعد از 40 سال دشمنی و توطئه به قدرت موشکی کشورمان، اذعان دارند؛ آمریکایی‌ها امروز می‌دانند اگر بر ضد کشورمان اقدامی کنند با سخت‌ترین واکنش مواجه خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه این قدرت دفاعی برای ما عزت‌مندی و اقتدار را به همراه دارد و ضامن امنیت کشور است، ادامه داد: حمله موشکی اخیر سپاه نشان دهنده اقتدار دفاعی کشور است و این حمله برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها پیام روشن و مهمی دارد که اگر دست از پا خطا کنند با واکنش شدید و سخت ایران مواجه می‌شوند.

مغیثی خاطرنشان کرد: دشمنان از قدرت دفاعی ما با خبر هستند و این عملیات موشکی بار دیگر نشان داد که امنیت کشور، خط قرمز نیروهای مسلح است و با متجاوزان به شدیدترین نحو برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخناش به رزمایش 700 هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری این رزمایش با شکوه برای دشمنان پیام‌هایی داشت و مانور قدرتی از بسیجیان بود.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: قطعاً این اجتماعات در روحیه دشمنان تأثیر دارد و باعث بالا رفتن روحیه بسیجیان برای خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان از این تجمعات وحشت دارند، گفت: رزمایش «اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2» با شکوه و پرشور در سراسر کشور و در تهران برگزار شد که برای دوستداران انقلاب نشان امیدواری و برای دشمنان ایجادکننده یأس و ناامیدی است.

امام جمعه شهرستان رزن: سیل بسجیان در رزمایش «اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2» شکوهمند و پرقدرت بود

سیدعبدالعظیم مولازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رزن با بیان اینکه رأی دیوان بین‌المللی دادگاه لاهه باعث شد آمریکا از پیمان مودت با ایران خارج شود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در نهایت مجبور شدند که رأی را بپذیرند و قطعاً این حکم در روند تحریم‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در پاسخ به حمله تروریستی در اهواز، یادآور شد: جواب قاطع سپاه به داعش در موشک‌باران مرکز داعش در پاسخ به اتفاق اهواز بسیار مقتدرانه بود.

امام جمعه شهرستان رزن خاطرنشان کرد: قدرتی به نیروهای مسلح ما داده شده است که موشک‌های ما به چند کیلومتری آمریکایی‌ها زده شد؛ آمریکایی‌های مدعی در مبارزه با داعش، چگونه در نزدیکی داعش مقر و پایگاه دارند؟

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به رزمایش با شکوه «اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2»، ادامه داد: سیل بسجیان استان و شهرستان حاضر در این رزمایش، شکوهمند و پرقدرت بود.

مولازاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و تأکید بر قدرت جوانان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند با فعال‌سازی اقتصاد ملی تحریم را خواهیم شکست و با رعایت اقتصاد مقاومتی و توجه به درون حتماً از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر سخیفانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه باید ایرانی‌ها را گرسنه نگه داریم، گفت: ما می‌گوییم شما خود حیوان هستید؛ ما به ترامپ می‌گوییم تا زمانی که جنایت کاری را ادامه می‌دهید شعار «مرگ بر آمریکا» را محکم‌تر خواهیم گفت.

 

استان آذربایجان غربی

عزت و ذلت ملت ایران در گرو قرارداد FATF/ نمایندگان با جدیت تمام مباحث این قرارداد را مورد توجه قرار دهند

 آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: بخشی از امنیت امروز جامعه بر عهده این قشر زحمتکش است و گستردگی زحمات و مأموریت‌های مرزبانی و نیروی انتظامی در کشورمان به قدری وسیع است که در نهایت منجر به موفقیت‌های روزافزون می‌شود.

وی، با برتر خواندن پلیس ایران اسلامی در سطح جهان، تصریح کرد: این که در طول سال تمام خطاها و تخلفات توسط ناجا کشف شود، یکی از عنایت‌های خداوند متعال به نیروی انتظامی و ملت ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به ۹ مهرماه روز جهانی سالمندان تأکید کرد: در دین مقدس اسلام بر همگان وظیفه است که به افراد سالمندان احترام بگذارند به نوعی که دومین حق، حق احترام به والدین است و اگر والدین به سنین بالا رسیدند نباید به آنان اُف گفت و آنان را از خود راند.

وی، با اشاره به وجود خانه سالمندان، گفت: وجود این مراکز ضروری است تا افرادی که بدون سر پناه و مراقب هستند به این اماکن منتقل شوند در غیر این صورت نباید هیچ فرزندی پدر و مادر خود را به این مراکز بسپارد بلکه در همه حال در خدمت والدین خود باشد.

وی، با اشاره به این که دین به هیچ فردی اجازه نمی‌دهد که خود را ذلیل کند ولی این احازه در قبال پدر و مادر به همگان داده شده، بیان کرد: همانند والدین را نمی‌توان در هیچ مکان و زمانی یافت از این رو باید در همه حال باید مراقب آنان باشیم و کنترل امور را در دست آنان قرار دهیم.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به قرارداد FATF، عنوان کرد: این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بحث است. نمایندگان باید توجه کنند که شرف و عزت ملت ایران اسلامی در راستای این قرار داد حفظ شود چراکه انجام این امورات بر عهده نمایندگان است و تمامی موضوعات حتی مباحث ریز باید مورد بررسی و بحث قرار گیرد تا مردم زیر ظلم و ذلت قرار نگیرند.

وی، یادآور شد: این قرارداد توسط شیاطین تنظیم شده و در همه حال شیطان بدی‌ها را خوب نشان داده و خوبی‌ها را بد نشان می‌دهد تا بتواند نقشه‌های شوم خود را پیش ببرند، از این رو باید دقت در این مهم بیش از پیش افزایش یابد.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تجمع بزرگ بسیجیان، افزود: اربعین حسینی را در پیش‌رو داریم و باید حماسه آفرینی دیگری رقم بخورد ولی دشمنان در این میان سنگ‌دوانی می‌کنند که با حضور حداکثری مردم این نقشه شوم همانند سال‌های گذشته نیز با شکست روبرو می‌شود.

وی، با بیان اینکه در همه حال دشمن در مقابل ماست، اظهار داشت: اعتماد به نفس، عزم جزم شده و ایستادگی در مقابل دشمن از دیگر مواردی است که در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم حفظ کنیم و از این به بعد نیز باید آن را تقویت کنیم تا صلابت خود را به همگان نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا زمانی که جان در تن دارند در میدان حضور خواهند داشت را بسیار ارزشمند شمرد و تصریح کرد: ایشان حضرت علی(ع) را در این زمینه الگو قرار داده‌اند و مطمئناً پیروز نهایی مردم ایران و دین مبین اسلام است که نیازمند همدلی و وحدت همه جانبه ملت است تا سیلی دیگری بر گوش آمریکا بزنیم.

دشمنان نظام و انقلاب، آرزوی خود را به گور خواهند برد/ مردم فریب تبلیغات منفی امپراطوری رسانه ای دشمنان را نخورند

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به توطئه ها و اهداف دشمنان، اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال توطئه و دشمنی است و برای دست یابی به اهداف خود تلاش می کند و در این راستا باید بصیر و هوشیار بود و با توطئه و فتنه انگیزی در هر زمانی مقابله کرد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب شروع شده است و چند ماه گذشته نیز یک امتحان الهی بود، افزود: دشمنان بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به دنبال ایجاد تفرقه قومی در بین اقوام مختلف در ایران اسلامی بودند ومی خواستند کشور را گوشت قربانی کنند ولی با درایت و رهبری امام خمینی(ره) و هوشیاری مردم در این فتنه خود ناکام ماندند.

وی گفت: بعد از شکست در تفرقه قومی، به دنبال جنگ نظامی رفته و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند که ملت ایران با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند و در جنگ نظامی نیز دشمن را  شکست دادند.

حسن زاده با بیان اینکه دشمنان از بعد شکست در جنگ تحمیلی به دنبال تهاجم فرهنگی رفتند، تصریح کرد: دشمنان در تهاجم فرهنگی که امروز نیز یکی از رویکردهای آنان است، در فضای حقیقی و مجازی باورها و اعتقادات مردم را نشانه رفته اند و هر روز به دنبال شبهه افکنی در باورها و اعتقادات مردم هستند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمنان همزمان با تهاجم فرهنگی به دنبال جلوگیری از پیشرفت علمی و صنعتی کشور نیز بودند، اظهار کرد: در این زمینه نیز دانشمندان ما را ترور کرده و در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت علمی و صنعتی بوده ومی خواهند مانع از پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف شوند.

وی با بیان اینکه دشمن صراحتا هدف خود را براندازی نظام اسلامی بیان می کند، گفت: دشمن صراحتا اعلام می کند که دنبال برنامه ریزی برای براندازی نظام اسلامی است و برای دست یابی به آن تلاش می کند و فتنه ۷۸ و ۸۸ نیز در راستا بوده است ولی به حول قوه الهی در ۴۰ سال گذشته همواره دشمنان شکست خورده اند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب افزود:  دشمنان ۴۰ سال است در توطئه های خود شکست خورده اند ولی بازهم خجالت نکشیده و بازهم دروغ می گویند و به دنبال فتنه انگیزی هستند.

حسن زاده با اشاره به اینکه باید نسبت به توطئه ها و فتنه دشمنان هوشیار و بصیر بود و ساده لوحانه فریب نیرنگ و فتنه آنان را نخورد، تصریح کرد: دشمن بعد از شکست در همه توطئه های خود، به دنبال برنامه ریزی برای تغییر محاسبات مسئولین و باورهای مردم است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن از امپراطوری رسانه ای برای دست یابی به اهداف خود استفاده می کند، اظهار کرد: دشمن به کمک تمامی امکانات به ویژه امپراطوری رسانه ای به دنیال ناامید کردن مردم و ایجاد یاس و ناامید در کشور است.

وی افزود: دشمن می خواهد القا کند که تنها راه چاره تسلیم شدن در برابر دشمنان است، که به حول قوه الهی این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

حسن زاده با بیان اینکه در قضیه دلار عده ای فریب خوردند و در اخبار نیز شنیدیم که حتی برخی اموال خود را فروخته و تبدیل به دلار کردند ولی با کاهش قیمت ها به سرمایه واقعی خود نیز دست نیافتند، گفت: نباید فریب دروغ رسانه های دشممان و امپراطوری رسانه ای دشمن را خورد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ما تندبادهای خطرناک تر از تحریم اقتصادی مانند جنگ هشت ساله را نیز پشت سر گذاشته ایم، اظهار کرد: تجربه ۴۰ ساله نشان داده است که  ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی پیروز میدان بوده و دشمنان در توطئه های خود ناکام مانده اند و قطعا در این زمینه نیز با بصیرت و هوشیاری مردم پیروزی نهایی با ما است.

وی به همایش صدها هزار نفری بسیجیان در کشور اشاره و تصریح کرد: همایش صدها هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور که در تهران نیز مقام معظم رهبری سخنرانی کردند، نمایش اقتدار در کل کشور بود و به دشمنان این پیام را داد که اگر لحظه ای دست از پا خطا کنند، بسیجیان جان بر کف وارد میدان شده و گوشمالی سختی به آنها خواهند داد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه نباید چشم به دست کدخدا بوده و با دشمن همراه شد، اظهار کرد:  ما روزهای سخت تر از این روزها را نیز دیده و نباید از چیزی ترسید.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با تاکید بر برخورد قاطع با محتکران، افزود: کسی که دست به احتکار می زند و اقلامی مانند پوشک بچه را احتکار می کند، در واقع دین ندارد و باید مسئولان مربوطه با این افراد که سبب نارضایتی مردم می شوند، برخورد قاطع کرده و آنها را به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه ما این انقلاب را به این راحتی به دست نیاورده ایم و برای آن هزاران شهید تقدیم کرده ایم که ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب نمونه ای از این شهدا هستند، تصریح کرد: ما تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان و منافقان داخلی و خارجی می ایستیم.

حسن زاده هم چنین به روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: از زحمات و تلاش های نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به روز دامپزشکی بر لزوم نظارت  و مراعات احکام شرعی و قانونی در ذبح دام در معابر عمومی تاکید کرد.

وی به روز روستا و عشایر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه روستائیان و عشایر نقش مهمی در انقلاب دارند، گفت: مسئولان باید به روستا وتوسعه روستاها توجه ویژه ای داشته باشند.

مسئولان بگویند برای جوانان چه کرده اند؟

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه های امروز نماز جمعه شاهین دژ عموم نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت کرد و بر عدم وابستگی به دنیا و مقام دنیوی تاکید کرد.

وی فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به تمام زحمتکشان عرصه نظم اجتماعی علی الخصوص فرماندهی و پرسنل ناجای شهرستان شاهین دژ تبریک گفت و آرزوی توفیقات روزافزون برای آنان کرد.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ دو توصیه مهم و اساسی نیز برای مجموعه ناجای شهرستان شاهین دژ داشت و تصریح کرد: مدتی بود که خبرهایی در خصوص خیابانهای شلوغ و پنجشنبه گردی به بنده می رسید تا اینکه روز گذشته برای اثبات این شنیده ها به شخصه در خیابان حضور یافتم و موضوع را رصد نمودم،که بعضا حرف و حدیث هایی نیز در سطح خیابان به بنده واصل شد و این حرکت در سطح شهرستان دارای معنا و مفهوم است و حرکتی معنادار و برنامه ریزی شده است و می طلبد تا نیروی انتظامی در بحث امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب قانون وارد عمل شود.
این مقام مسئول در دومین توصیه خود به نیروی انتظامی شهرستان مسئله فضای مجازی و آسیب‌های آن در سطح شهرستان را پیش کشید و افزود متاسفانه در برخی شبکه های اجتماعی عده ای نه تنها نظام اسلامی را زیر سوال میبرند بلکه به اصل نظام و اولیای الهی نیز حتک حرمت می نمایند و انتظار میرود پلیس فتا با جدیت تمام در بحث ریشه یابی این افراد که درصدد ترویج افکار غربی هستند اقدام نماید.
فصیح نیا به فرا رسیدن روز جهانی کودک نیز اشاره کرد و این مهم را مسئله ای جدی و قابل توجه دانست و ابراز داشت،این روز نشان از وظایف مهم پدر و مادر در قبال فرزند است که تربیت صحیح و گزینش نام نیک یکی از این وظایف است.
وی یکی از عوامل مهم شکل گیری شخصیت انسان را نام گزینی دانست و گفت: انتخاب نام نیک برای فرزند شخصیت آتی کودک در جامعه را خوب رقم خواهد زد و در کنار این نام نیک تربیت صحیح اسلامی شخصیت اجتماعی سالم فرد را دوچندان خواهد ساخت.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ اقل حب اولیای الهی را نامگذاری فرزندان با نام ها و القاب اولیا دانست و بر لزوم نامگذاری فرزندان با این اسامی و القاب تاکید کرد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع یکصدهزار نفری بسیجیان روز گذشته در استادیوم آزادی تهران اشاره کرد و سخنان ایشان را در دو محور مهم و اساسی تفسیر کرد.

حجت الاسلام فصیح نیا گفت :دو سوم فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص جوانان و اعتماد به نیروی جوان متعهد انقلابی دانست و افزود: وقتی رهبر عظیم الشأن انقلاب بیشترین موضوعات مورد بحث خود را مسئله جوانان مطرح می سازند بایست به این مهم توجه بیشتری داشت.
وی با ابراز نارضایتی از عملکرد دولت دوازدهم صریحا عدم اعتقاد به این دولت از نظر سیاسی را اعلام داشت و تصریح کرد: دولتی ها سخنان رهبری را بیشتر مطالعه کنند و خواستگاه اصلی ایشان را بشناسند.

امام جمعه شاهین دژ افزود :دولتی ها ومسئولین وکسانی که دغدغه انقلاب دارند بیایند وبگویند در مورد جوانان چه کرده اند،اینکه عده ای راه حل گریز از مشکلات کشور را پناه بردن به دشمن میدانند خیانتکاران به جامعه اسلامی هستند،مگر مصدق ها را ندیدند مگر کشور عراق را ندیدند ،این عده روحیه نفاق دارند.

مسببان گرانی و تورم در جامعه مورد لعن خداوند هستند

 ماموستا عباس احمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بوکان با اشاره به موضوع گرانی‌های اخیر اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ غلطی که در جامعه حکمفرما بوده این است که مردم با گران شدن کالایی، به فروشگاه‌ها حمله کرده و مازاد نیاز خود از بازار خرید می‌کنند که این خود باعث بی‌نظمی و آشوب در بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، متاسفانه برخی بازرگانان نیز با گران شدن محصولات، آنان را در انبارها احتکار می‌کنند که خود باعث ناهنجاری در بازار مصرف می‌شود در حالی که براساس دین مبین اسلام، احتکار حرام الهی است و پیامبر(ص) فرمود، احتکار کننده ملعون درگاه خداوندی به شمار می‌رود.

امام جمعه بوکان تاکید کرد: بی شک کسانی که سبب تورم و گرانی شده و مردم را به انبار لوازم حریص می‌کنند، مورد لعن و نفرین خداوند متعال هستند.

وی افزود: بی تردید احتکار و فساد اقتصادی سبب بدبختی و ایجاد مشکلات برای مردم و خدمت به بندگان خدا و آرامش در جامعه سبب خوشبختی آن است.

احمدی در ادامه با اشاره به حمله تروریستی به اهواز و محکوم کردن آن گفت: خوشبختانه حمله موشکی سپاه به مقر داعش در سوریه ضربه کوبنده ای بر دشمن زد و سبب خوشحالی تمام ملت به ویژه خانواده شهدای اهواز شد.

استان اردبیل

اقدام موشکی سپاه به دشمنان فهماند که ایران کوچکترین تعرض را پاسخ می‌دهد/ محکومیت در دادگاه لاهه عذاب بزرگ برای آمریکا

 آیت الله سید حسن عاملی درخطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل هفته نیروی انتظامی را به پرسنل، کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی تبریک گفت و اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر عزت، اقتدار، رحمت و مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است و درقداست این نیرو همین بس که نمی توان کشور بدون نیروی انتظامی را تصور کرد.

وی بیان کرد: این نیرو متولی امنیت جامعه است و ارزش امنیت با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. تمام دستاوردهای بشری در سایه امنیت است.
امام جمعه اردبیل افزود: نیروی انتظامی ما دو شاخصه اصلی آرمانی بودن را داراست و آن اقتدار و اعتماد مردمی است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اقدام حماسی و شجاعانه سپاه معظم در گرفتن انتقام شهدای اهواز را تبریک گفت و اظهار داشت: ارزش نظامی این حرکت فوق العاده است؛ هدف گیری در سوریه با فاصله بسیار کم از آمریکایی ها نشان اوج اعتلاء علمی و فنی ایران است و این مسأله ارزشی بسیار بالاتر از تلفات داعش دارد، کشور ما در محاصره بسیار پیچیده تکنولوژی به این فناوری های استراتژیک دست یافته است.

وی افزود: این حرکت سپاه، بازدارندگی بزرگی برای کشور ما در مقابل هجمات، حملات و خطرات درست خواهد کرد؛ مقام معظم رهبری فرمودند "دوران بزن در رو تمام شده و هر دشمنی بخواهد که کوچکترین اقدام علیه کشور صورت دهد با واکنش قاطع از سوی ایران مواجه خواهد شد".
عاملی ادامه داد: همچنین معظم له فرمودند "بعضی خیال میکنند اگر ما بخواهیم خودمان را از تهمت سلطه‌طلبی و اقتدارطلبی بین‌المللی و منطقه‌ای برکنار کنیم، باید برویم در لاک دفاعی؛ این‌جوری نیست. در لاک دفاعی نمیرویم، در موضع انفعال قرار نمیگیریم، بلکه ما در موضع «اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم» قرار میگیریم. در موضعی قرار میگیریم که در این آیه‌ی شریفه از آن تعبیر شده است به «تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم»؛ «تُرهِبونَ بِه» یعنی چه؟ «تُرهِبونَ بِه» همان چیزی است که در ادبیّات سیاسی امروز به آن «قدرت بازدارندگی» می گویند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: محکومیت آمریکا در دادگاه لاهه برای ما بسیار مهم و برای آمریکا عذاب بزرگی است. این حکم، نظر ملت ها و دولت های دنیا را به ایران بسیار تلطیف می کند؛ این حرکت مصداق بارز دیپلماسی موفق است و از جهت دیپلماسی عمومی ارزش فوق العاده دارد و قطعا بر اثرات تصمیم آمریکا در پاییز تاثیر مستقیم می گذارد.

وی افزود: دیوان بین المللی دادگستری رکن قضایی سازمان ملل متحد و عالی ترین مرجع حل اختلاف میان دولت هاست؛ این نهاد مستقر در لاهه هلند برای اجرای تصمیماتش از پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد برخوردار است و تمام اعضای ملل متحد به اجرای تصمیمات دیوان ملزم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: با این وجود از آنجا که آمریکا خود یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و از حق وتو برخوردار است پیش از این در مواردی از اجرای تصمیمات دیوان خودداری کرده است؛ عجیب این است که قضات دیوان به اتفاق آراء به نفع ایران حکم کرده اند در حالیکه یکی از قضات آن منصوب آمریکاست. یعنی ترامپ کاری کرده که خود آمریکایی ها هم از آن مشمئز هستند.

وی گفت: دولت آمریکا همه جا را پر کرده بود که دولت ایران بزرگترین حامی تروریسم است و ثبات منطقه را بهم می زند. بعد از حکم دادگاه لاهه، تمام زحمات آمریکا از بین رفت؛ مردم دنیا می گویند مگر ممکن است دادگاه لاهه بزرگترین حامی تروریسم را تایید کند؟ پس آمریکا دروغگو بوده است!
 

امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: قرار موقت دادگاه لاهه لازم الاجراء است و اگر آمریکا اجراء نکند شکست بزرگ دیگری بر آمریکا و ثابت می شود که دولت آمریکا دولت عاصی است؛ آنها می گویند ایران یک کشور عاصی و سرکش است حالا معلوم شد عاصی و سرکش چه کسی است.

وی افزود: آمریکا با اعلام اینکه حکم دیوان بین المللی دادگستری برای ما بی ارزش است و این دادگاه لیاقت رسیدگی به امور آمریکا را ندارد، اهانتی بسیار زشت به سازمان ملل، به ملت های متحد در آن و به مفهوم عدالت و به قضات بین المللی و نهادهای قضایی بین المللی نمود و از این اهانت بوی خون، عصیان، سرکشی، خود سری و استبداد و خود کامگی می آیدکه این هشدار بزرگی برای جهانیان است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: این هفته آمریکا خدمت بزرگی به ایران کرد. ترامپ با صراحت گفت آمریکا 70 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است، این پول باید به آمریکا برگردد؛ ترامپ به ملک سلمان گفت عربستان باید هزینه حضور ما در خاورمیانه را به طور کامل پرداخت کند چون بدون ما شما در عرض دو هفته سقوط می کنید.

وی افزود: عربستان می گوید دشمن اول نظامی و اعتقادی ما ایران است بنابراین ترامپ که می گوید بدون ما نمی توانید دو هفته دوام بیاورید، مرادش این است که اگر بین شما و ایران جنگ رخ دهد شما در کمتر از دو هفته در برابر ایران سقوط می کنید.
 عاملی اظهار داشت: این اولا صحّه گذاشتن بر قدرت فوق العاده نظامی ایران است؛ ثانیا با صراحت بیان می کند که با اخذ میلیارد ها دلار از عربستان که آمریکا و انگلیس و فرانسه با فروش سلاح از عربستان گرفتند ارتش عربستان و دولت عربستان مغبون شده اند چون میلیارد ها دلار برای امنیت خود صرف کرده اند ولی این سه کشور به آنها خیانت کرده و آنها با این همه هزینه، قدرت مقاومت دو هفته ای ندارند.

وی ادامه داد: ثالثا نشان می دهد که اعتماد به آمریکا اعتماد به سراب است؛ حسنی مبارک بعد از سقوط تصریح کرد که هرکس به آمریکا اعتماد کند لخت می ماند؛ گرجستان اعتماد کرد بخشی از خاک خود را از دست داد. اوکراین اعتماد کرد بخشی از خاک خود را از دست داد، مصدق اعتماد کرد ولی با کودتا سقوط کرد. آذربایجان اعتماد کرد ولی نتوانست حتی یک وجب از خاک خود را از ارمنستان بگیرد.

 

استان کهگیلویه وبویراحمد

ایران با هیچ چیز بر روی امنیت معامله نمی کند/رزمایش بسیجیان عظمت و اقتدار ایران را به رخ دنیا کشاند

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.


 

خطیب جمعه یاسوج: حتما باید اتفاقی بیفتد تا کسی کاری کند/ایران با هیچ چیز بر روی امنیت معامله نمی کند


امام جمعه موقت یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته مرکز استان گفت: اگر رسول خدا به شما می گوید فرزندان مرا کشتید و حرمت آنان را نگه نداشتید با چه رویی با او روبرو می شوید؟ برخی کسانی که در عاشورا بودند تحت تاثیر این روشنگری قرار گرفتند و با امام حسین (ع) هم پیمان شدند و گفتند حتی با یزید و ستمگران مبارزه می کنیم، امام که به خوبی اهل کوفه و عراق را می شناختند و می دانستند اهل وفای به عهد نیستند، صریح پاسخ داد: ای فریبکاران شما خود را پیروز میدان میدانید؟ شما از مسیر رسول خدا و شریعت او خارج شده اید. من هرگز به پیمان شما باوری ندارم. میخواهید همان کاری را کنید که با جدم کردید. هنوز زخمی که زده اید خون فشان است و سینه ما از داغ پدران و برادرانمان سوزان است و پیمان شما باعث شد که در برابر انسان هایی که خوی وحشی گری دارند بایستیم.

 

حجت الاسلام حسینی صدر بیان کرد: بعد از ماجرای قیام مختار، امام سجاد(ع)  یک نفس راحت از این مصیبت کشیدند، شرایط برای ایشان سخت بود. امام سجاد با تمام سختی هایی که داشتند رسالت خود را به درستی انجام دادند، ابن زیاد در مجلسی گفت تو هنوز زنده ای. امام سجاد(ع) در پاسخ گفت: برادرم را در کربلا کشتی. یزید گفت: برادرت را خدا کشت و امام فرمود که مرا از مرگ میترسانی و این کرامت و افتخار ما است که در راه خدا کشته شویم.

 

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم به هجرت امام خمینی (ره) از پاریس به عراق اشاره کرد و گفت: این اتفاق ریشه در نهضت اتقلاب اسلامی دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به حادثه اخیر در جمعه بازار اشاره کرد و گفت: حتما باید اتفاقی بیفتد تا کسی کاری کند، این جمعه بازار نیست بلکه هفته بازار است نیروی انتظامی طی گزارشاتی که میدادند می گفتند آنجا یک مکان خطرناک است که ایمنی ندارد.


حسینی صدر ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی گفت: امنیتی که در کشور ایجاد می شود را مدیون نیروی انتظامی هستیم، همچنین موشک هایی که شکلیک شد معنی اش این است که امنیت از نان شب هم واجب تر است، عوامل موثر اقتدار نیروی انتظامی در برقراری امنیت اتکا به خدا و کسب معنویت است. امام راحل گفت: امدادهای الهی از پشت پرده این نظام را مراقبت می کند. نیرویی که نیروی انتظامی را موفق می کند همکاری مردم است. همکاری مردم با نیروی انتظامی میتواند اقتدارساز باشد، امروز نیروی انتظامی مقتدر تحصیل کرده و آموزش دیده است.

 

وی افزود: این اقتدار در مرزها نیز وجود دارد که امینت آن را برقرار کردند، نیروی انتظامی باید اعتماد به نفس داشته باشد که این اعتماد به نفس را مردم باید به آنان بدهند، مواردی که امنیت جامعه را مانند مواد مخدر و فساد به خطر می اندازد مردم همراه انان نباشد شکست می خورند.

 

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: تخصصی سازی و برنامه ریزی هدفمند می تواند در جهت رسیدن نیروی انتظامی به اهدافش موثر باشد، نظم و انضباط از مولفه های موفقیت نیروی انتظامی است، مقابله به موقع با ناامنی از مولفه های کارساز نیروی انتظامی است، در فصل تفریح مثل تابستان مردم دنبال گردش هستند و ایام دیگر وقتی که خانه های مردم خالی است این عزیزان کارهای خود را به درستی انجام میدهند، قانون گرایی نیروی انتظامی و همکاری با انان و هماهنگی وزارت کشور و سپاه پاسداران میتواند در موفقیت انان بسیار موثر باشد.


حجت الاسلام حسینی صدر در ادامه گفت: رسانه ها وظیفه دارند از نیروی انتظامی پشتیبانی کنند و خدمات آنها را به گوش مردم برساند.

 

وی افزود: ایران با هیچ چیز بر روی امنیت معامله نمی کند و در هیچ مسئله ای بر سر امنیت مماشات ندارد، در واقع فقط امریکایی ها و روس ها از سلاح های کشتار جمعی استفاده می کنند، جمهورس اسلامی در هر جایی که دشمنش قرار دارد میتواند آن ها را از بین ببرد.

امام جمعه شهر لیکک:رزمایش دیروز بسیجیان عظمت و اقتدار ایران را به رخ دنیا کشاند


نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با تسلیت ایام سوگواری محرم، به تبیین نقش زیارت امام حسین(ع)در زندگی انسان ها پرداخت.


حجت الاسلام افروغی با تأسی احادیث گفت:کسی که به زیارت قبر امام حسین(ع )می رود با هر قدمی که بر می دارد، گناهان وی بخشوده می شود.


وی افزود:القائات شیطانی است که بگوئیم به جای زیارت کربلا در خانه بمانیم و نذر دهیم.


امام جمعه شهر لیکک خاطر نشان کردزیارت ابا عبدالله هم تاثیر فردی دارد هم اجتماعی؛اساس اسلام و تشیع بوسیله اربعین و زیارت قبر امام حسین(ع) تبلیغ می شود.


امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان سراسر کشور،به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع 100هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران پرداخت.


وی ادامه داد:این رزمایش همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمود،عظمت،اقتدار و شکست ناپذیری ملت ایران را به رخ دنیا کشاند.


حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: مصداق های زیادی از این شکست ناپذیری و اقتدار ایران در کل جهان نمود دارد.


وی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری،افزئد:جوانان نوک پیکان حرکت ملی و موتور پیش برنده انقلاب جوانان هستند.


امام جمعه شهر لیکک با انتقاد از عدم جوانگرایی دولت،گفت: متاسفانه در دولت پیر و فرتوت ما به خصوص در بخش اقتصادی خسارت های سنگینی بر مردم و نظام وارد کرد که سال های برای جبران این خسارت ها زمان لازم است.

استان سمنان
 
عده‌ای در داخل کشور بلندگوی آمریکا شده‌اند/ جلوی دزدی‌ها، شرارت‌ها و قاچاق کالاها را بگیرید
 
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان به امامت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در مصلی این شهر برگزار شد.

شاهچراغی در بخشی از خطبه‌های این آیین با اشاره به سالروز هجرت امام خمینی(ره) به پاریس اظهار کرد: تمامی هجرت‌ها در تاریخ اسلام از جمله هجرت نبی مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران پربرکت بوده است.

وی با بیان این که هجرت امام خمینی(ره) به پاریس نیز برکات بسیاری داشت افزود: روزنامه شرق‌الاوسط در مطلبی نوشته بود که هجرت روح‌الله خمینی به پاریس، غرب را به وحشت انداخت، شرق را حیران کرد و دنیا را مشغول به خود کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی، ارتباط مردم با پلیس ارتباطی از سرِ محبت توصیف کرد و گفت: انتظار ما از پلیس این است که تلاش خود را برای تأمین امنیت مردم بیش‌تر کنند و جلوی دزدی‌ها، شرارت‌ها و قاچاق کالاها را بگیرند.

شاهچراغی با یادآوری دیدار روز گذشته یکصد هزار بسیجی با رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی گفت: پیش‌تر ترامپ به برخی از مقامات اروپایی گفته بود که ایران دو تا سه ماه دیگر بیش‌تر دوام نمی‌آورد اما همانطور که رهبر انقلاب در اجتماع بسیجیان گفتند، او همچون دیگر دشمنان ایران، این آرزو را به گور خواهد برد.

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران ماندنی است و تا ظهور امام زمان(عج) تداوم خواهد یافت گفت: انقلاب اسلامی ایران دشمنان خود را شکست می‌دهد و خود شکست‌ناپذیر است اما محل اشکال این‌جاست که عده‌ای در داخل کشور بلندگوی آمریکا شده‌اند.

دل‌بستگان به آمریکا در حال خیانت به کشور هستند

امام جمعه سمنان با اشاره به اظهارات عده‌ای که از نزدیک شدن به آمریکا و مذاکره با این کشور سخن می‌گویند تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که این افراد در حال خیانت به کشور و ملت ایران هستند و تأکید کردند که تا جان در بدن دارم نخواهم گذاشت که این افراد به مقصود برسند.

شاهچراعی در پایان با قدردانی از انتقام‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال حمله تروریستی اهواز گفت: رهبر انقلاب پیش‌تر خطاب به بدخواهان فرموده بودند که «اگر یکی بزنید، ده تا می‌خورید» و سپاه این سخن رهبری را محقق کرد.

وی افزود: موشک‌های دوربرد ایران در انتظار همه کسانی که در اندیشه تجاوز به ایران هستند.

استان خوزستان

برخی در داخل برای FATF دست می زنند/ برخی روشنفکران آدرس دشمن را می دهند

حجت الاسلام و المسلیمن میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه 13 مهرماه اهواز با بیان اینکه کربلا خیمه است و زیر این خیمه ما درس‌ها می‌گیریم، اظهار داشت: اولین دستوری که انگلیسی‌ها به رضا قلدر پهلوی دادند این بود که حجاب از سر زنان ایرانی بردارد، دستور بعد برداشتن عمامه از سر روحانیون و دستور سوم هم دستور به تعطیلی روضه های امام حسین(ع) بود.

 
وی افزود: وقتی امام خمینی(ره) را از قم بردند چون در ماه محرم بود امام فرمود دیدم که از سیاهی‌های روضه می‌ترسیدند و رمز و کلمه آغاز ظهور امام زمان(عج) هم روضه امام حسین(ع) است و باید بدانیم حوادث آخرالزمانی ذیل موضوع اباعبدالله(ع) معنا می‌شوند.
 
خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: در یکی از نسخه های انجیل به نام برنابا که کمتر تحریف شده است، به صراحت آمده که پسر انسان یا منجی آخرالزمان در میان قومی ظهور می‌کند که بر سینه می‌زند. یا حسین(ع) رمز گذر از این پیچ تاریخی است که امام خامنه‌ای بارها به آن اشاره کرده‌اند.
 
حجت الاسلام حاجتی خاطرنشان کرد: ما باید تعارف را کنار بگذاریم و باید بدانیم پشت سر چه کسی راه بیفتیم که خیال‌مان راحت باشد که در مسیر اباعبدالله(ع) هستیم و این شخص سیدعلی حسینی خامنه‌ای است و باید همچون رهبری مسائل را تحلیل کنیم.
 
وی با اشاره به اجتماع هزاران نفری بسیجیان در کشور، عنوان کرد: رهبر انقلاب در جمع بسیجیان فرمودند که برای اینکه خائن امروز را بشناسید، ببینید که چه کسی می گوید به دشمن پناه ببرید.
 
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: برخی روشنفکران غرب زده صبح تا شب کارشان این است که آدرس دشمن را می دهند و کشور را به سمت دهان گرگ می برند.
 
حاجتی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند پیام اقتدار به دشمن بدهید، خاطرنشان کرد: تجمع 30 هزار نفری بسیجیان، روز گذشته در اهوازی به وقوع پیوست که زخم خورده است و در یک قلم 24 شهید حادثه تروریستی را در شهرهای عرب و عجم تشییع کرد.
 
وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از جوانان به عنوان موتور محرک کشور، افزود: بنیاد شهید اخیراً آماری داده است، میانگین سنی شهدایی که کمر ارتش بعث عراق را شکستند، 22 سال بوده است.
 
خطیب نماز جمعه اهواز گفت: امروز از از تنگه جبل الطارق تا تنگه مالاکا و از دریای آدیاتیک تا جزیره دیگوگارسیا، بیش از 300 پایگاه نظامی بزرگ و کوچک آمریکا از کارایی افتاده اند. مقام اروپایی گفته که زمان عربده کشی ما غربی ها به پایان رسیده است زیرا اگر تنها 2 پایگاه موشکی ایران فعال شوند، پایگاه های نظامی آمریکا با خاک یکسان خواهند شد.
 
حجت الاسلام حاجتی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن برنامه جدیدی را طراحی کرده است که بخشی از آن به دست خائنان داخلی است، تصریح کرد: دشمن از یک طرف سلاح اقتصادی را با کمک کشورهای عربی منطقه فعال کرده بود و از سوی دیگر با ابزار فضای مجازی، القای پایان جمهوری اسلامی تا چند ماه آینده را می دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به تلاش ها برای پیوستن ایران به FATF، تصریح کرد: یکی از بندهای این معاهده این است که ایران باید تمامی اطلاعات ریالی خود را به آمریکا و اسرائیل بدهد. این درحالی است که برخی در داخل برای FATF دست می زنند.
 
امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: باعث تاسف است که حتی اگر ما تمامی موارد FATF را قبول کنیم، به دلیل عضویت عربستان و اسرائیل، تعلیق سیستم بانکی ایران همچنان ادامه خواهد یافت.
 
حاجتی تصریح کرد: اگر دشمن ما را تهدید می کند، ملت در صحنه هستند، همانگونه که از محمد طاهای 4 ساله تا شهید منجزی جانباز 75 درصد اعلام کردند.
 
استان اصفهان
 
وقت آن است که از مدیران انقلابی استفاده کنند/تلاش برخی مسئولان برای تصویب FATF خیانت بزرگ به کشور است
 
 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته کلان شهر اصفهان بیان کرد:  امروز نباید به آنچه که دشمن در شبکه های معاند پخش می شود جدی گرفت، چرا که یک بسیجی با بصیرت راه را تشخیص داده و با یک شناخت محققانه و عالمانه حرکت می کند.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: باید حضور دشمن را حس کنیم و بدانیم در چه منطقه ای با چه مسائلی در گیر ماست، امّا افرادی که اطلاع ندارند باید بدانند که دشمن از ابتدای انقلاب محاصره اقتصادی را مطرح کرد و امروز تحریم اقتصادی را مطرح می کنند.

آیت الله مهدوی بیان این که انقلاب را خود مردم حفظ می کنند، گفت: حفظ روحیه انقلابی و به کارگیری ظرفیت های بالا اهمیت دارد البته بر رئیس جمهور کشور مدیران بازنشسته را تحمیل کردند و امروز وقت آن است از مدیران انقلابی و با استعداد استفاده کنند تا هم یک جهش انقلابی داشته باشیم و هم به مناطق محروم بیشتر رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حرکت خوب هفته گذشته قوه قضاییه، گفت: این نهاد 35 مفسد اقتصادی را محکوم کرد که سه نفر از آن ها برایشان حکم اعدام صادر شده که این حرکت ها باعث شد قیمت های حبابی ارز و سکه پایین تر بیایند.

امام جمعه موقت اصفهان با طرح این سؤال که اگر واقعاً خزانه کشور پر است و 97 درصد ارز دست دولت است چرا قیمت به صورت متعارف بر نمی گردد و تثبیت نمی شود اظهار داشت: دولت باید هرچه سریع تر به این وضع رسیدگی کند.

وی در پایان به انتقام گیری نیروهای مقتدر سپاهی از واقعه شهادت تعدادی از هموطنان رزمایش هفته دفاع مقدس در اهواز نیز اشاره کرد و گفت: این ضربات پاسخ محکمی بود به دشمنان ما و همراهان آن ها که البته ما هیچگاه شروع کننده نیستیم، امّا به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن و درو گذشته است و دشمنان هر ضربه ای بزنند ده برابر می گیرند.

امام جمعه باغبهادران هم در این هفته گفت:  کسی که گوش به فرمان ولایت و رهبری باشد اجازه مانور دشمن و نفوذ در منطقه را نمی دهد، ضروری است تا سایر دستگاهها نظیر دستگاه دیپلماسی کشور از چنین برنامه هایی الگو بگیرد و اجازه عرض اندام به دشمن ندهند.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ با بیان اینکه برجام چندین سال کشور را معطل کرد و خسارت محض بود، تصریح کرد: تلاش بسیار زیاد دولت و برخی از مسئولان در تصویب FATF یک خیانت بزرگ به کشور است؛ چرا که هدف دشمن به زنجیر کشیدن اقتدار نظام با این قانون است، بنابراین اجازه ندهید پای دشمن به خطوط قرمز نظام باز شود.

فرهنگ خطاب به مسئولان داخلی و غرب گرای کشورمان اظهار کرد: تصویت قانون FATF به زبان خود طراحان این قانون بستن راهکار اقتصاد مقاومتی در کشورهای اجرا کننده این طرح است، پس مسئولان داخلی نباید با دست خودشان به اثر بخشی تحریمها کمک کنند.

استان کرمان

 

اجتماع صدهاهزار بسیجی از کارهای ارزشمند سپاه بود/آمریکا منتظر گوشمالی سخت ایران باشد

 

امام جمعه کرمان:جوانان متعهد و انقلابی امور جامعه را دست بگیرند/اجتماع صدهاهزار بسیجی از کارهای ارزشمند سپاه بود

حجت‌السلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه یکی از بسترهایی که در به وجود آمدن واقعه کربلا نقش‌ داشته بستر اقتصادی است، گفت:بخشی از امتحاناتی از آدمی می‌شود به اموال و مسائل اقتصادی بر می‌گردد و ممکن است بسیاری از افراد نتوانند از این امتحان سربلند بیرون بیایند.

وی با اشاره به اینکه در دوران خلافت حضرت امیرالمومنین(ع) در کوفه و تمام نواحی حکومت علوی مردم از رفاه نسبی برخوردار بودند، عنوان کرد:نابودی اسلام زمانی اتفاق می‌افتد که اموال در دست نااهلان باشد که حق اموال را رعایت نمی‌کنند و کار خیر انجام نمی‌دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حکومت معاویه رانت‌خوارها در حکومت اسلامی بسیار رشد کردند و  در حکومت معاویه دوستداران علی بین دین ‌و ‌دنیای خود قرار گرفتند و در زمان زمامداری معاویه شهرهایی مثل کوفه و مدینه از بیت‌المال سهمی نمی‌بردند و کسانی که دوستدار علی بودند اسمشان از دفتر بیت المال خط می‌خورد.

امام جمعه شهر کرمان تأکید کرد: اگر اقتصاد جامعه مریض شود و کسانی دچار رانت و ویژه‌خواری شوند هر اتفاقی در جامعه می‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین ادامه داد:صهیونیست‌ها امروز پول‌های سعودی‌ها را هرگونه بخواهند خرج می‌کنند و با این پول‌ها موشک و سلاح بر سر مردم کشورهای دیگر می‌ریزند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نیروهای انتظامی نیروهای متعهد و پرتلاشی هستند که با جان خود امنیت و آرامش را برای جامعه فراهم می‌کنند، گفت: نیروی انتظامی، نیروی ارزشمند و آماده‌ای برای مهیا کردن امنیت، آرامش و سلامت اخلاقی جامعه هستند و این نیروها در خط مقدم مقابله با بی‌نظمی و فسق و فجور هستند.

امام جمعه شهر کرمان تصریح کرد:قاطعیت و قدرت جمهوری اسلامی که امام خمینی(ره) آن را طراحی کرد را در روزهای اخیر توسط سپاه قدرتمند و قهرمان شاهد بودیم ؛ موشک‌های قدرتمند و پهبادهای جمهوری اسلامی توانستند تا نقاط حساسی را در بیرون مرزها مورد هدف قرار دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب شمن‌شناسی و توجه به حرکات دشمن را به خوبی برای ما تبیین کرده اند، اظهار کرد:باید توجه کنیم دشمن هر لحظه قصد عملیاتی کردن نقشه‌ای را علیه ما دارد و باید در رابطه با حرف‌های ناامیدکننده دشمنان و افرادی که حرف‌های آنها را بازگو می‌کنند هوشیارانه عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد:دشمن در صدد تخریب نسل جوان ما است؛ لذا  باید نقشه‌های دشمنان را بشناسیم و نسبت به آنها آگاه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اجازه دهیم که جوانان متعهد و انقلابی امور جامعه را دست بگیرند، خاطر نشان کرد:ایران با جوانان با ایمان و انقلابی می‌تواند از پیچ‌های پیش رو گذر کند؛ همچنین در کنار کار ارزشمند روزهای گذشته سپاه، اجتماع صدها هزار بسیجی و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی از دیگر کارهای ارزشمند سپاه انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه رودبار جنوب:آمریکا منتظر گوشمالی سخت ایران باشد/با اقتصاد ملی و مقاومتی تحریم ها را در هم خواهیم شکست

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دشمن در طول ۴۰ سال بارها شکست خورده ولی بازهم دست از توطئه برنمی دارد و این نشان از حماقت و نادانی دشمن است.
وی ادامه داد: باتحریم نمی توانندجمهوری اسلامی راشکست بدهند،بااقتصادملی و مقاومتی تحریم ها را درهم خواهیم شکست.
امام جمعه شهرستان رودبارجنوب بیان داشت: حمله موشکی و پهپادی به مقر تروریست های داعش گوشمالی کوچکی بود آنها باید منتظرگوشمالی سخت ما باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی عنوان کرد: آمریکابایدمنتظرسیلی سخت و محکم ما باشد و سیلی سخت ما در جنگ اقتصادی خواهد بود.
خطیب جمعه شهرستان رودبارجنوب در ادامه به هفته ناجا اشاره کرد و افزود: معنویت و مردمی بودن،اعتمادبه نفس،آماده ایثاروشهادت از ویژگی های بارز نیروی انتظامی ما نسبت به سایر نیروهای نظامی دنیاست.
وی در پایان افزود: اتکا و توکل به خدا را سرلوحه کار خود قرار بدهید اگر کسی به خدا اتکا کند شکست نخواهد خورد.

امام جمعه موقت رفسنجان:جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت ملی با هیچکس تعارف ندارد

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین با عرض تسلیت شهادت جانسوز امام سجاد(ع) اظهار داشت: مجموع عمر این حضرت 57 سال بود که 35 سال پس از واقعه کربلا زندگی نمودند در ظرف این 35 سال ایشان سخت ترین شرایط زندگی را داشتند لبشان به خنده باز نشد و زیاد گریه میکردند چرا که واقعه کربلا بسیار جانسوز بود.

وی افزود: امام سجاد(ع) با یاری عمه اش حضرت زینب(س) انقلاب و نهضت امام حسین(ع) را مدیریت و به سرانجام رساند.

حسینی با گرامیداشت سالروز هجرت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) از عراق به پاریس در چنین روزی در سال 43، بیان داشت: این هجرت منشا پیروزی بزرگ یعنی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه موقت رفسنجان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره 13 هزار شهید نیروی انتظامی تصریح کرد: نظم و آرامشی را که در داخل کشور داریم مدیون تلاش ها و زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی هستیم و رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها از این نیرو اعلام رضایت فرمودند.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع 700 هزار نفر بسیجیان در مراکز استان ها و در تهران در محضر فرماندهی کل قوا رهبر بیدار انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) اظهار داشت: برگزاری رزمایش خدمت رسانی بسیج در قالب 7 هزار و 14 گروه خدمت جهادی و ساخت و تکمیل یک هزار و 973 مرکز بهداشتی، آموزشی، تولیدی، کشاورزی و فرهنگی نشان داد که بسیج تنها برای جنگ نظامی نیست برای خدمات رسانی و سازندگی نیز هست.

حسینی گفت: به فرموده ی رهبری بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است، امام(ره) فرمودند به کمک این بسیجی ها خواب راحت را از چشم مستکبرین عالم کوتاه خواهم کرد و همین اتفاق افتاد.

وی با اشاره به توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن چند هزار تومان قیمت انها تصریح کرد: این وضع موجب کاهش قیمت بسیاری از کالاها شد و درس بزرگی بود، خرید فروش پول از نظر شرعی نیز درست نیست که انسان با پول پولدار شود و بعدا بوی رشوه و ربا هم پیدا شود .

حسینی خاطر نشان کرد: ما از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و اگر آمریکا بخواهد از طریق آخرین حربه که تحریم اقتصادی است ما را به زانو در آورد ملت ما با صبر انقلابی خودشان و با استفاده از کالاهای داخلی آخرین سیلی را به گوش آمریکا خواهند زد.

وی با اشاره به پاسخ قاطع و صریح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات گروهک تروریستی در اهواز تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند زمان بزن و در رو گذشته است،  ایران در همه زمینه ها مقتدر است سپاهیان پاسدار انتقام شهدای اهواز که در بینشان شهید چهارساله بود را گرفتند و با اربابان این تروریست ها نشان دادند که جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت ملی خود با هیچکسی تعارف ندارد.

حسینی همچنین با اشاره به صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی آن هم با اتفاق آرا تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرادندن مجدد تحریم ها وزارت خارجه کشورمان اقدام به طرح شکایت در دادگاه لاهه نمود و صدور قرار موقت این دادگاه که لازم الاجراست حقانیت جمهوری اسلامی و غیر مشروع و ظالمانه بودن تحریم ها علیه ایران و شهروندان ان را بار دیگر نشان داد.

امام جمعه موقت رفسنجان همچنین 17 مهرماه روز جهانی پست را گرامی داشت و این روز را بهانه ای برای تقدیر از نیروهای خدمت رسان شبکه پستی کشورمان دانست.

امام جمعه رابر:ابتکار عمل راهبردى ایران‏ در برابر استیصال آمریکا/ این فقط یک گوشمالى بود

حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های  دشمن  شکن  این  هفته رابر،ضمن دعوت  به رعایت تقوای الهی و  با تسلیت سالروزشهادت یادگار کربلا آقا علی بن الحسین (ع)  با بیان رسالت ویژه امام سجاد(ع(،گفت: حضرت امام زین ‏العابدین(ع) پس از واقعه‏ ى پرشور کربلا، به همراه دیگر افراد خاندان اهل‏بیت(ع) به کوفه و شام برده مى‏شوند. ایشان به همراه عمّه‏ ى بزرگوار خود، حضرت زینب کبرى(س) رسالت حسینى را با افشاى ماهیت دستگاه فاسد اموى و معرفى راه پاک ثاراللَّه به ‏عنوان مسیر صحیح به‏ سوى نجات، کامل مى‏کنند.

وی افزود: آن امام بزرگوار در طول این مدت با تحمل سختى ‏ها و مرارت‏ هاى اسارت و با شجاعت و علم امامت در مقابل دستگاه ستمگر حاکم که از تمامى ابزارهاى تبلیغاتى استفاده مى‏کرد تا قیام حسینى را موجه جلوه داده و مقابله با گروه خوارج عنوان نماید و از این طریق علاوه بر استحکام پایه‏ هاى حکومت خود، جنایت‏هاى خود را نیز توجیه نماید، با خطبه ‏هاى رسا و اقدامات عملى خود نه تنها برنامه دشمنان را ناکام گذاشت و ماهیت جنایتکار و ستمگر حکومت را برملا کرد بلکه حقانیت قیام عاشورا و مظلومیت آن ‏را براى همیشه تاریخ به اثبات رساند و از هیچ تهدیدى حتى شهادت نهراسید و درس ایستادگى و عزت مندى حتى در سخت‏ترین شرایط و در مقابل تهدیدها و خدعه‏ هاى دشمن را به شیعیان و پیروان خود ابلاغ فرمود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه حضرت زین العابدین(ع) روز دوازدهم محرم در غل و زنجیر اسارت و در شرایط سخت بیمارى همراه با کاروان بلا و محنت وارد شهر دروغ و فریب کوفه شد؛ اظهار داشت: کاروانى که زمانى نه چندان دور زندگى در اوج عزت در عهد خلافت عدالت امیرمومنان على(ع) را تجربه کرده بود؛ و این شهر سیره فاطمى را در رفتار زینب(س) دیده و زبان زد زنانش شده بود. اما خاطره کوفیان نه تنها اسیر جهل و نادانى زمانه بلکه بنده هوى و هوس و فریب شد و عزیزترین و محبوبترین بندگان خداوند را زمانیکه فریاد «هل من ناصر» سرداد تنها گذاشت و پس از آن نیز در کمال وقاحت وبى‏شمرى پذیراى خاندان او شد.

وی افزود: در این شرایط بود که امام على بن الحسین(ع) هنگام ورود به این شهر خدعه و نیرنگ در سرزنش مردم شهر کوفه و براى این ‏که این خفتگان عهد شکن را بیدار کند به آنان چنین فرمود: «مردم، آن‏ که مرا مى‏ شناسد، مى‏شناسد. آن‏ که مرا نمى‏شناسد خود را به او مى‏شناسانم. من على، فرزند حسین، فرزند على بن ابیطالبم. من پسر آنم که حرمتش را در هم شکستند و نعمت و مال او را به غارت بردند و خاندان وى را اسیر کردند. من پسر آنم که در کنار نهر فرات سر بریدند، در حالى که نه به کسى ستم کرده و نه با کسى مکرى به کار برده بود. من پسر آنم که او را از قفا سر بریدند و این مرا فخرى بزرگ است. مردم آیا شما به پدرم نامه ننوشتید؟ و با او بیعت نکردید؟ و پیمان نبستید؟ و فریبش ندادید؟ و به پیکار او برنخاستید؟ چه زشت‏کارانید و چه بداندیشه و کردارید. اگر رسول خدا به شما بگوید: فرزندان من را کشتید! و حرمت مرا در هم شکستید! شما از امت من نیستید، به چه رویى به او خواهید نگریست؟»

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: این سخنان که از قلب رنجور امام سجاد(ع) برمیخواست، تحولى شگرف در کوفیان ایجاد کرد و از هر سو بانگ گریه برخاست. مردم یکدیگر را سرزنش کردند. سپس على بن الحسین(ع) بر این نکته تأکید کرد که «سیرت ما باید چون سیرت رسول خدا باشد که نیکوترین سیرت است.» .

وی با اشاره به ایستادگى شجاعانه امام زین العابدین(ع) در مقابل شقى ‏ترین انسان‏ها گفت: امام زین العابدین(ع) در زمان ورود به کوفه همراه اسیران کربلا نزد پسر زیاد حاکم ظالم و ستمگر کوفه برده شدند. وقتى اسیران آل محمد(ص) را وارد کاخ ابن زیاد نمودند، عبیدالله ‏بن زیاد از نام او پرسید فرمود: «من على فرزند حسینم» ابن زیاد گفت: مگر خداوند على بن الحسین را نکشت؟ امام سجاد(ع) فرمود: «برادرى داشتم که مردم او را کشتند.» پسر زیاد گفت: خداوند او را کشت، امام(ع) فرمود: «الله یتوفى الانفس حین موت‏ها.» استدلال امام(ع) اشاره به این بوده که آن‏ها برادرش را کشتند و خداوند او را قبض روح کرد. ابن زیاد که مست غرور و کینه بود از این حرکت استدلالى سیّد عارفان درمانده گشت و سخت خشم گرفت و دستور داد تا او را بکشند. ولى امام على بن الحسین(ع) با قاطعیت و شجاعت و با روحیه شهادت‏ طلبى تمام در پاسخ ابن زیاد فرمود: آیا من را از مرگ مى ‏ترسانى؟ مگر نمى‏دانى شهادت میراث کرامت و افتخار ماست.»

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: این گفتگوى مستدل و شجاعانه امام به ابن زیاد که در حال اسارت بیان مى‏شد حقانیت قیام عاشورا را اثبات کرد و نیز واقعیت حکومت را به همگان شناساند که مدعیان خلافت هیچ اطلاعى از دین و شریعت ندارند و به ناحق بر این منسب نشسته ‏اند و سعى دارند با توسل به جبرگرایى، گناهان خود را توجیه نمایند.

وی گفت:  امام على بن الحسین(ع) با وقوف و آگاهى کامل به این نیرنگ سیاسى امویان، هم در کاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام، به مبارزه با این پندار فکرى امویان پرداخت و با استدلال به آیات قرآن آن ‏را مورد حمله قرار داد.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و رحمت باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: نیروى انتظامى، هم مظهر اقتدار نظام و نظمى است که مى‏ خواهد امنیت کشور را حفظ کند و تأمین کند و از آن پاسدارى کند، هم مظهر مهربانى و دلسوزى و روحیه رأفت و رحمت نظام نسبت به آحاد مردم است. این دو تا در کنار هم و توأم با یکدیگر باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: در آموزش‏ها، در دوره ‏هاى گوناگونى که براى کارآموزى بخش‏هاى مختلف تشکیل مى‏شود، این ‏را بایستى به آحاد نیروى انتظامى تعلیم داد تا جزو فرهنگ قطعى نیروى انتظامى بشود. شما مى‏ خواهید پشتیبانان آسایش و آرامش فکرى مردم باشید. بایستى مردم، هم قدرت و اقتدار شما را احساس کنند، هم رأفت و دلسوزى و امانت و محبت شما را نسبت به خودشان.

وی با اشاره به انتصاب جدید فرمانده نیروی انتظامی و نارضایتی مردم از بی نظمی های برخی افراد لجوج، لجباز و گردن کش گفت: انتظار داریم اقتدار نیروی  انتظامی در رابرنسبت به گذشته با صلابت تر باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ناراحتی مردم در بحث فروش خرد و کلان مواد مخدر، ساخت و فروش مشروبات الکلی، آزار و اذیت برخی از بزهکاران، قلندران و بعضی از معرکه گیران  و بی انضباطی در برخی عروسی ها و مسائل دیگرگفت: با اقتداری که در نیروی انتظامی شهرستان وجود دارد این  امید را به مردم  عزیز رابر خواهید داد از این به بعد دچار نگرانی نباشند.

وی با بیان اینکه فروشی مواد مخدر یا مشروبات  الکلی خیلی راحت تر از فروش نان و مواد  غذایی انجام می شود وبا گلایمندی از اینکه چرا جلوی آنها  گرفته نمی شود گفت: سرهنگ ناصری،خواهش مردم رابر است امید به این مردم باز گردد و شما بتوانید در طول  کمتر از یکماه این اقتدار را در نیروی انتظامی داشته باشید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با بیان ابتکار عمل راهبردى ایران‏ در برابر استیصال آمریکا گفت: این روزها شاهد نمایش اقتدار جمهورى اسلامى ایران و هم‏ چنین مخابره اخبار خوشى از تحولات اقتصادى، اجتماعى و سیاسى کشور هستیم که فضاى عمومى جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است. از جمله برگزارى رزمایش خدمت ‏رسانى بسیج که در قالب هفت هزار و چهارده گروه خدمت ‏رسان جهادى و در قالب ساخت و تکمیل ۱۹۷۳ پروژه بهداشتى، آموزشى، تولیدى، کشاورزى و فرهنگى صورت ‏گرفته، نمایشى از توان‏ بدیل سازمان بسیج مستضعفین است که همه همت و توان خود را مصروف خدمت ‏رسانى و گره‏ گشایى از مشکلات مردم نموده است.

وی نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج با حضور مقام معظم رهبرى در ورزشگاه آزادى دانست  و افزود: روز پنجشنبه با حضور ۱۰۰ هزار بسیجى حاضر در مانور خدمت برگزار شد. بدون تردید بیانات حکیمانه و راه گشاى معظم‏ له در جمع بسیجیان، زمینه ایست برای راه  گشایی  این  عزیزان  که حضرت آیت‏الله خامنه‏اى در تعبیرى ژرف و دقیق درباره بسیج فرموده ‏اند: « بسیج براى جوانان شورآفرین، براى دوستان امیدآفرین و براى دشمنان بیم ‏آفرین است.»

حجت الاسلام  صادقی از دیگر خبرهاى خوب این روزها، توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن چند هزارتومانى قیمت آن‏ها خواند و عنوان کرد: این کاهش قیمت منجر به کاهش قیمت برخى کالاهاى دیگر ازجمله خودرو شده است. امیدواریم با برنامه‏ریزى و تدابیرى که تیم اقتصادى دولت اندیشیده‏ اند، شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز و سکه بوده و آرامش بر فضاى بازار و جامعه حکمفرما شود.

وی با اشاره به انتشار اخبار صدور احکام ۳۵ تن از اخلال ‏گران بازار سکه، با استقبال افکار عمومى همراه گردیده است، گفت: در این میان مردم ضمن حمایت از این اقدام قوه قضائیه خواهان تداوم برخورد قاطع دستگاه قضایى با مفسدین اقتصادى هستند.

خطیب جمعه رابر صدور راى دادگاه لاهه به نفع جمهورى اسلامى ایران آن هم به اتفاق آراء  را از دیگر خبرهاى خوب این روزها خواند و گفت:  پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن مجدد تحریم‏ها علیه کشورمان، وزارت خارجه کشورمان اقدام به طرح شکایت در دادگاه لاهه نمود که صدور قرار موقت این محکمه که لازم الاجراء است، نشانه بارز دیگرى در تأیید حقانیت جمهورى اسلامى ایران و غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‏هاى آمریکا علیه مردم و شهروندان کشورمان است. دادگاه  لاهه که بیطرف و بین المللی است آن را قبول ندارید؟ شما پایبند به چه هستید؟.

وی افزود: چند کشور اروپایى ازجمله آلمان و فرانسه در روزهاى اخیر اعلام کرده‏ اند درصدد راه‏ اندازى یک شبکه مالى مستقل از سوئیفت هستند تا بانک‏ هاى مرکزى اتحادیه اروپا بتوانند در برابر تحریم‏هاى آمریکا علیه جمهورى اسلامى ایران بایستند.

خطیب جمعه رابر گفت: به گفته مقامات اروپایى، این اتحادیه که تلاش دارد نقش مستقل از آمریکا را در نظام بین‏الملل ایفا نماید، این شبکه مالى را قبل از تحریم‏هاى ۱۳ آبان آمریکا علیه ایران، راه‏ اندازى خواهند کرد.

وی افزود: به گفته کارشناسان و تحلیل‏گران بین‏الملل، دور جدید تلاش اروپاییان نشان مى‏ دهد که رفتار جمهورى اسلامى ایران در برابر سلطه‏ گرى آمریکا، درس بزرگى به کشورهاى دیگر داده تا بتوانند نقش مستقل و جداى از آمریکا را در فضاى بین‏الملل تمرین نمایند.

حجت الاسلام صادقی  تعیین رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق که گزینه ‏هاى مطلوب جبهه مقاومت هستند، را از دیگر خبرهاى خوب روزهاى اخیر خواند و گفت: این نشان داد پول و قدرت سیاسى کشورهایى چون آمریکا و عربستان‏ نمی ‏توانند آرایش سیاسى و کابینه دولت عراق را تعیین نمایند.

وی بااشاره به سیلی محکم لبنان و عراق به آمریکا گفت: بدون تردید، این نوع خبرهاى خوب و تحولات مثبت که ناشى از اقتدار جمهورى اسلامى ایران است، بیش از موارد بالا بوده واین تحولات نشان مى‏دهد جمهورى اسلامى ایران در جایگاه «ابتکار عمل راهبردى» است و آمریکائیان از سر «استیصال» به هیاهو و زوزه‏ کشى روى آورده‏ اند.

خطیب جمعه رابر در پى حمله موشکى اقتدارآفرین سپاه به مواضع تروریست‏ها در سوریه؛ را فقط یک گوشمالى خواند و گفت: در پى حمله تروریستى مزدوران تکفیرى به مردم اهواز و حملات گذشته در روز شنبه ۳۱شهریور ماه، ما در هفته گذشته این عمل را محکوم  کردیم و انتقاد داریم چرا این اتفاق باید می افتاد؟، چرا اطلاعات  دولت از  قبل ورود پیدا نکرد؟ چرا مراقبت نکرد؟ که نزدیک12 دقیقه تیر اندازی کنند، به راحتی باهمدیگرصحبت کنند و مردم عزیز و سلحشور اهواز را به خاک و خون بکشند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامى تأکید کردند: مطمئناً گوشمالى سختى به عوامل این اقدام خواهیم داد. این وعده رهبرى در کمتر از ۱۰ روز از حمله تروریستى اهواز، طى عملیاتى با نام «ضربت محرم» با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین و چند فروند پهباد، مرکز تجمع سران این گروه تروریستى در منطقه البوکمال در شرق فرات  در کشور سوریه هدف قرار گرفت.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: این گوشمالى واجد پیام‏ هاى ویژه ‏اى است که علاوه بر بقایاى این گروه تروریستى، حامیان آمریکایى، صهیونیستى، سعودى و اماراتى این مزدوران هم باید آن‏را درک کنند. دوران بزن  و در رو تمام  شده؛ دوران یکی بزن ده تا بخور است.

وی در بخش دیگر سخنان  خود  با اشاره به  برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم محرم گفت: هیئت رزمندگان اسلام  به مدت  پنج  شب مجلس روضه و  اقامه عزا برپا کرده از شب  گذشته  آغاز و 4 شب دیگر باقی مانده است ازعموم امت حزب الله خواهران و برادران دعوت به عمل می آید شروع مراسم ازساعت 18:30 در  همین مکان مقدس است.

حجت الاسلام صادقی گفت: از روحانیون وائمه جمعه شهرستان ها و همچنین  از مداحان  دعوت  به عمل می آید حضور شما باعث دلگرمی کسانی که این جلسات را آماده و مهیا کردند.

امام جمعه ریگان:به همه دشمنان این نظام و مملکت میگوییم که جواب فشنگ موشک است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه مردم تحت تاثیر شایعات فضای مجازی قرار نگیرند،اظهار داشت: برخی خانواده ها مواد غذایی و اجناس چند ماهه خودشان را خریداری کردند و این بزرگترین احتکار خانگی است.

امام جمعه ریگان در ادامه بیان داشت:بخشی از تورم و مشکلات معیشتی مردم مربوط به احتکار است و احتکار فقط به انبار کردن و خریدن مایحتاج خانه نیست گاهی احتکار احتکار مواد غیر خوراکی است مثل سکه و طلا که امروز این سکه و طلا در بین خانواده ها رواج پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با اعلام حکم اعدام سلطان سکه برخی ها برای فروش دلار به بازار هجوم اوردندو ارز و سکه پایین امد،احتکار کمک به تورم و گرانی است، لذا از همه میخواهم فریب شایعات را نخورید و تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرید.

رنجبر ماهانی ضمن قدردانی از حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی به مراسم رژه اهواز ،ادامه داد:در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم ،به همه  دشمنان این نظام و مملکت و کسانی که آرزوی براندازی نظام اسلامی را دارند میگوییم که جواب فشنگ موشک است، ایران خاک دلیران، ایران غرش شیران و ایران همیشه جاویدان است‌.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به اینکه حمله موشکی سپاه به مقر داعش و تروربست ها در بوکمال سوریه چند پیام داشت،افزود: پیام اول عملیات ضربت محرم به کشورهای اسلامی و عربی این است که علی رغم حمایت های خود از گروه های تروریستی باید سیاست های منطقه ای ایران را درک و در محاسبات خود منظور کنند.دومین پیام به آقای ترامپ آن است که شما که به دنبال ناتوی عربی هستید و میخواهید ظرفیت های بالقوه و مذهبی داخل ایران را با استفاده از گروه های معاند و مخالف و ضد انقلاب علیه نظام اسلامی تحریک کنید بدانید این سرابی بیش نیست و سومین پیام به آمریکا؛ باید هزینه های تشدید فشار علیه ایران و تحریم علیه ایران را تقبل کنید.

ایشان با بیان اینکه از زبان دشمن قدرت دفاعی نظام ایران را می شنویم،تصریح داشت: بخش فارسی صدای آمریکا در یک مطلب اذعان میکند ؛ پیام ایران از اقدام موشکی به آمریکا آن است که از افزایش تنش ترسی نداریم و این باید درسی باشد برای برخی از ترسوها و بزدل های داخلی که امروز صدای امریکا را بشنوند که امریکا دارد به اقتدار دفاعی ما را تحسین می کند.

رنجبر ماهانی ادامه داد:انتخاب رئیس مجلس و نخست وزیر جدید و رئیس جمهور عراق که همه اینها از گزینه های محبوب جبهه مقاومت هستند و این نشان داد که پول و قدرت سیاسی عربستان و آمریکا نمی تواند آرایش سیاسی کابینه دولت عراق را تعیین کند و این همان سخن امام است که فرمود؛ ما انقلاب را به جهان صادر می کنیم.امروز بعد از چهل سال جبهه مقاومت در عراق تقویت میشود و این همان صدور انقلاب به منطقه و جهان است.

 

استان مرکزی

واگذاری پالایشگاه به صلاح نیست/رزمایش سراسری عاشورائیان با عظمت برگزار شد

آیت الله قربانعلی قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه یادگار بسیار ارزشمند امام سجاد (ع) است که می توان از آن بهره برداری های فراوانی را داشته باشیم.

دری نجف آبادی با اشاره به هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی خدمتگذار مردم است و مردم هم باید خدمت گذار نیروی انتظامی باشند .

وی با اشاره به اینکه سربلندی و اقتدار نظام اسلامی بر نظم و امنیت جامعه استوار است ادامه داد: امید است نیروهای نظامی و انتظامی روز به روز با ایمان و اعتقاد بیشتر شاهد ارتقاء شاخص های امنیتی در جمهوری اسلامی باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص مذاکره مجدد با آمریکا نیز گفت: با اشاره به اینکه مومن نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود آمریکا به هیچ یک از تعهداتش پایبند نبوده است.

وی به رای دادگاه لاهه هم اشاره ای کرد و ادامه داد: پیمان مودت بیش از شصت سال است که بین ایران و آمریکا بسته شده ولی حالا چون دادگاه بین المللی لاهه علیه آمریکا رای داده و آنها را محدود کرده است، می گویند می‌خواهیم از پیمان مودت خارج شویم. آیا این کشور قابل اعتماد است.

امام جمعه اراک به رزمایش سراسری عاشورائیان اشاره کرد و افزود: مانوری که دیروز با حضور ۷۰۰ هزار نفر در سراسر کشور برگزار شد بسیار با عظمت بود.

وی اضافه کرد: همان طور که رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع بسیجیان اعلام کردند ما تحریم ها را دور می زنیم و یک بار دیگر سیلی محکمی به آمریکایی ها خواهیم زد .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به انتقام گیری از شهدای اهواز در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تکفیری ها، بیان کرد: عملکرد سپاه در این خصوص شایسته و قابل تقدیر است.

وی گفت: سپاه پاسداران با ۶ موشک دوربرد شرق فرات در سوریه را هدف قرار داده و مواضع داعش را در آنجا با خاک یکسان کرد و توانست ۴۰ نفر از نیروهای ارشد داعش را به هلاکت برساند، این نشانه قدرت اسلام و انقلاب است .

دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمنان ما می خواهند ایران موشک نداشته باشیم تا هرچه خواستند، انجام بدهند اظهار کرد: دشمنان باید بدانند اگر جمهوری اسلامی مورد تهاجم قرار بگیرد، با قدرت از کشور و ملت خود دفاع خواهیم کرد .

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت های خوب استان در بخش مختلف صنعتی بیان کرد: باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی برهه برد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از واحدهای تولیدی استان با مشکل مواجه هستند ادامه داد: مسئولین باید برای راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت کامل کارخانه ها برنامه ریزی کنند و منابع بانکی را به این سمت سوق دهند.

دری نجف آبادی با اشاره به موضوع واگذاری پالایشگاه شازند خاطرنشان کرد: با تمام وجود برای جلوگیری از غارت پالایشگاه تلاش می کنم، این واگذاری به صلاح نیست.

 

استان گلستان 

نیروی انتظامی شهدای زیادی در راه امنیت کشور تقدیم کرده / حمله موشکی سپاه هوشمندانه بود

حجت‌الاسلام قاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) ، اظهارکرد: نقش مهم این امام بزرگوار و حضرت زینب(س) در تبلیغ و تبیین قیام امام حسین(ع) بسیار برجسته است که با سخنرانی‌های خود در شام و کوفه و در راه بازگشت به مدینه توانستند حکومت ظالم اموی را رسوا کنند.

وی به خدمات و نقش نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پرسنل این نیرو تلاش های زیادی را در راستای امنیت کشور ، از مبارزه باسوداگران مرگ تا قداره‌کشان و سلب‌کنندگان آسایش مردم و سارقان انجام داده اند که جان و مال مردم را نشانه گرفته‌اند .

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با نثار شهدای زیادی از دوران دفاع مقدس تاکنون از امنیت کشور دفاع کرده تا مردم در آرامش باشند.

وی با انتقاد از عده‌ای که با سوءاستفاده از شرایط و موقعیتی که دارند با دلال بازی و احتکار دل ملت و خانواده‌های شهدا را جریحه‌دار می‌کنند و به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند ، گفت: آنها توجه کنند که چه خون‌هایی داده شده و دست از این کارها بردارند ، ما مدیون امام خمینی(ره) ، شهداء ، جانباز و رزمندگان هستیم که برای این انقلاب از جان خود گذشتند و وظیفه قدردانی و حفاظت از انقلاب را داریم چرا که خانواده‌های زیادی از عزیزان خود گذشته‌اند تا درخت انقلاب آبیاری شود.

خطیب جمعه این هفته گرگان با اشاره به اینکه برخی از افراد با استفاده از موقعیتشان با سوء‌استفاده به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند خاطرنشان کرد: آنها به جای گوش به فرمان امام و رهبرشان گوش به فرمان ترامپ و دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و نمی‌داند که این دشمنان 40 سال است به دنبال ریشه‌کن کردن انقلاب ما هستند .

وی ادامه داد: دشمنان هر روز با برنامه‌های مختلف از جمله شعار بیکاری، کسادی بازار مردم را به خیابان می‌کشند و پس از آن عوامل‌شان را به داخل مردم می‌فرستند و شعار براندازی می‌دهند و این نقاب از چهره آنها پیش مردم برمی‌دارد و نشان می‌دهد که آنها چه توطئه‌هایی برای انقلاب و مردم ما دارند.

لیوانی اظهارکرد: دشمن با راه‌اندازی التهاب در بازار دلار و سکه به دنبال بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است در حالی‌ که مسئولان با برنامه به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم و ایجاد امنیت در جامعه است و تلاش می‌کنند همه چیز را برای مردم تامین کنند هر چند در کشور همه چیز هست و مردم با برنامه‌ریزی سعی کنند از خرید زیاد و هجوم آوردن برای خرید خودداری کنند تا آرامش در بازار باقی بماند و همه چیز به خوبی پیش برود.

امام جمعه کلاله:

کسانی که توان رفع مشکلات مردم را ندارند کناره گیری کنند/ حمله موشکی سپاه هوشمندانه بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا کشیری در ادامه موضوع بحث خطبه های نماز جمعه، پیرامون وظایف والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر گفت: تشویق، پاسخگویی مناسب به پرسشها و آموزش قرآن در کنار ایجاد فرصت برای کشف و رشد تواناییهای فرزندان، باید مدنظر اولیاء باشد. 

وی با اشاره به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی افزود: باید قدردان امنیت و استقلال کشور که حاصل خون جوانان رشید و شجاع کشور است، باشیم.

امام جمعه کلاله به حمله موشکی سپاه به مرکز تجمع تکفیری ها اشاره کرد و تصریح کرد: باید به جنایت تکفیری ها در اهواز پاسخ داده می شد؛ مردم ایران از این اقدام به موقع و هوشمندانه سپاه پاسداران در به هلاکت رساندن برخی از داعشی ها خوشحال شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کشیری با پرداختن به تجمع صد هزار نفری دیروز در حضور مقام معظم رهبری، گفت: امروز، مردم دغدغه و مشکلات زیادی دارند و کسانی که توانایی رفع این مشکلات را ندارند، کناره گیری کنند.

وی ادامه داد: رهبری در سخنان خویش سه نکته مهم عظمت، اقتدار و شکست ناپذیری ایران اسلامی است را مورد تاکید قرار دادند که با وجود این ملت غیور و رهبری عالیقدر، شجاع، مدیر و مدبر به دست آمده است.

استان لرستان

 

رأی دادگاه لاحه نشانه حقانیت ایران / پاسخ کوبنده سپاه یک ضربه شصت به دشمنان بود

 

 آیت‎الله سید احمد میرعمادی در خطبه‎های نمازجمعه  این هفته در مصلای الغدیر خرم‎آباد با اشاره به هفته نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی برخاسته از دل مردم، پاسدار امنیت و اقتدار کشور، خدمتگذار و همراه مردم در تمام صحنه‎هاست.

 

وی با تأکید بر این که مسئولیت بسیار گسترده نیروی انتظامی گفت: حفظ امنیت و اقتدار کشور، صیانت و حفاظت از نظم و قانون، تامین آسایش عمومی فردی جامعه، نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب از وظایف نیروی انتظامی است.

 

خطیب جمعه خرم آباد با بیان این که نیروی انتظامی در انجام خدمت به مردم سربلند است،اظهارداشت: نیروی انتظامی در تمام صحنه‎ها از مقابله با اخلال گران نظم و امنیت، سوداگران مرگ گرفته تا مقابله با افراد شرور با افتخار و موفق عمل کرده است.

 

به گفته آیت الله میرعمادی پنج هزار شهید از 15هزارشهید نیروی انتظامی برای تأمین امنیت بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به همایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله که 12مهرماه همزمان با سراسرکشور در لرستان برگزارشد،گفت: این رزمایش یک حرکت منسجم وامید بخش و اعلام آمادگی بسیجیان برای مقابله با توطئه بود.   

 

وی بسیج  را یک ظرفیت پایان ناپذیر و حلال مشکلات دانست و گفت: عظمت، اقتدار و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، شکست ناپذیری و سازش ناپذیری ملت ایران از عناصر پیش برنده کشور است.

 

امام جمعه خرم آباد پاسخ قاطع سپاه به گروهک تروریستی اهواز را نشانه قدرت نظامی جمهوری اسلامی و دسترسی به دشمن دانست و بیان کرد: پاسخ کوبنده سپاه باعث دلگرمی مردم شد و غرور ملی را برانگیخت.

 

به گفته وی این انتقام یک ضربه شصت به دشمنان بود و نشان داد که ما در راه تأمین امنیت کشور با کسی سازش نداریم و امنیت خط قرمز ماست.

 

آیت‎الله میرعمادی صدور رأی دادگاه لاحه را نشانه حقانیت ایران دانست و تصریح کرد: با صدور رأی دادگاه لاهه، آمریکا بار دیگر منزوی شد و ثابت شد که آمریکا متکبر و قانون شکن است و تشکیل تحریم‌ها ظالمانه بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به کاهش نرخ ارز گفت: وقتی نرخ ارز بالا می رفت عده ای اجناس را احتکار و گران کردند و برخی دیگر برای خرید بیش تر به فروشگاه ها هجوم آوردند.

 

وی با بیان این که اگر درست مدیریت شود می‌توانیم اقتصاد سالمی داشته باشیم،گفت: اگر سیاست‌های رهبری اعمال می‌شد و با مفسدان درست برخورد می‌شد این وضع به وجود نمی‎آمد اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم باید مفسدان اقتصادی به جزای اعمال خود برسند.

 

FATF دست پروده قدرتهای بزرگی چون آمریکا و اسرائیل است

سید "علی حسینی" امام جمعه بروجرد در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به حمله موشکی سپاه گفت: حمله موشکی چند روز پیش سپاه به مقر تروریستها نشانه اقتدار ایران اسلامی است و آمریکا هیچ اقدامی نتوانست انجام دهد.

 

وی اضافه کرد: FATF دست پروده قدرتهای بزرگی چون آمریکا و اسرائیل است و سالهاست که ایجاد شده و دشمن این برنامه را طراحی کرده و اکنون آمریکا نگران است که این برنامه از سوی ایران رد شود چرا که رد شدن آن به ضرر آمریکا است.

 

به گفته وی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هر اقدام و طرحی را که دشمن روی اجرای آن پافشاری می کند و دوست دارد که اجرا شود را برخلاف آن عمل کنیم.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: عربستان و اسرائیل ۲ عضو ناظر FATF هستند و دشمن ما بوده و هستند که در راستای اف باید مجلس و دولت مراقب باشند.

 

وی با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با بسیجیان افزود: روز گذشته بسیجیان با رهبر انقلاب دیدار کردند و بار دیگر بسیجیان اقتدار را به دنیا نشان دادند و هیچگاه اجازه نخواهیم داد اهداف خود را پیاده کند.

 

به گفته وی طی چند روز گذشته شاهد کاهش نرخ ارز بودیم که در این راستا از مسئولان تشکر می کنیم و نیاز است که مسئولان با گوش دادن به فرامین رهبری در راستای اجرای برنامه ها اقدام کنند و امید به آمریکا را از ذهن خود بیرون کنند که همه باید همکاری کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی 13 هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و این افراد در همه جا مشغول به انجام وظیفه هستند و بخشی از امنیت موجود در کشور مرهون رشادت های نیروی انتظامی است.

 

حجت الاسلام حسینی در بخشی دیگر با تاکید بر رفع مشکلات کامیونداران اظهار داشت: در شهرستان بروجرد 5400 خودروی سنگین وجود دارد که با مشکلاتی همراه هستند و نیاز است که برای رفع مشکلات آنها اقدام شود.

 

به گفته وی نیروی انتظامی و سپاه با اخلالگران فعالیت کامیونداران در جاده برخورد خواهند کرد.

 

استان بوشهر

 

نسل جوان توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند/ مسئولان برای مهار گرانی تدابیر ویژه‌ ارائه کنند

 

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رزمایش اقتدار عاشورایی افزود: انقلاب از آن جوانان است و آنها رقم زننده آینده انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه  مدیریت زبان و توان احسان  و نیکوکاری را از سبک‌های زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت:استفاده از آموزه‌ سبک‌های زندگی ائمه اطهار(ع) انسان را از بسیاری مشکلات رها می‌کند که مدیریت زبان و توان احسان و نیکوکاری از آموزه‌های اهل بیت(ع) است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جهان استکبار شکست عناصر اقتدارآفرین نظام را هدف گذاری کرده است، این عناصر را استقلال، نشاط اجتماعی، امنیت ملی و پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف صنعتی، علمی، هسته‌ای و موشکی، خواند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با  استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که  آینده انقلاب ازآن جوانان است تصریح کرد: جوانان تحصیل کرده، انقلابی، مومن، متدین و همیشه در صحنه، آینده انقلاب اسلامی را رقم می‌زنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمن بر روی جوانان انواع دسیسه‌ها طراحی و عملیاتی کرده افزود: هر چند دشمن بر روی جوانان انواع توطئه‌‌ها و دسیسه‌ها برنامه‌ریزی کرده ولی بسیاری از جوانان با تمام وجود از حریم انقلاب، اسلام، ایران  و ولایت دفاع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهربا بیان اینکه سرانجام توطئه‌های آمریکا علیه نظام اسلامی ایران منجر به شکست دشمن می‌شود خاطر نشان کرد: آمریکا با سیاست دوگانه هر چند می‌خواهد علیه کشور دسیسه در ابعاد تهاجم سخت و نرم کند ولی سرانجام آن شکست دشمن است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: به خیال خام آمریکا و هم‌پیمانانش که شکست ایران قطعی است  و این موضوع 4 دهه دائم تکرار می‌شود و این خیال خامی است که آمریکا در سر می‌پروراند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه آمریکا در پی شکست عناصر اقتدارآفرین ایران اسلامی است تصریح کرد: ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایداری بر مبنای انقلاب اسلامی، حرکت روبه رشد علمی، گسترش فرهنگ انقلابی، پیشرفت دفاعی و موشکی از مولفه‌ها و عناصر اقتدار ایران اسلامی است که آمریکا و جهان استکبار در پی شکست دادن این عناصر است.

امام جمعه بوشهر، به رزمایش عظیم اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول الله(ص)2  پرداخت و با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رزمایش عظیم گفت: این رزمایش نشان از توجه بسیجیان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع از حریم انقلاب، آمادگی خدمت رسانی و توسعه و پیشرفت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز حماسه آفرینان مبارزه مستقیم در خلیج فارس با آمریکا در 16 مهر سال 1366 تصریح کرد:  از حماسه آفرینان مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس و شهادت رزمندگان این عرصه شهیدان نادر مهدوی، بیژن گرد، توسلی،نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمدی‌ها، مبارکی و بازماندگان این نبرد و خانواده آنان قدردانی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی این نیرو را از بزرگترین ارکان توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: آسایش، امنیت و بسترسازی برای پیشرفت و توسعه با تلاش همه جانبه نیروی انتظامی انجام می‌شود که در سال‌های اخیر ارتقاء سطح امنیت در ایران و استان بوشهر نشان از کارآمدی نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از فرمانده  ناجا و رئیس پلیس،  فرمانده دریابانی و کارکنان این نیروها در استان بوشهر به اوضاع و شرایط اقتصادی در ایران پرداخت و افزود: گرانی و کمبود و تورم در برخی از مایحتاج مردم سبب شده که مردم گلایه داشته باشند که باید مسئولان ذیربط در این عرصه تدابیر ویژه‌ای ارائه کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ارائه تدابیر جدی در تولید انبوه و  تامین معیشت مناسب مردم گفت: مسئولان باید نظارت بر تولید و فروش داشته باشند ونباید با قیمت‌های کاذب فضای زندگی برای مردم سخت شود.

وی همچنین به گلایه مردم از گرانی و کمبود برخی کالاها اشاره کرد و افزود: حل این نگرانی ها تلاش بیشتر مسوولان برای کاهش قیمت ها و افزایش تولید را طلب می‌کند .

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر نظارت کارآمد بر تولید و فروش کالا در بازار خاطر نشان کرد: متاسفانه در بازار، تولید و توزیع اجناس عدم تدبیر و ناکارآمدی برخی مسئولان مشاهده می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم در همه عرصه‌ها پای انقلاب ایستاده‌اند افزود: با این همه ظرفیت اقتصادی باید مردم در عرصه اقتصاد آرامش  و  زندگی راحتی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر بر تلاش جهادی برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: مسئولان به فکر اقتصاد جامعه باشند و این شرایط نباید بر زندگی مردم اثربگذارد که با تلاش جهادی  و اتحاد مسئولان و مردم محقق می‌شود تا از بحران خارج شویم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بازار ارز غیرقابل کنترل نیست و افزایش بی رویه قیمت ارز، مدیریت ناکارآمد در این حوزه را نمایان می‌کند.

 آیت الله صفایی بوشهری در پایان تاکید کرد: اقتصاد کشور با ظرفیت هایی که دارد می‌تواند با مدیریت صحیح در برابر هر مشکلی توانمند باشد.

برخی مسئولان افراد بی روحیه و خودکم بین هستند

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد درخطبه های این هفته ِآبدان بیان داشت: یکی از درس های کربلا و امام حسین در مورد پرهیز از فساد وفحشا است. رفتن به سمت دنیا طلبی باعث شد غیرت دینی مردم گرفته شود. تاکید ما بر مبارزه با فحشا این است که جامعه را تخدیر می کند.

وی اضافه کرد: همان شهر مدینه بعد از اندکی از اسلام به مرکز بهترین موسیقی خوانان و رقاصان تبدیل شد. وقتی میخواستند در شام مجلس عیش و نوش داشته باشند از مدینه نوازنده و آوازه خوان و رقاصه می آوردند. این اتفاق در زمان معاویه رخ داد.

امام جمعه آبدان ادامه داد: امروز در جمهوری اسلامی به علت کم کاری مردم و مسئولین در برخی ادارات و مراکز علمی بین نامحرمان خیلی راحت ارتباط برقرار می شود و ارتباط نامشروع عادی جلوه داده می شود. اگر می خواهید جامعه احساس درد کند و امام زمان به قتلگاه نرود باید جامعه از فساد و فحشا به دور باشد.

وی تصریح کرد: رهبر عزیزمان در جمع بسیجیان در روز گذشته فرمود: جان کلام من سه موضوع است. اول عظمت کشور ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ایران. این نه شعار و رجز است، بلکه واقعیاتی است که دشمنان آرزو دارند مردم ما این را ندانند. هیچ کسی نمی‌تواند عظمت ایران را انکار کند. زمانی که غرب در توحش غرق بود علم از ایران به آنها رسید.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اقتدار ایران است. حکومت ۲۵۰۰ ساله پادشاهی را ساقط کرده و جمهوری اسلامی تشکیل شد، در جنگی نابرابر یک وجب از خاک را از دست ندادیم. شکست ناپذیری ملت که به علت وجود اسلام است. انقلاب پیروز شد، توطئه های مختلف تا جنگ، ۴۰ سال گذشته، و ملت شکست نخورده است. ما باید مغرور نشده و با استفاده است امکانات به قله برسیم.

وی افزود: برخی افراد بی روحیه و خودکم بین که برخی مسئول هم هستند، مشکل ایجاد می کنند. جوانان ما با اعتماد به نفس پیروز می شوند. شناخت حوزه تهاجم باعث پیروزی ما می شود.

امام جمعه آبدان گفت: دشمن می خواهد قدرت را از ما بگیرد. ما پیشرفته ای زیادی داشته ایم، موشک داریم در منطقه روی حرف ما حساب می کنند. اینها مولفه قدرت ماست. دشمن می گفت تابستان داغی در ایران خواهیم داشت، نهایت قدرت او حادثه کوچک اهواز بود. کمتر از ۱۰ روز با پاسخ دندان شکن سپاه روبرو می شود، که این گوشه ای از جواب ما بود.

وی اضافه کرد: عرصه دیگر این است که فهم درست واقعیت از جهان را از ما بگیرد. رسانه که در اختیار دشمن است بسیار خطرناک است. دشمن با استفاده از فضای مجازی دروغ هایی را به ما القا می کند.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: چرا مسئولین فضای مجازی کوتاهی می کنند، به هشدارهای رهبری توجه نمی کنند. دشمن می گوید که او قدرتمند است. قدرت اصلی سخت افزار نیست، نرم افزاری است که آمریکا بشدت ضعیف است، زیرا آمریکا هر جا دست گذاشته شکست خورده است. در سوریه می‌خواست اسد نباشد، در عراق داعش ایجاد کند و در همه جاهای دیگر شکست خورد. به جوانان ما القا می کنند که جمهوری اسلامی در حال سقوط است، وعده‌ای که ۴۰ سال است می‌دهند، اما نهال انقلاب امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: کشور ما دچار مشکل است، زیرا وابسته به نفت هستیم، صرفه جویی نمی کنیم و مسئولین به فکر مردم نیستند. امروز ما چند وزیر نداریم، در چین و هند که خریداران اصلی نفت ما هستند، سفیر نداریم، این ها کم کاری دولت است.

امام جمعه آبدان افزود: در جریان مشکلات ارزی، پول زیادی به دو نفر که وجود خارجی ندارند داده شده تا کاغذ وارد کنند. پس برکناری سیف، ایشان به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب می‌شود. امام عزیز فرمود مشکل اقتصادی وجود دارد، اما بن بست نیست. کسانی که در داخل این فکر را ترویج می کنند که باید در مقابل آمریکا زانو بزنیم، خیانت است. ایشان با قاطعیت فرمود من به حول و قوه الهی با همراهی شما مردم تا جان در بدن دارم نمی گذارم این اتفاق بیافتد.

وی گفت: این ملت هم اعلام می‌کنند نمی گذاریم مسئولی در جلوی دشمن زانو بزند و اگر چنین فردی پیدا شود قبل از اینکه زانوی او به خاک برسد سر او به خاک خواهد افتادکار به جایی می رسد که نائب امام زمان می فرماید من آماده شهادت هستم اما ذلت نمی پذیرم، چیزی که امام حسین فرمود. مسئولین بدانند که این فرزند امام حسین است که سایه او بر سر ملت است، اگر همه ملت به قتلگاه بروند ذلت را نمی پذیرند.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: برخی برای رسیدن به اهداف خود برسند بر اجرای معاهداتی تاکید می کنند که به ضرر ملت است. مراجع عظام درباره این معاهده ها هشدار داده اند. چرا مسئولین اصرار بر اجرای آن دارند؟ امام درباره برجام هم هشدار دادند ولی مسئولین توجه نکردند و برخی مردم هم فریب خوردند، به جای اینکه توجه به فرمان رهبری داشته باشند رفتند ودر خیابان جشن گرفتند امروز هم fatf خسارت محض است آنهایی که در مجلس نماینده ملت هستند ملت با تمام توان پشت شما هستند.

دولت توانایی کنترل بازار را دارد

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه های نماز جمعه بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)اظهار داشت: کار بزرگ امام مبارزه با تبلیغات سوء و شایعات دشمن علیه خاندان عصمت و طهارت و بیداری و روشنگری در جامعه و زنده نگه داشتن قیام عاشورا است.

وی گفت: همایش ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور نمایش اقتدار نظامی، وحدت و انسجام ملی،شور و نشاط انقلابی و اجتماعی و اعلام آمادگی بسیجیان در کمک به دولت برای حل مشکلات مردم بود.

امام جمعه موقت بندر دیر یادآور شد: اگر ما احساس وظیفه و عزم راسخ داشته باشیم دشمن عقب نشینی می کند لذا هم مسئولین و هم جوانان بجای ضعف پیام قدرت به دشمن بدهند.

وی ادامه داد: اقتصاد ملی ما می تواند تحریم ها را در هم بشکند و بار دیگر سیلی سختی به آمریکایی ها بزنیم.

بحرانی تاکید کرد: امام خمینی(ره) انقلاب مردم ایران را جهانی کرد و صدای ملت ما را به گوش جهانیان رساند و خود نیز به عنوان چهره ای انقلابی در جهان مطرح شد.

خطیب جمعه دیر با تبریک هفته ناجا و تقدیر از تلاش های پرسنل انتظامی شهرستان دیر گفت:نیروی انتظامی مظهر اقتدار و امنیت کشور است و در این مسیر۱۳هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی اضافه کرد: در این نظام خدمات خوبی به روستاییان و عشایر ارائه شده اما دولت برای رفع سایر نیازمندی‌ها باید به پتانسیل و ظرفیت‌های روستاها در ابعاد مختلف توجه کند.

بحرانی با تقدیر از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها تصریح کرد: هرچه فشارها و تحریم ها بیشتر شود عزم ملت ایران نیز بیشتر می شود.

وی با تاکید بر ورود جدی دولت برای تنظیم بازار بیان کرد: دولت توانایی کنترل بازار را دارد بنابراین نباید خود را کنار بکشد.

خطیب جمعه دیر ادامه داد: صدور رای دادگاه لاحه به تفع ایران موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جهان شد.

بحرانی عنوان کرد: تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان فرصت خوبی برای دولت است تا از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی در مدیریت کشور بیشتر استفاده کند.

وی یادآور شد:حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه ریاض و امارات نشان از تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع انصارالله و جبهه مقاومت و شکست عربستان و حامیانش بویژه آمریکاست.

امام جمعه موقت دیر بیان کرد: کامیون داران خواسته‌های بحقی دارند اما باید با صبر و حوصله بیشتری بخرج دهند و نگذارند دشمن از آنها سوء استفاده کند.

اتحادیه اروپا تلاش می کند نقش مستقل از آمریکا را در نظام بین‏ الملل ایفا کند

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تسلیت ۲۵ محرم به روایتی سالروز شهادت سیدالساجدین و امام العارفین امام سجاد (ع) اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل زمینه ساز عاشورا «افول غیرت دینی» بود.

وی اضافه کرد: غیرت دینی یعنی اجازه تجاوز به حریم دین و ارزش هار دینی را به هیچ کس ندادن و بکار بردن خشم مقدس در برابر متجاوزان به حریم دین و همچنین عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و داشتن تولی و تبری.

امام جمعه دلوار بیان کرد: در زمان امام حسین(ع) طبق نقل از ایشان چیزی از دین باقی نمانده بود و بدعت‌ها رواج یافته‌ بود و سنت‌های رسول اکرم(ص) پایمال شده بود،این مطلب بمعنای فقدان غیرت دینی در جامعه اسلامی آنروز بود. مقصود از غیرت دینی این است که، فرد مسلمان نسبت به کیان اسلام و ارزش های دینی، حسّاس باشد و کوچک ترین تعرّضی به آن را برنتابد.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان‌های حفظ اقتدار کشور و حفاظت و صیانت از نظم و امنیت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است که با رشادت مردی‌ها و شجاعت و دلاوری‌های سربازان خود و تقدیم نمودن ۵ هزار شهید در راستای تأمین امنیت مردم  این وظیفه خویش را تاکنون به احسن وجه به انجام رسانده است.

زاهددوست افزود: به همین منظور در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت بزرگداشت سربازان فداکار و جان برکف این نیروی ارزشمند انتظامی کشور ، هر سال یک هفته به نام نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: با وجود توطئه های فراوان دشمنان اسلام و انقلاب، به فضل الهی و در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب، امروز جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور منطقه است و در این راه مدیون تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح و پلیس در مرزها و در شهرها هستیم. از تلاش های فرمانده انتظامی و پرسنل انتظامی در شهرستان تنگستان و بخش دلوار در راستای ایجاد امنیت و آرامش در شهرستان تشکر می کنم.

امام جمعه دلوار با اشاره به رزمایش عظیم و مقتدر عاشورایی سپاهیان حضرت محمد (ص) گفت: این اجتماع عظیم مظهر وفاداری و دفاع  ملت ایران خصوصا جوانان کشور به آرمانهای امام راحل عظیم الشأن و اعلام آمادگی برای مواجهه باجنگ اقتصادی دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی بود. حضور بیش از ۷۰۰ هزار نفر بسیجی جهادگر در این رزمایش عظیم که بجا و بموقع برگزار شد باطل‌السحر جنگ روانی طراحی‌شده دشمن است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن با هدف القای ناکارآمدی نظام و ایجاد حس بدبینی به نظام و در نهایت القای فروپاشی به اوج خود رسیده است، این اجتماع و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری بارقه ای از امید نسبت به آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در جانها و دلها زنده کرد.

زاهددوست اظهار داشت: این حضور که در قالب هزاران گروه جهادی برگزار شد که هر کدام منشأ خدمات ارزشمندی در روستاها و نقاط محروم بوده‌اند، حاوی این پیام مهم هم بود که در دوران تشدید تحریم‌های اقتصادی، نیروهای مردمی بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون گذشته برای کمک به دولت و مسئولان نظام برای برون رفت از فشارها و تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصاری کشور اعلام آمادگی می کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این اجتماع عظیم بسیجیان جهاد گر فرمودند که دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از کنکاش فراوان، به تحریم رسیده است و جز تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد و بقیه‌ی راه‌ها در مقابل او مسدود است،و فرمودند : اقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست آمریکا است و آمریکا یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: به فضل الهی همه ما با وحدت و همدلی پشت سر مقام معظم رهبری از مشکلات و شرایط جنگ اقتصادی دشمن عبور خواهیم کرد و برنده واقعی این جنگ تمام عیار ملت عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به پاسخ قاطع و سریع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات گروهک‏های تروریستی در اهواز، خاطرنشان کرد: این حمله چند پیام داشت، اول مرهمی و تسکینی بر قلوب خانواده‌های شهدای اهواز بود و دیگر اینکه ایران اسلامی در برابر امنیت خود با هیچ قدرتی مماشات نخواهد کرد و هیچ جنایتی را بی پاسخ نمی گذارد.

زاهددوست تصریح کرد: این اقدام هشداری به دشمنان منطقه بود که بدانند ایران اسلامی کشوری مقتدر است و هیچ حرکت مغرضانه ای در برابر چشمان تیزبین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پنهان نخواهد ماند و پاسخ آن را محکم و شجاعانه خواهند داد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر اقتدار و توان داخلی نقطه دقیق مقر تروریست ها را در فاصله چند صد کیلومتری هدف قرار داد و دنیا را مات و مبهوت کرد و نشان داد پاسداران این مرزبوم تحت فرمان مقام معظم رهبری با چشمان باز مدافع این مرز و بوم هستند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: ایران تنها کشوری است که بعد از روسیه و آمریکا برای تنبیه دشمنان خود از موشک‏های دوربرد یا میان برد استفاده می‏‌کند. این یعنی اینکه که ایران توانایی اقدامات فراسرزمینی را علیه هر  گروه و موجودی دارد. بنابر تعریف رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده و هر دشمنی بخواهد که کوچکترین اقدام علیه کشور صورت دهد، با واکنش قاطع از سوی ایران مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن چند هزارتومانی قیمت ارز که منجر به کاهش قیمت برخی کالاهای ازجمله خودرو شد، افزود: این موضوع خبر خوشحال کننده ای برای مردم ما بود و امیدواریم با برنامه‏ ریزی و تدابیری که تیم اقتصادی دولت و سایر نهادهای دلسوز نظام اندیشیده‏ اند، شاهد آرامش بیشتری بر فضای بازار و جامعه باشیم.

زاهددوست با اشاره به صدور رای دادگاه لاهه به اتفاق آراء به نفع جمهوری اسلامی ایران، پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌‏های ظالمانه علیه کشور، وزارت خارجه اقدام به طرح شکایت در دادگاه لاهه نمود که صدور رای این دادگاه بین المللی به نفع ایران، نشانه بارز بر  حقانیت جمهوری اسلامی  و غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‏های آمریکا علیه ملت ایران است.

وی با اشاره به اعلام چند کشور اروپایی مبنی بر راه اندازی شبکه مالی مستقل در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: چند کشور اروپایی ازجمله آلمان و فرانسه در روزهای اخیر اعلام کرده‏‌اند درصدد راه‏‌اندازی یک شبکه مالی مستقل از سوئیفت هستند تا بانک‏های مرکزی اتحادیه اروپا بتوانند در برابر تحریم‏‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بایستند.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه قرار شده این شبکه مالی را قبل از تحریم‏های ۱۳ آبان آمریکا علیه ایران، راه‏ اندازی کنند اظهار داشت: اتحادیه اروپا تلاش می کند نقش مستقل از آمریکا را در نظام بین‏ الملل ایفا کند.

وی ادامه داد: تلاش اروپاییان نشان می‏ دهد که رفتار جمهوری اسلامی ایران در برابر سلطه‏ گری آمریکا، درس بزرگی به کشورهای دیگر داده تا بتوانند ادعای نقش مستقل و جدای از آمریکا را در فضای بین‏ الملل داشته باشند.

روز زوال آمریکا نزدیک است

حجت الاسلام مصطفی بدری امام جمعه موقت عسلویه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید قرآن و سخنان گهربار پیامبراسلام و ائمه اطهار این فریضه الهی باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: تعریف اصطلاحی این است که امر به معروف و نهی از منکر حد خاصی ندارد. تمام هدف های منفی داخل منکر و تمام هدف های مثبت داخل معروف است و همه باید این فریضه انجام دهیم و مخصوص فلان گروه یا فلان شخص نیست و وظیفه آحاد مردم است.

بدری با تاکید بر اینکه هرمسلمانی برای حفظ جامعه اسلامی که بر مبنای تعالیم اسلامی است وظیفه دارد این فریضه انجام دهد خاطرنشان کرد: اگر مردم از این فریضه فاصله بگیرند از اسلام خبری نیست. امام حسین (ع) برای ادای این فریضه به شهادت رسید و مبنای نهضت حسینی بر امر به معروف ونهی از منکر بود. اگر در انجام این فریضه کم کاری شود طبق روایات معصومین بلا نازل می شود.

وی روز نیروی انتظامی را تبریک گفت و افزود: هفته ناجا را خدمت سبزپوشان وعاملان امنیت و آسایش و آرامش کشور و مردم تبریک عرض می کنم و به آنان خداقوت می گویم. امنیت و آسایشی که در جامعه است مدیون زحمات وتلاش های این سبزپوشان اقتدار وامنیت است خداوند به عزیزان جزای خیر دهد.

امام جمعه موقت عسلویه از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) درهفته گذشته درکشف بیش از ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کرد.

وی به تجمع ۲۰ هزار نفری بسیجیان اشاره کرد و افزود: بسیج هرجا احساس نیاز کند حضور پیدا می‌کند. رد پای بسیجیان سلحشور همه جا پیداست خداوند به این عزیزان عزت و سربلندی بدهد.

بدری به حمله موشکی سپاه پاسداران به دشمنان انقلاب ونظام اشاره کرد و بیان داشت: این تلنگری بود به جنایت کاران گوشمالی سخت و انتقام اصلی در راه هست مرحبا به شما عزیزان که ندای رهبر مقتدر زمان را شنیدید درعمل ثابت کردند و می‌کنند اینها اهل عمل هستند. وقتی رهبر و مقتدا ندا داد جواب شنید و عمل کردند.

امام جمعه موقت عسلویه به اجتماع بسیجیان درورزشگاه آزادی درمحضر رهبر انقلاب اشاره کرد وافزود: فرمایشات رهبر دراین اجتماع آرامش بخش و تسکین قلوب بود. آنهایی که دم از انقلاب و شهدا و رهبری می‌زنند آرام می شوند.

وی اظهار داشت: به فرموده رهبری، دشمن دنبال القای این است کشور به بن بست رسیده است. در کشور بن بستی وجود ندارد ولی عده‌ای می‌خواهند ملت جلوی آمریکا زانو بزند. صریحا اعلام می کنم کسانی که در داخل این فکر دشمن ترویج می کنند درحال خیانت به ملت وکشور هستند.

بدری افزود: رهبرانقلاب فرمودند تا جان دربدن دارم نمی گذارم این اتفاق بیفتد و ما باید در عمل همراه ولی نعمت و رهبرخود باشیم. روز زوال آمریکا نزدیک است. ۴۰ سال ازعمر این نظام می‌گذرد و هر روز یک ترفند و برنامه دارد. ملت ما با بصیرت درمقابل دشمن می ایستد و مشت محکمی به دهان آمریکا و نوکرانش می زند. ملت ایران سرافراز و پیروز خواهد شد.

استان فارس

 

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی توسط امام جمعه موقت شیراز/ یک پلیس به ازای هشت هزار نفر در ایران!

 

امام جمعه موقت شیراز سیزدهم مهر ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز به خدمات رسانی شبانه روزی و کم توقع پلیس اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات کارکنان ناجا در راستای برقراری نظم و امنیت در جامعه، گفت: نیروی انتظامی با کمترین حقوق و امکانات بیشترین خدمات را به جامعه ارائه می دهد.

 
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مرادی امنیت را یکی از دعاهای حضرت ابراهیم (ع) دانست و اظهار داشت: دعای ایشان اول برای امنیت و سپس برای رزق است که این موضوع جایگاه امنیت را نشان می دهد.
 
وی در ادامه به مسئولیت و ماموریت های سنگینی که بر دوش نیروی انتظامی است اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی همواره در تمامی برهه ها اعم از شادی و عزا، مبارزه با فساد و قاچاق و موارد دیگری در کنار ملت بوده و تلاش کرده به بهترین نحو خدمت رسانی کند.
 
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه مامورین پلیس هیچ گاه تعطیلی و غیر تعطیلی نمی شناسند و بصورت شبانه روزی در خدمت جامعه هستند، اعلام کرد: حدود 126 ماموریت بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که این ماموریت ها را با امکانات محدودی که در اختیار داشتند به نتیجه رساندند.
 
وی با بیان اینکه با نگاهی گذرا به فعالیت های پلیس در سراسر دنیا متوجه  تلاش های بی وقفه ماموران ناجا در ایران خواهیم بود، اظهار داشت: در کشورهای دیگر 8 پلیس برای هر هزار نفر پیش بینی شده است در حالیکه در ایران برای هر 8 هزار نفر تنها یک پلیس وجود دارد!
 
خدمت به مردم و سرباز ولایت بودن افتخاری برای ما است/ 75 درصد جرایم خشن در فارس بصورت علمی کشف شدند
 
گفتنی است، رئیس پلیس استان فارس پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
سردار احمدعلی گودرزی گفت: هفته ناجا، فرصت مغتنمی است تا پلیس عملکرد یکساله خود را که توام با توانمندی، اقتدار و سربلندی است را نشان دهد.
 
وی بیان کرد: امروزه فعالیت های نیروی انتظامی بر اساس تقوا، صبر، امانتداری و به صورت دانش بنیان، جامعه محور و حرفه ای گرا است.
 
گودرزی با بیان اینکه سربازان ولایت در مجموعه نیروی انتظامی همه توان خود را به کار خواهند بست تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهند، تصریح کرد: ایجاد امنیت و ملموس شدن این مقوله مهم در جامعه را همواره در دستور کار خود قرار داریم.
 
وی تعامل و همکاری مردم با پلیس را موضوعی ارزنده عنوان کرد و اظهار داشت: خدمت به مردم و سرباز ولایت بودن افتخاری برای ما است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس به ارائه عملکرد نیروی انتظامی پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته 75 درصد جرایم خشن در استان فارس به صورت علمی کشف شده است.
 
گودرزی از کاهش دو درصدی کل سرقت های مهم در استان خبر داد و اذعان داشت: 48 تن انواع مواد مخدر و 296 میلیارد تومان کالای قاچاق طی یک سال گذشته در استان کشف شده که این ها از دیگر اقدامات مهم پلیس در فارس است.
 
فرمانده انتظامی فارس پس از اتمام نماز جمعه، در جمع مردم حاضر شد و طی ملاقاتی حضوری، مسائل و مشکلات انتظامی مردم را رسیدگی کرد.
 
استان البرز
 
پذیرش FATF امنیت‌اقتصادی و سیاسی ایران را به خطر می ‌اندازد/ اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه‌آزادی خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمن بود
 
 امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه آزادی خط بطلانی بر نقشه های شوم دشمن بود گفت: نادیده گرفتن توانایی جوانان توسط خودشان هدفی است که دشمن دنبال می کند. 

حجت الاسلام حسینی همدانی القا باورهای غلط به جامعه اعم از به بن بست رسیدن کشور را خیانت به کشور دانست و با تاکید بر اینکه توجه عده ای به این مسئله زمینه لعن و نفرین مردم خواهد شد افزود: پذیرفتن قرارداد FATF زمینه تسلیم شدن در برابر خواسته های دشمن است.
 
وی اظهار داشت: پذیرش FATF امنیت اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی را به خطر می‌اندازد لذا با توجه به اینکه نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند باید در راستای خواسته موکلین خود قدم بردارند در غیر این صورت وکالت آنها باطل خواهد شد. 
 
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبری فرمودند تا جان در بدن دارند اجازه نخواهند داد خیانت تسلیم شدن کشور اتفاق بیفتد تصریح کرد: عده بزدل واداده و احمق سیاسی بیگانه ‌پرست این موضوع را نفهمیده ‌اند که برای آمریکا چیزی جز رجزخوانی باقی نمانده است.
 
وی گفت: ایران با پاسخ کوبنده حادثه ترویستی اهواز نشان داد که بر سر امنیت ملی با هیچ کشوری هیچ مماشاتی ندارد و قاطعانه و سخت اقدام به موقع و سریع انجام می‌ دهد، همچنین دیروز 700 هزار جوان پرشور و انقلابی در سراسر کشور و‌ 100 هزار نفر در تهران تحت فرمان رهبری با اقتدار تمام آمده است تا با شبکه ‌سازی اجتماعی و آتش به اختیار بودن سیلی ‌های متعددی به استکبار و آمریکا بزنند.
 
 حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه بیش از دو سال است در مورد بیمارستان امام خمینی(ره) تذکر می ‌دهیم افزود: حتما باید به گونه ای عمل کنیم که بیگانگان بتوانند سوءاستفاده کنند؟! تعدادی از این کارمندان بیش از ده ماه است که حقوق نگرفته ‌اند.
 
امام جمعه کرج در خاتمه خاطرنشان داشت: عده ‌ای که در این بین فرصت‌ سوزی کرده و منافعی برای خود در نظر گرفته ‌اند بدانند که از این موضوع بهره ‌ای نخواهند برد. 
 
استان کرمانشاه
 
احتکار کالا از مصادیق تضییع حق‌الناس است/تصویب قانون fatf خیانت به خون شهدا است
 
 ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:
 

احتکار کالا از مصادیق تضییع حق‌الناس است

 آیت‌الله محمد حجتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، احتکار کالا را از مصادیق بارز تضییع حق‌الناس برشمرد و اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که یک آزمون بزرگ برای مردم و نظام است.

وی افزود: آنهایی که با احتکار در جامعه اختلال ایجاد کرده‌اند دچار تضییع حق‌الناس شده و باید کالاهای احتکار شده را به نرخ عادلانه در بازار بین مردم تقسیم کنند.

خطیب موقت جمعه کرمانشاه در شرایطی که دشمنان نظام همواره از هر فرصتی برای عنادورزی استفاده می‌کنند، ما مردم نباید خودمان در جامعه مساله‌ساز باشیم و با رفتار و اعمالمان به نظام و خودمان ضرر وارد کنیم.

آیت‌الله حجتی همچنین نوسانات ایجاد شده و اخلال در بازار ارز را یکی از خواسته‌ها دشمنان برای برهم زدن ثبات اقتصادی عنوان کرد و گفت: برخی‌ها هم از روی منفعت‌طلبی خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن حرکت کردند.

وی در ادامه افزود: مردم همانطور که به جسم اهمیت می‌دهند باید برای روح خود نیز اهمیت بیشتری قائل شوند و از طمع، حسد، کینه، دروغ و غیبت حذر کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: پدر بزرگوار ایشان سیدالشهدا و معلم انسان‌ها و افتخار بشیریت تا روز قیامت هستند و این مکتب فراگیری که همراه با حریت است و ندای هیهات من ذلت که در جهان همیشه طنین‌انداز شده به خاطر وجود با برکت امام حسین(ع) است.

حجتی اشاره‌ای به روز روستا نیز داشت و آنها را بخش مولد اقتصاد و تامین‌کننده‌ای اصلی مواد غذایی برشمرد و تصریح کرد: دولت باید امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد و پیشرفت و ترقی آنها در نهایت به نفع کل جامعه خواهد بود.

 

تصویب قانون fatf خیانت به خون شهدا است/ توان موشکی سپاه لرزه به جان دشمنان انداخته است

 

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی عنوان کرد : امنیت یکی از نیاز های انسان برای بقا او میباشد که اگر امنیت نباشد خیلی از مشکلات بوجود می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی مایه امنیت و آرامش عمومی مردم میباشد تصریح کرد: هیچ نقطه ای خارج از پوشش نیروی انتظامی در داخل کشور نیست.

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی اشاره ای به سالروز شهادت حضرت زین العابدین داشت وخاطر نشان کرد: نقش سیاسی حضرت زین العابدین بعد از حادثه کربلا برای آگاهسازی مردم بسیار مهم بود و با فعالیت خود خدمات بسیاری را برای دین اسلام به همراه داشت.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : نمایش یکصد هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی در روز گذشته  بیعت با رهبری و نمایش شور انقلابی بود که به رخ جهانیان کشیده شد.

وی یادآور شد: عمل به سخنرانی حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی توسط مردم و مسئولین انقلاب و کشور را برای همیشه بیمه خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی با بیان اینکه بسیج در تار و پود کشور جای گرفته و در حال فعالیت می باشد گفت : بسیج یک حرکت پویا و توانمندی است که خیلی از کشورهای منطقه با الگو گیری از آن مملکت خود را از خیلی آسیب ها نجات دادند.

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه تشریح کرد: دولت و همه نهاد ها موظف هستند که به بسیج کمک کنند چرا که بسیج در حوزه های مختلف خدمات بسیاری را به کشور داشته است.

وی بیان کرد: حباب دلار و ارز شکسته شد و شاهد کاهش قیمت آن در سطح کشور هستیم و انتظار داریم دستگاه قضا با افرادی که در حال برهم زدن وضعیت اقتصادی کشور هستند  با قاطعیت تمام برخورد کند تا مدیریت بازار به آرامش تمام برسد.

دکتر الیاسی بیان کرد: تصویب قانون fatf در واقع خیانت به خون شهداست و باید مراقب باشیم همان طوری که بدون سنجش قضیه برجام در طول بیست دقیقه در مجلس به تصویب رسید این قانون هم بدون بررسی به مجلس بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی گفت : عملیات موشکی علیه مواضع داعش توسط سپاه مقتدر ما پیام این داشت که دوران بزن و در رو تمام شده است.

 وی با بیان این که اگر ما در جایی از کشور می لنگیم جایی است که روحیه جهادی وجود ندارد و افراد فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند گفت : این عظمت  و توان موشکی سپاه ما  لرزه به جان دشمنان انداخته است .


پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران به تروریستها نشان داد که امنیت ملی کشور قابل مماشات نیست

حجت الاسلام جوادفاطمی نسب درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بااشاره به پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران به تروریستهای داعشی درسوریه اظهارداشت: پاسخ سریع و قاطعانه سپاه پاسداران درحمله موشکی به تروریستهایی که شهادت مردم در اهواز را رقم زدند نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی خود هیچگونه مماشاتی نخواهدکرد .



وی ادامه داد: ضربت محرم سپاه پاسداران به تروریستها و کشتن بیش از۴۰ نفر از سران ونیروهای داعشی دل مردمی را که از حادثه اهواز ناراحت بودند شاد کرد و این حرکت قاطعانه قابل تقدیر است.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب درادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این روزها افزایش قیمت ارز و سکه توقف یافته و روندی کاهشی پیدا کرده است و باعث پایین آمدن قیمت برخی از کالاها نیز شده است.

وی  بابیان اینکه کاهش قیمتها دلایل مختلفی دارد افزود: دخالت بانک مرکزی دربازار آزاد از دلایل کاهش قیمتها بود که در جلسه هماهنگی سران قوای سه گانه کشور تصمیم گیری شد و هرروز شاهد تزریق ارز توسط بانک مرکزی در بازار آزاد وبالارفتن عرضه ودرنتیجه کاهش قیمت ارز در بازارهستیم.



وی تصریح کرد : تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی ازدیگر دلایل کاهش قیمتها بود بطوریکه انعکاس اخبار ارز در جامعه باعث عرضه آن دربازار توسط افراد شد وکاهش قیمتها را به دنبال داشت.
فاطمی نسب اذعان کرد : دولت توانایی لازم برای مدیریت وکنترل بازار ارز رادارد و نباید ازخود رفع مسئولیت کند .

حجت الاسلام فاطمی نسبت با انتقاد از تلاش برخی برای تصویب FATF درمجلس شورای اسلامی گفت  برخی از افراد وابسته به بدنه دولت با سوءاستفاده از کاهش قیمت ارز به دنبال فشار برمجلس هستند تا لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کند .



خطیب جمعه شهرستان دربخش دیگری از سخنان خود بااشاره به رزمایش خدمت رسانی بسیج اظهارداشت : خدمت رسانی بسیج درقالب ۷هزار و۱۴ گروه جهادی بیش از یکهزار و۹۷۰ پروژه بهداشتی ،آموزشی،تولیدی،کشاورزی وفرهنگی صورت گرفته که نمایشی از توان بی بدیل سازمان بسیج مستضعفین است.

وی افزود : نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج باحضور رهبرانقلاب درورزشگاه آزادی رقم خورد که باحضور صد هزار نفرازاقشارمختلف بسیج برگزارشد .

فاطمی نسب تصریح کرد : رهبرمعظم انقلاب در این همایش ابعاد راهبرد دشمن و دلایل شکستش ازمردم را تشریح کردند که لازم است درادامه راه مدنظر مردم ومسئولین قرارگیرد.

امام جمعه شهرستان درادامه برخی ازنکات مطروحه توسط رهبرانقلاب را بیان کرد وگفت : راهی که پیش روی انقلاب ونظام است یک راه بدون مانع وصاف نیست ولی درهای پیشرفت به روی ما بازاست اما این راه پرپیچ وخم است وموانعی برسرراه ما وجوددارد ودشمن بطور کامل دراین زمینه فعال می باشد.
 

وی ادامه داد : رهبرانقلاب برلزوم شناخت استعدادها وتوانایی ها کشور تاکید کردندو وجود مشکلات اقتصادی وعیب بزرگ اقتصاد نفتی درکشور وعدم وجود صرفه جویی را از ایرادات کشور دانستند ولی گفتند که عیب واقعی بن بست است که برای ما وجود ندارد.

خطیب جمعه شهرستان اذعان کرد : به گفته رهبرانقلاب بن بستی برای ما وجودندارد ولی دشمن به دنبال این است که عدم وجودراه حل را درکشور القاء کرده و جوانان فکرکنند که تنها راه حل مشکلات کشور پناه بردن به دشمن وزانوزدن دربرابرآمریکا است .

وی خاطرنشان کرد : رهبرانقلاب کسانی را که درداخل تفکر حل مشکلات با زانوزدن دربرابر آمریکا را ترویج می کنند راخائن به کشور خواند ولی تاکید کردند تازمانیکه جان دربدن دارند نخواهند گذاشت این اتفاق بیفتد لذا ما باید پشت سر رهبرانقلاب دراین راه تمام توان خودرا بکارگیریم.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کردوگفت : نیروی انتظامی حافظ نظم وامنیت جامعه است ودراین راه تلاش کرده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام وانقلاب کرده است.

وی افزود : رهبرانقلاب در رابطه با ناجا فرمودند نیروی انتظامی باید مظهر عزت ،اقتدار ورحمت باشد .
فاطمی نسب شهادت امام سجاد علیه السلام را ازدیگر مناسبتهای هفته دانست و اذعان کرد : امام سجادعلیه السلام راوی نهضت حسینی وافشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموی است وبعدازحادثه عاشورا درمقابله با جریانهای انحرافی و نقل احادیث فقهی شیعه نقش مهمی داشت.

امام جمعه شهرستان عنوان داشت : حضرت زین العابدین علیه السلام در تجسم اخلاق ومعنویت امامت درمقابل فسادوهرزگی دستگاه خلافت ، دستگیری ازمستمندان وفقرا، معرفت بخشی به شیعیان ، بیان ادعیه ومناجات حکیمانه و نقل رخدادهای حادثه کربلا را دردستور کارخودقرارداد.

 

بسیج توان خود را صرف گره‌گشایى از مشکلات مردم کرده است/ نیروى انتظامى پاسدار امنیت و اقتدار کشور است

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب باداشاره به برگزارى رزمایش خدمت‌رسانى بسیج که در قالب هفت هزار و چهارده گروه خدمت‌رسان جهادى و در قالب ساخت و تکمیل ۱۹۷۳ پروژه بهداشتى، آموزشى، تولیدى، کشاورزى و فرهنگى صورت‌گرفته، گفت: این رزمایش نمایشى از توان‌ بی بدیل سازمان بسیج مستضعفین است که همه همت و توان خود را مصروف خدمت‌رسانى و گره‌گشایى از مشکلات مردم نموده است.

وی افزود: نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج با حضور مقام معظم رهبرى در ورزشگاه آزادى رقم خورد، در عین حال نباید از تلاش‌هاى مذبوحانه رسانه‌هاى بیگانه غافل بود که تلاش دارند تصویرى مغرضانه از این جشنواره خدمت ارائه دهند و آن‌را به امنیتى کردن فضاى کشور و تلاش براى سرکوب و ایجاد فضاى خفقان تفسیر نمایند.

امام جمعه شهرستان خاطرشان کرد: رهبری حکیم انقلاب اسلامی در تعبیرى ژرف و دقیق درباره بسیج فرموده‌اند: « بسیج براى جوانان شورآفرین، براى دوستان امیدآفرین و براى دشمنان بیم‌آفرین است.»، پیام نمایش ۱۰۰ هزار نفرى بسیجیان در ورزشگاه آزادى و در حضور فرمانده کل قوا، 700 هزار نفری سراسر کشور -پیامِ حضور در صحنه براى خدمت‌رسانى به مردم، کمک به دولت براى حل مشکلات جامعه، نمایش وحدت و انسجام ملى، نمایش شور انقلابى و تزریق امید و نشاط و اعتماد به جامعه خواهد بود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این اجتماع عظیم بسیجیان جهاد گر با اشاره به اینکه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از کنکاش فراوان، به تحریم رسیده است وجز تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد و بقیه‌ی راه‌ها در مقابل او مسدود است،یاد آور شدند که تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است واقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست آمریکا است و آمریکا یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد راهبرد دشمن و دلایل شکستش از مردم ایرن در این سخنان به نکاتی چند اشاره کردند؛
1. تصور نکنید راهی که پیش روی ماست یک اتوبان آسفالته‌ بی‌مانع است؛ نه، راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم است. موانعی وجود دارد. دشمن به‌طور کامل در مقابل ما فعال است. ما باید در مقابله با موانع، این راه را طی کنیم.

2. برای آنکه بتوانیم راه را طی کنیم، احساس حضور دشمن و وجود دشمن است. تا انسان نداند که دشمن در مقابل اوست برای خود حرز و دفاع و سنگر به وجود نمی‌آورد. آن روشنفکرِ راحت‌طلب و ریاکار و منافق که اساس دشمنی آمریکا را انکار می‌کند و نمی‌فهمد و نسخه‌ی تسلیم در مقابل آمریکا برای ملت و دولت می‌نویسد، اگر عامل دشمن نباشد، حداقل مرد میدان پیشرفت کشور نیست.

3. گام دیگر اعتمادبه‌نفس و عزم در ایستادگی در مسیر مبارزه است. آدم‌های بی‌روحیه‌ی خود‌کم‌بینِ فرصت‌طلب در این میدان هیچ هنری نمی‌توانند نشان بدهند؛ اگر مانع برای دیگران درست نکنند خودشان هیچ کاری که نمی‌توانند بکنند. البته جوان‌های ما در همه‌ی این جهات به این بلیه مبتلا نیستند و اعتمادبه‌نفس و شجاعت دارند.

4. عیب واقعی بن‌بست است که بحمدالله نداریم. ما بن‌بست نداریم.عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند راه‌حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن.بعضی سعی می‌کنند این را به جوانان ما القا کنند. دشمن این را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن‌بست است، راه‌حلی وجود ندارد مگر زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا.

5. من صریحاً اعلام می‌کنم کسانی که در داخل کشور، این فکر را که مطلوب و محبوب دشمن است ترویج می‌کنند، این‌ها خیانت می‌کنند. این خیانت به کشور است. من به حول و قوه‌ی الهی و به کمک شما، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پاسخ قاطع و سریع موشکى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به عملیات گروهک‌هاى تروریستى در اهواز، گفت: این پاسخ قاطع نشان داد که جمهورى اسلامى ایران در رابطه با امنیت ملى خود هیچ گونه مماشاتى صورت نخواهد داد و واکنش سریع در برابر اقدامات امنیتى صورت خواهد داد. بنابر تعریف رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده و هر دشمنى بخواهد که کوچکترین اقدام علیه کشور صورت دهد، با واکنش قاطع از سوى ایران مواجه خواهد شد.

 

وی افزود: ایران توانایى و قدرت دسترسى به دشمنان را در هرنقطه‌اى دارد و موقعیت‌هاى مکانى و دور از محدوده جغرافیایى خللى در اقدامات جمهورى اسلامى ایران نخواهد داشت. ایران تنها کشورى است که بعد از روسیه و آمریکا براى تنبیه دشمنان خود از موشک‌هاى دوربرد یا میان برد استفاده مى‌کند. منطق این مسأله بدین گونه است که ایران توانایى اقدامات فراسرزمینى را علیه هر موجودیت و گروهى دارد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو بیان داشت: 25 محرم الحرام؛ شهادت «حضرت امام زین العابدین»(ع) (94 یا 95 ق) راوى نهضت حسینى وافشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموى‌
شاهد و راوى واقعه خونبار کربلا که از آغاز حرکت پدر بزرگوار خویش به سمت کوفه و تا آخرین لحظات شهادت او و تمامى اهل بیت و یاران ایشان، شاهد و ناظر این واقعه تاریخى بود، کسى نبود جز حضرت امام على ابن الحسین(ع)؛ کسى‌که سخت‌ترین لحظات زندگى را با دیدن فجیع‌ترین صحنه‌هاى جنایت بار یزیدیان نسبت به عزیزترین نزدیکان خود در بستر بیمارى تحمل کرد و بعد از آن نیز رسالت دفاع از اهل بیت امام حسین(ع) را در شرایط سخت اسارت و نیز دفاع از حریم خاندان وحى و ابلاغ پیام نهضت حسینى را بر عهده گرفت و با شجاعت تمام و به شایستگى این وظیفه را به انجام رساند؛ آنگونه که تامل و تدبر در تاریخ زندگى آن امام عظیم الشأن نشان دهنده شخصیت و جایگاه بارز ایشان در تاریخ شیعه به‌عنوان مکتب شهادت و هدایت است.

وی همچنین با اشاره به13 مهر؛ هجرت تاریخى حضرت «امام خمینى»(ره) از عراق به پاریس (1357 ش)جهانى شدن پیام انقلاب‌ در هجرت تاریخى حضرت امام(ره) به پاریس‌ ، عصر روز سیزدهم مهر ۵۷، امام و همراهان به بغداد منتقل شده و روز بعد، این مهاجر بزرگ با کاروان کوچک همراهش، براى خدا، به‌سوى خدا و در راه خدا، هجرتى تاریخى و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامى را آغاز نمودند. این هجرت تاریخى که به شکلى شگفت‌انگیز به اندیشه امام خطور نموده و حضرت امام علت آن‌را «فقط خواست و اراده خداوند» عنوان مى‌نمایند و اقامت کوتاه چهارماهه ایشان در پاریس، نهضت انقلابى مردم ایران را جهانى کرد، تحلیل‌ها و طرح‌هاى حضرت امام در پاریس باعث شد ایشان به چهره‌اى انقلابى و بین‌المللى تبدیل شود و صحبت‌هاى ایشان از این نقطه از جهان به اقصى نقاط عالم مخابره شود. علاوه براین منش و سیره و سبک زندگى ایشان در طول این مدت از سوى این رسانه‌ها نشر پیدا کرد و از ایشان چهره‌اى محبوب و رهبرى زاهد و اخلاقى، اما عالم و شجاع معرفى نمود و آن‌را در تقابل با قدرت‌هاى کاخ نشین جهان قرار داد.

 

حجت الاسلام مهری بااشاره به 13مهر روز نیروى انتظامى؛ اظهار کرد: نیروى انتظامى؛پاسدار امنیت و اقتدار کشور از ارکان‌هاى حفظ اقتدار کشور و حفاظت و صیانت از نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومى و فردى جامعه اسلامى و نگهبانى و پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى، نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران است که با رشادت مردى‌ها و شجاعت و دلاورى‌هاى سربازان خود و تقدیم نمودن ۱۳ هزار شهید که ۸ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس بوده و مابقى در راستاى تأمین امنیت مردم در داخل کشور و در مرزها و در راه مبارزه با اشرار به‌خصوص قاچاقچیان مواد مخدر و نیز عوامل و گروهک‌هاى وابسته به دشمنان نظام اسلامى به شهادت رسیدند، این وظیفه خویش را تاکنون به احسن وجه به انجام رسانده است. هم‌چنین نیروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامى کرده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است.

 

وی افزود: نیروى انتظامى به‌دلیل جایگاه و اهمیتى که در نظام اسلامى و نیز به‌دلیل ارتباط مستقیمى که با عموم مردم دارد، همواره ارتقاء توانمندى‌ها و نیز افزایش کارآمدى آن و نیز اقدام به موقع و رشادت این نیرو، مدنظر مقام معظم رهبرى قرار داشته و به آن توصیه نموده‌اند و هم‌چنین این نیروى توانمند و مقتدر را مایه افتخار و سربلندى نظام اسلامى عنوان فرموده‌اند.

 

وی با اشاره به مناسبت16 مهر؛ سالگرد شهادت سردار حسین همدانى در سوریه (1394) ابراز کرد: حبیب مدافعان حرم‌ شهید حاج حسین همدانى ازجمله یاران و سربازان دیرین انقلاب اسلامى است که پس از سال‌ها مجاهدت در جبهه‌هاى جنگ و در جایگاه فرماندهى و سازماندهى نیروهاى نظامى و پس از اتمام این دوران مجاهدت، حافظ سنگرهاى مهم نظام اسلامى بود و آن زمان که محافظت از مرزهاى اعتقادى و دینى و مبارزه با قدرت‌هاى سلطه‌طلب را فراتر از مرزهاى کشور و در خط مقدم جهاد با تروریست‌هاى تکفیرى دانست، به این جبهه شتافت و دلاورمردانه در این خط مقدم جنگ جهاد کرد و سرانجام به دست اشقیاى زمان به شهادت رسید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

 

وی با یادآوری 15 مهر؛ روز روستا و عشایر خاطرنشان ساخت: روستائیان و عشایر؛سرمایه‌هاى کارآمد پیشرفت اقتصادى کشور هستند که ضرورت توجه به برنامه‌ریزى و سیاستگذارى در جهت ارتقا و پیشرفت روستاها و عشایر کشور-اتخاذ تدابیرى همچون اختصاص وام‌هاى کشاورزى و تولیدى به کشاورزان و صنایع و تعاونى‌هاى کوچک روستایى، برنامه‌ریزى و آموزش کشاورزان و روستائیان در جهت بهبود تولیدات دامى و کشاورزى، ایجاد ظرفیت‌هاى نوین تولیدى با ارائه خدمات و ابزارهاى به روز و کارآمد، توسعه گردشگرى روستایى و جلب توریسم فرهنگى و مذهبى، ایجاد زمینه‌هاى صادرات محصولات فرهنگى و صنایع دستى ومواردى از این قبیل است که مى‌تواند با استفاده از تجارب کشورهاى دیگر و برنامه‌ریزى هدفمند ثمرات قابل توجهى را در زمینه توسعه روستاها فراهم نماید.

 

استان چهارمحال و بختیاری

 

عظمت و اقتدار ایران شکست ناپذیر است / تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم ‏تر مى کند

 

حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مفسدان داخلی نیز در جامعه گرفتاری ایجاد می‌کنند و بعضی از افراد فاسد با پیگیری معاهداتی مانند سند ۲۰۳۰ و FATF می‌خواهند فساد ایجاد کنند.

آمریکا هرچه تلاش می کند تیرش به خطا می رود

امام جمعه شهرکرد گفت: هر چه پیش آمدیم غرب بی‌ریشه‌تر و ملت ایران ریشه‌دارتر شد؛ شما می‌بینید آمریکا هر چه تلاش می‌کند تیرش به خطا می‌رود.

وی تصریح کرد: قرآن تلاش دارد به جامعه انسانی از مومن و غیرمومن بفهماند که یقین داشته باشید باطل بقا ندارد و آنچه می‌ماند حق است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حق را نمی‌توان در آمریکا، اروپا و نزد زورمندان پیدا کرد بلکه حق از آن خداست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته ادامه داد: حق و پیروزی از آن جوانان و مؤمنان است چون بر حق هستند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به ملت ایران بیان کرد: هر چه شما پیش آمدید غرب بی‌ریشه‌تر و شما ریشه‌دارتر شدید؛ شما می‌بینید آمریکا هر چه تلاش می‌کند تیرش به خطا می‌رود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان توضیح داد: خلاصه سخنان رهبری در جمع دیروز بیانگر این است که شما با وحدت، ایمان و دوری از فساد برحق خواهید بود.

نکونام با توضیح اینکه علاوه بر دشمنان خارجی، مفسدان داخلی نیز در جامعه گرفتاری ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: بعضی از افراد فاسد با معاهداتی مانند سند ۲۰۳۰ و FATF می‌خواهند فساد ایجاد کنند و پای فرهنگ بیگانه را به فرهنگ دینی ما باز کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بعضی افراد با فساد سیاسی مانند عزل و نصب سیاسی و غلبه سیاست بر دین گاهی در امور قرار می‌گیرند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد با قوم‌گرایی و تعصبات بی‌جای محلی تفرقه ایجاد می‌کنند و وحدت امت اسلامی را به خطر می‌اندازند و برخی افراد غافل نیز دنباله‌رو آنها می‌شوند که این زمینه‌ساز فساد اجتماعی در جامعه است.

نکونام گفت: فسادهای درونی، جامعه را بر هم می‌ریزد ما در برخی امور شاهد فساد هستیم اما برحقیم و پای پرچم حق می‌ایستیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اجتماع ۲۰ هزار نفری بسیجیان در شهرکرد توضیح داد: دیروز در آن اجتماع بزرگ جوانان ما نشان دادند اگر لازم باشد از همه چیز خود در راه خدا می‌گذرند.

وی در پایان به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره داشت و گفت: این نیروی جهادگر انقلابی هم متشکل شده از مرزداران مجاهد و هم حافظ جان و مال مردم در شهر و روستا و هم امنیت‌ساز جاده‌ای و جهادگر بارز در عرصه مبارزه با انواع قاچاق هستند.

تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم ‏تر مى کند

امام جمعه فارسان گفت: جبهه متحد آمریکایی، صهیونیستى، تکفیرى در پى حادثه اهواز تلاش کرد تا شرایط ذهنى و افکار عمومى مردم ایران را براى پذیرش شکسته شدن ابهت نظام جمهورى اسلامى ایران آماده نماید؛ اما پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان داد که تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم‏تر مى‏ کند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: ما از امروز هفته نیروی انتظامی راداریم که امروز عزیزان نیروی انتظامی،خانواده‌های نیروی انتظامی در این جایگاه نماز جمعه حضور دارند، حافظان نظم و امنیت، حافظان ارزش‌های انقلاب، شهدای نیروی انتظامی از اول انقلاب تاکنون، گواه بر فداکاری و گذشت عزیزان در طول دوران انقلاب بوده هم در مرزها شهید دادند و هم در دفاع مقدس شهید دادند و هم هر جا به حضورشان نیاز بوده قدم در میدان گذشت و ایثار و فداکاری گذاشتند.

وی افزود: من یک تقاضا دارم از مردم، درسته تا پای امنیت به میان می‌آید نگاه‌ها متوجه نیروی انتظامی می‌شود ولی باید به‌صراحت عرض بکنم که تک‌تک ما می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم در ایجاد امنیت، نهادهای مختلف می‌توانند نقش‌آفرین باشند در ایجاد امنیت در جامعه ما، بله درست است که آنچه به ذهن می‌آید نیروی انتظامی است ولی اگر همه ما دست‌به‌دست هم بدهیم طبیعتاً ما امنیتی را که امروز شاهد هستیم به خاطر این همدلی‌ها و همفکری‌ها و همراهی‌های است که با نیروی انتظامی و مسئولین ذی‌ربط داریم.

وی به حمله موشکی اشاره داشت و تصریح کرد: حمله موشکى اقتدار آفرین سپاه به مواضع تروریست‏ها در سوریه؛ فقط یک گوشمالى بود و البته نخستین واکنش قاطع نیروهاى مسلح کشورمان براى انتقام خون شهداى حمله تروریستى اهواز که به ثبت رسید.

وی بیان داشت: این موشک‌ها از فراز پایگاه‏هاى نیروهاى آمریکایى و فرانسوى عبور کرده است که این عبور پیامى آشکار براى حامیان تروریست‌ها دارد. هم‏چنین براى نخستین بار این عملیات به‏صورت ترکیبى و با استفاده از توان بمب‌افکنی پهپاد؛ و این سومین بار است که طى یک و نیم سال اخیر موشک‏هاى بالستیک سپاه، تروریست‏ها را درصدها کیلومتر دورتر از مرزهاى ایران هدف قرار مى‏ دهند.

امام‌جمعه فارسان به حادثه اهواز اشاره داشت و گفت: جبهه متحد آمریکایی، صهیونیستى، تکفیرى در پى حادثه اهواز تلاش کرد تا شرایط ذهنى و افکار عمومى مردم ایران را براى پذیرش شکسته شدن ابهت نظام جمهورى اسلامى ایران آماده نماید؛ اما پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان داد که تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم ‏تر مى‏ کند.

حجت‌الاسلام ملک پور به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و بیان داشت: بیانات بسیار مهم دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یک‌صد هزارنفری آزادی برای چندمین بار حضرت آقا تأکید کردند بر اینکه جوانان، راه‌حل مشکلات کشور هستند .

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با عربده‌کشی، بیان سخنان سَخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می‌دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به امریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.

وی افزود: حضرت آقا انتقاد کردند از کسانی که نقش کاملاً تعیین‌کننده جوانان را در حال و آینده کشور موردتوجه قرار نمی‌دهند و این‌گونه افراد می‌خواهند جوانان را مشکل کشور وانمود کنند و یا آن‌ها را به مشکل کشور تبدیل کنند اما مقام معظم رهبری فرمودند با اعتقاد تأکید می‌کنم که جوانان راه‌حل کشورند نه مشکل کشور.

و در ادامه فرمودند البته آن روشنفکر نمای راحت‌طلب و منافق و ریاکار که اساساً دشمنیِ امریکا را انکار می‌کند و برای دولت و ملت ایران، نُسخِه تسلیم در مقابل امریکا می‌نویسد، اگر عامل امریکا نباشد، مرد میدانِ پیشرفت کشور نیست؛ و اینکه عده‌ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه‌حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد، دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این جمع‌بندی برساند که در کشور بن‌بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل امریکا وجود ندارد.

رزمایش عاشورائیان، نمایشی از وحدت، انسجام ملی، شور انقلابی و اعتماد جامعه بود

امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در رزمایش اجتماع عاشورائیان سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) این را ثابت نمودیم که، ما ملت ایران، پشت سر رهبرمان، دین اسلام و حامی نام سیدالشهدا(ع) هستیم و اجازه نمی دهیم دشمن امنیت مردم و آزادیمان را به مخاطره بیندازد .

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رزمایش اجتماع عاشورائیان سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)" در سراسر کشور گفت: این رزمایش نشان از اقتدار بسیجیان و اتحاد ملت ایران و تعالی بخش انقلاب و نظام است .

مثلث نجات: عظمت ایران، اقتدار نظام، شکست ناپذیری ملت

امام جمعه لردگان، با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رزمایش یکصد هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران، جان کلام مقام معظم رهبری در سه نکته بود: ایران عزیز، نظام مقتدر و ملت شکست ناپذیر به عنوان سه واقعیت انکارناپذیر از زبان مقام معظم رهبری عنوان شده بود .

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند: اینها رجز نیست. اینها واقعیاتی هستند که دشمنان آرزو می کنند و دشمنان شبکه سازی می کنند و نیرو تربیت می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود؛ لذا تعبیر رهبری این بود که: من به حول و قوه‌ی الهی و به کمک شما جوانان و بسیجیان، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد. و ما هم خطاب به رهبری می گوییم رهبرا تا جان در توان داریم اجازه نمی دهیم دشمن در هیج کجای عالم علیه امنیت کشور مان غلطی انجام بدهند .

خطیب جمعه لردگان بیان داشت: ما ملت ایران پشت سر رهبرمان، دین مان و حامی اسلام عزیزمان هستیم، حامی نام سیدالشهدا(ع) هستیم و اجازه نمی دهیم دشمن امنیت، مردم و آزادیمان را به مخاطره بیندازد .

وی اضافه کرد : به تعبیر معظم له بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.

تاج زاد بیان داشت: این همایش ۷۰۰ هزار نفری در سراسر کشور و همایش یکصد هزار نفری در ورزشگاه آزادی تهران و این همایش خدمت بسیج، نشان از این است که رهبرا، ما هستیم در صحنه، و با تمام توان برای خدمت رسانی به ملت و کمک به دولت آماده هستیم .

وی گفت: این همایش نمایشی بود از وحدت، انسجام ملی، نمایش شور انقلابی و اعتماد به جامعه بود .

وی در بخش دیگر خطبه ای نماز جمعه لردگان به کاهش قیمت دلار و کاهش برخی از اجناس مانند خودرو و ... در کشور اشاره نمود و گفت: امیدواریم دولت با برنامه ریزی دقیق بتواند قیمت ها را بیشتر از این پایین تر بیاورد و به قیمت واقعی برساند .

خطیب جمعه لردگان با اشاره به پاسخ صحیح و بجا موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به گروه های تروریستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی هیچ مباشراتی با هیچ کشوری و شخصی ندارد واکنش سریع در برابر اقدامات امنیتی دارد اگر ذره ای امنینت و نیروهای ما آسیب ببینند ایستاده ایم و محکم جوابشان را خواهیم داد . به تعبیر رهبری دوران بزن در رو تمام شده، کوچکترین حرکتی علیه امنیت ما با واکنش قاطع ایران مواجعه خواهد شد .

همه ای دشمنان ایران بدانند به تعبیر مقام معظم رهبری این فقط یک گوشمالی بود اگر در هر جای عالم غلطی علیه امنیت ما انجام بدهند سیلی محکی خواهند خورد.

نیروى انتظامى؛ پاسدار امنیت و اقتدار کشور
وی در ادامه به مناسبت ۱۳مهر روز نیروى انتظامى ، گفت: نیروى انتظامى،-از ارکان‌هاى حفظ اقتدار کشور و حفاظت و صیانت از نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومى و فردى جامعه اسلامى و نگهبانى و پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى است که با رشادت مردى‌ها و شجاعت و دلاورى‌هاى سربازان خود و تقدیم نمودن ۱۳ هزار شهید که ۸ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس بوده و مابقى در راستاى تأمین امنیت مردم در داخل کشور و در مرزها و در راه مبارزه با اشرار به‌خصوص قاچاقچیان مواد مخدر و نیز عوامل و گروهک‌هاى وابسته به دشمنان نظام اسلامى به شهادت رسیدند، این وظیفه خویش را تاکنون به احسن وجه به انجام رسانده است.

وی اشاره داشت: هم‌چنین نیروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامى کرده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه لردگان به ۱۶ مهر؛ سالگرد شهادت سردار حسین همدانى در سوریه (۱۳۹۴) اشاره نمود و گفت: سردار همدانى با شناختى که از موقعیت راهبردى کشور سوریه در منطقه و برنامه دشمنان براى نابودى این کشور داشت، از این کشور با عنوان «کلید منطقه» صحبت مى‌کرد و ضرورت حفظ و پاسدارى از آن‌ را به‌خوبى تبیین مى‌نمود.

وی گفت: سردار همدانی با تحمل سختى‌ها و مشقت‌هاى بسیار توانست نظر فرماندهان نظامى سوریه را براى همکارى جلب نموده و به ساماندهى جبهه مقاومت علیه دشمنان اقدام نماید.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار