امروز مشکل مالی و به بن بست رسیدن در راستای پایان دادن به یک معضل اقتصادی به زندگی یک مرد میانسال مهرانی پایان داد.مشکلی که تنها راه برای برون رفت از آن ،چاره ای جز بهره جستن از شیوه دردناک رایج دربین ایلامیان یعنی خودکشی نداشت .
کد خبر: ۶۵۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 25 September 2018

تابناک ایلام::خبرش آنقدر تکراری شده است که عام وخاص براحتی از کنار ان عبور می کنند. حتی برای رسانه ها ومخاطبین پرتعداد آن ساده وطبیعی جلوه می کنند ،آنقدر ساده که رنگ زرد به خود گرفته اند،مهم اند چون به حیات وممات انسانها مربوط می شود ،اما کم اهمیت شده واز رونق خبری افتاده اند ،چون به ابزاری عادی برای رهایی از بند مشکلات تبدیل شده است .

بله خودکشی انسانها در استان کوچک ،محروم اما پر هیاهوی ایلام ،آنچنان رنگ طبیعی به خود گرفته که جملگی آرام وبی سرو صدا از کنار آن عبور می کنند ،به همین راحتی تیتر می زنند ؛" یک خودکشی دیگر " جوانی با قرص برنج به زندگی اش خاتمه داد " زوج سرابله ای قربانی فقر ونداری شد " نوجوان دهلرانی به زندگی خود پایان داد " ودهها مورد دیگر ! به همین راحتی پایان زندگی یک انسان را تیتر رسانه  کرده و پایان قصه !وکسی هم توضیح وتوجیهی ندارد!

هنوز چهل روز از یتیمی دو خردسال سرابله ای نگذشته بود ،که  سه روز پیش خبری از حلق آوزیر شدن یک جوان ملکشاهی  در میان انبوه خبرهای زرد ،رنگ زرد به خود گرفت و درمیان هیاهوی بیخود سیاسی واجتماعی گم شد . ماتم بزرگ ایرانیان در پرپر شدن دسته گل های اهوازی ،خودکشی دختر نوجوان دهلرانی را به محاق برد ،تا همچنان عَلَم صدرنشینی استان کوچکمان در حوزه خودکشی برافراشته بماند!

آنقدر درباره چرایی افزایش پدیده خودکشی در استان ایلام قلم فرسایی نموده ایم ،مسئولین را سرزنش نموده ایم که مجالی برای پرداختن مجدد به این موضوع نیست . اما خبر از یک خودکشی دیگر درشهرستان مهران موضوع کوچکی نیست که براحتی از کنار آن بگذریم .

امروز مشکل مالی و به بن بست رسیدن در راستای پایان دادن به یک معضل اقتصادی به زندگی مرد میانسال مهرانی پایان داد.مشکلی که تنها راه برای برون رفت از آن ،چاره ای جز بهره جستن از شیوه  دردناک رایج دربین ایلامیان ،یعنی خودکشی نداشت .

خبر ساده اما دردناک است ؛ مردمیانسال مهرانی بدلیل عدم توان در پرداخت بدهی چند میلیونی اش ،راه چاره رابرای رهایی از این بن بست در دست شستن از زندگی یافت . نمی گوییم مسئولین وظیفه ادای دین تمام شهروندانش را عهده دار شود ،اما سوءمدیریت ها وبی برنامگی ها مردم را به جایی رسانیده است که بدهکار شوند ،نتوانند قوت خانواده اشان را تامین کنند و مجبور باشند برای رهایی از مشکلاتی که یقه اشان را گرفته است به زندگی شیرین خود خاتمه بخشند.

مسئولین و متولیان حوزه آسیبهای اجتماعی باید به این پرسش پاسخ دهند که این همه موازی کاری بی حاصل واتلاف اعتبارات حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی چرا به این منتج شده است که به جای کاهش آسیب خودکشی ،به نقطه ای برسیم که در یک ماه شش نفر مجبور به خاتمه دادن به زندگی خود شوند؟!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
وای به چه روزی افتادن مردم ایران!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
این زندگی نیست خواری وحقارت است
مقروض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بخدا پنج ميليون قرض دارم توان پرداخت ندارم خوش به حالش راحت شد !!!
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قابل توجه مسئولان حکومتی که از رفتار وکردار بزرگان حکومت در قدیم برای مردم بیان میکنند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار