شهردار ایلام ؛
شهردار ایلام گفت: روزانه حدود 220 تن زباله در شهر ایلام تولید می شود که این میزان بر اساس آمار 400 تن در کل استان می رسد.
کد خبر: ۶۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 26 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ طالب صادقیان  از حمایت شهرداری ایلام برای هرگونه سرمایه گذاری بازیافت زباله خبر داد و گفت: به منظور ایجاد کارخانه بازیافت 23 هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده تا بتوان از این زباله ها  در تولید کمپوست، پلاستیک و ...نهایت استفاده شود .

وی افزود: با توجه به این حجم زباله و اینکه رها کردن پسماندها زیانبار و عامل و منبع شکل گیری انواع امراض و بیماری ها است مطالعاتی در زمینه بازیافت و بهره برداری از این طلای کثیف انجام شده است.

صادقیان اضافه کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند برای اجرای این طرح با احداث کارخانه های بازیافت هم زباله و پسماندها را به چرخه تولید و مصرف مجدد بازگردانده شوند و هم منبعی برای درآمد و اشتغالزایی در این حوزه شوند.

شهردار ایلام یادآور شد: اجرای طرح بازیافت زباله علاوه بر حفظ سلامت شهر و استفاده مجدد از بسیاری از مواد قابل بازیافتی باعث ایجاد اشتغال پایدار برای شماری از افراد جویای کار هم می شود.

وی گفت: نکته مهم فرهنگ سازی در بین مردم برای تغییر در الگوی مصرف شهروندان و کاهش زباله و پسماند و تفکیک زباله های خشک و تر از مبداء است.

صادقیان افزود: اگر مردم فرهنگ جداسازی زباله ها را رعایت کنند باعث می شود که حجم عظیمی از زباله ها ساماندهی شود و کاغذهایی را که به صورت ضایعاتی وارد زباله ها می شوند در محیط و طبیعت نداشته باشیم و کارتون به وسیله روکش های بهداشتی پوشیده می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار