رئیس جهاد کشاورزی ملکشاهی با ذکر برداشت گردو از باغ های این شهرستان همچنان ادامه دارد پیش بینی کرد: حدود 500 تن گردو به ارزش اقتصادی 83 میلیارد ریال برداشت شود.
کد خبر: ۶۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 26 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ کاظم رستم نژاد اظهار داشت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان ملکشاهی 313 هکتار است که 278 هکتار از این مجموع بارور و 35هکتار نیز غیربارور است.

وی با اشاره به آب و هوا و خاک مناسب شهرستان ملکشاهی در کاشت درخت گردو افزود: عمر برخی از درختان گردوی شهرستان در منطقه به بیش از 100سال می رسد که نشان از سابقه دیرینه کاشت این درختان در ملکشاهی دارد.

رستم نژاد با بیان اینکه گردوی تولید شهرستان از لحاظ طعم و کیفیت بی نظیر است، عنوان کرد: نبودن ارقام درخت های پیوندی و کشت بافتی از مهم ترین موانع توسعه کاشت گردو در این شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی ملکشاهی با اشاره به ضرورت برداشت مکانیزه گردو در سطح باغات این شهرستان افزود: برداشت گردو به روش سنتی سختی ها و مشکلات فراوانی برای باغداران به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت احداث صنایع تبدیلی و بسته بندی و نگهداری در شهرستان، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند شهرستان ملکشاهی در این بخش می تواند به قطب گردوی استان تبدیل شود.

بیش از 800هکتار از اراضی شهرستان ملکشاهی به باغات اختصاص دارد که سالانه بیش از سه هزار تن انواع میوه برداشت و روانه بازار مصرف استان می شود ./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار