تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۶۶۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 04 October 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رئیس دولت اصلاحات از کریمی‌قدوسی شکایت کرد

وکلای رئیس دولت اصلاحات ضمن بیان توضیحات درباره سرنوشت شکایت رئیس دولت اصلاحات از رئیس پیشین سازمان بسیج مستضعفین و مدیر مسئول روزنامه کیهان، خبر دادند که این هفته نیز از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد به‌دلیل اتهام به رئیس جمهوری اسبق شکایت کرده‌اند. رئیس دولت اصلاحات سال 95 از محمدرضا نقدی، رئیس پیشین سازمان بسیج مستضعفین، شکایت کرد. نقدی مدعی شده بود خاتمی برای «کار سیاسی» از عربستان پول گرفته است. سیدمحمد خاتمی همچنین از حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که مدعی شده بود رئیس دولت اصلاحات با جرج سورس دیدار کرده است، شکایت کرده بود. حالا بعد از گذشت قریب به دو سال از طرح این شکایات، وکلای خاتمی درباره سرنوشت آنها توضیح می‌دهند.

بازداشت سه کارمند شرکت نفت

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از دستگیری سه تن از کارکنان این شرکت به اتهام تخلف مالی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، بر پایه این اطلاعیه پس از کشف موضوع توسط مدیران مجموعه، موضوع بلافاصله به اطلاع مراجع ذیصلاح رسید و این افراد برای انجام بررسی و تحقیق دستگیر شدند. بر پایه این اطلاعیه پس از کشف موضوع توسط مدیران مجموعه، موضوع بلافاصله به اطلاع مراجع ذیصلاح رسید و این افراد برای انجام بررسی و تحقیق دستگیر شدند. بدیهی است با توجه به رویه جاری در صنعت نفت برخورد با این موارد در چارچوب قوانین و مقررات، فوری و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

ورزشگاه آزادی میزبان رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب روز پنج‌شنبه دوازدهم مهر در جمع شرکت‌کنندگان در همایش ده‌ها هزار‌نفری بسیجیان استان تهران در ورزشگاه آزادی حضور خواهند یافت. حاضران در این همایش، گروه‌های جهادی بسیجی‌ هستند که شهریور‌ماه امسال در رزمایش خدمت بسیجیان شرکت کرده و به ارائه خدمات مختلف به اقشار محروم در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی پرداخته بودند. سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار نفر در موضوع خدمت‌رسانی در سراسر کشور در محلات شهری و حاشیه شهرها به ارائه خدمات مختلف در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، اشتغال‌زایی، عمرانی و بهداشت و سلامت حاضر شدند و از نهم شهریور تا ۲۹ شهریور این رزمایش برگزار شد، خاطرنشان کرد: این رزمایش برای سنجش آمادگی بسیجیان برای خدمت‌رسانی به اقشار محروم انجام شد و حلقه پایانی رزمایش یک تجمع ۷۰۰ هزارنفری در مراکز استان‌هاست که ده‌ها هزار نفر آن‌ها در تهران در روز پنجشنبه تجمع خواهند کرد.

آگهی‌های عجیب و غریب برای فروش خودرو

در حالی که عطش خرید خودرو در ایران طی ماه های اخیر زمینه را برای سودجویی عده ای فراهم کرده بود اما با ریزش قیمت‌ها در بازار دلار، قیمت خودرو نیز با کاهشی محسوس روبه رو شد. بر این اساس قیمت برخی خودروهای خارجی در بازار حتی کاهشی در حدود 50 تا 100 میلیون تومان در یک روز تجربه کرد. امروز در برخی سایت ها آگهی‌های عجیبی منتشر شده است. فروش آریو صفر کیلومتر به قیمت 68 میلیون تومان، فروش دناپلاس به قیمت 67 میلیون تومان، فروش پراید صفر 111 به قیمت 26 میلیون تومان و... از این جمله‌اند. این در حالی است که قیمت آریو و دنا پلاس در بازار تا چند روز قبل بیش از صد میلیون تومان بود. بر این اساس پراید نیز با رسیدن به قیمت 40 میلیون تومان، رکوردهای عجیبی را در بازار تهران به جا گذاشت.

ماجرای تشنج امروز مجلس چه بود؟

اصلاح لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا آنچنان حاشیه ساز شد که فضای مجلس برای دقایقی متشنج شد. امروز قرار بود بهارستان نشینان به بررسی ادامه اصلاحیه لایحه مبارزه با قاچاق و ارز بپردازند که علی لاریجانی اعلام کرد: ایرادی که در مورد این لایحه وجود دارد این است که این لایحه ماهیت قضایی دارد. با این صحبت لاریجانی ارجاع به کمیسیون قضایی این لایحه را به رای گذاشت که با مخالفت نمایندگان رو به رو شد. دقایقی بعد از این جدال علی مطهری بر صندلی ریاست تکیه زد، جهانبخش محبی نیا نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اخطاری اظهار داشت: برای اینکه مجلس کار عبث انجام ندهد و وقتش را صرف لایحه ای کند که قرار است در شورای نگهبان رد شود بهتر است همین الان این کار را انجام دهیم. مطهری این اخطار را وارد دانست و از نمایندگان خواست تا در رای گیری حاضر شوند. این تصمیم آنچنان اصولگرایان مجلس را برآشفت که حاجی دلیگانی، پژمانفر، دلخوش و... در جایگاه ناطقان حاضر شدند و فریاد زدند که این رای گیری خلاف قانون است.

بازار ارز طی دو هفته آینده به تعادل می‎رسد

رضا ترکاشوند، دبیر کل کانون صرافان گفت: دلال‌هایی که پول‌های زیاد خود را روانه بازار ارز کرده اند در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. بازار هم نباید به سرعت و شوک آور رویه کاهشی به خود بگیرد بلکه این روند نزولی باید به تدریج و با عرضه بیشتر و اصلاح سیستم هایی که نیازهای اصلی بازار ما را تأمین می کند مانند سامانه های نیما و ارز حمایتی نیازهای واقعی را پاسخ دهند تا بازار به تعادل برسد. بازار ارز ایران با سه بازار موازی در هرات افغانستان، عراق و امارات متصل است و به تعادل می رسد که اگر این تعادل برهم بخورد و کاهش بیش از حد یابد با فرار ارز مواجه می شویم و اگر سیر صعودی یابد کشور به شوک کمبود ارز فرو می رود./ تسنیم

کدام وزرا استیضاح می‌شوند؟

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در خبرآنلاین نوشت:گرچه زمزمه‌هایی درباره استیضاح چهار وزیر راه، صمت، نفت و کشور مطرح است اما جدی ترین استیضاح ها را می توان مربوط به وزرای «صنعت، معدن، تجارت» و «راه و شهرسازی» دانست. به عبارت دیگر آن چه از صحبت های نمایندگان می توان جمع بندی کرد عزم جدی برای استیضاح آقایان آخوندی و شریعتمداری است. دو استیضاح دیگر چندان جدی محسوب نمی شوند چون اولویت با مسائل مربوط به صنایع، معادن و تعطیلی و رکود در ساخت و ساز مسکن است. با جوی که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، احتمال آنکه استیضاح وزرای «صنعت، معدن، تجارت» و «راه و شهرسازی» رأی بیاورد و آنها نتوانند از مجلس دوباره رأی اعتماد بگیرند، بسیار است.

در جلسه امروز اصلاح‌طبان با روحانی چه گذشت؟

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار: در این جلسه اتفاقاتی که در سطح بین المللی و داخلی در یک سال گذشته به وقوع پیوسته، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب نقطه نظرات خود را در ارتباط با مسائل مختلف اعم از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیان کردند و آقای روحانی نیز در ارتباط با موضوعات مختلف کشور توضیحاتی را ارائه داد و دلیل برخی از اقدامات دولت در ماه‌های اخیر را تشریح کرد. در این جلسه تمامی مهمانان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. مسائل مختلف در این جلسه از جمله انتقاداتی که به عملکرد دولت بود، مطرح شد. همچنین بحث درباره نظرات گروه‌های حزبی و دانشگاهی و گروه‌های تخصصی و بازسازی اعتماد عمومی از محورهای اصلی شرکت کننده در این نشست بود. رئیس جمهور نیز بیشتر به بیان توضیحاتی درباره مباحثی که از سوی شرکت کنندگان مطرح شده بود و همچنین علت عدم برخی کاستی‌ها و مسائلی که تاکنون در کشور به نتیجه نرسیده مطالبی را بیان کرد. در رابطه با گمانه زنی‌های که درباره تغییرات در کابینه مطرح است رئیس جمهور توفع داشت که فراکسیون امید همکاری بیشتری با دولت داشته باشد. /تسنیم

محرومیت زنان ورزشکار محجبه از پوشش رسانه‌ای

پوشش رسانه‌ها برای ورزش زنان یکی از مواردی است که به نادیده‌انگاشتن آنها دامن می‌زند. در همین میان یک مطالعه جدید از دانشگاه وایکاتو در نیوزیلند نشان داده تصویر غلط و نادرستی از ورزشکاران زن مسلمان در رسانه‌های خبری نشان داده می‌شود. ندا احمد در تحقیقات دکترای خود که در رابطه با پوشش رسانه‌ای بین‌المللی بر روی ورزشکاران محجبه انجام گرفته، به این نتیجه رسید که ورزشکاران زن مسلمان اغلب نادیده گرفته می‌شوند یا تعمدا کنار گذاشته می‌شوند. او گفته است: تحقیقات من نشان داد که بیست وزرشکار مسلمان خودشان را بهتر و دقیق‌تر در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند تا رسانه‌های خبری. علاوه بر این نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفته است: شرایط زنان در بخش ورزش قهرمانی چه در داخل و چه در خارج از نظر آمادگی تیم‌ها در مسابقات تا فضای تمرینی که باید در طول سال یا سال‌ها در اختیار آنها باشد یا حتی اعتبارات و حمایت‌ها، برابر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار