موضوع از این قرار است که صبح امروز مسئول کنترل اموال یکی از فرمانداریهای شهرستان که اتفاقا همیشه آبستن خبرهای متنوعیست !!،یکی از تجهیزات الکترونیکی تحویلی را از یکی از کارمندان فرمانداری مطالبه می کند. این موضوع باعث عصبانیت وبگو ومگوهایی بین کارمند ومسئول مربوطه می شود .
کد خبر: ۶۵۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 25 September 2018

تابناک ایلام::حرفها وکلمات قصار به جای مانده از بزرگان و قدما ،درعین کوتاهی آنچنان پند آموز هستند که همواره در ادوار مختلف بعنوان چراغ راه در عرصه عبرت آموزی وپندآموزی نقش افرینی کرده  می کنند. این جملات وکلمات پندآموز که تحت عنوان تمثیل از انها یاد می شود ، هیچگاه رنگ کهنگی به خود نگرفته وبا انطباق آن با اتفاقات ورویدادها جاری ،هرلحظه می توان نو بودن ،غنی وپرمحتوی بودن و درس آموز بودن را از آنها حس کرد.

نمونه اش این ضرب المثل رایج در مناطق مختلف کشور است که " حرف راست را یا باید از بچه شنید ،یا اینکه درون آدمها رادر زمان عصبانیت بشناس "!الهی قمشه ای در این خصوص گفته است "درون آدمها را در زمان عصبانیت بشناس حرفهایی که آدمها در زمان عصبانیت به شما میزنند واقعی ترین نظر آنها در مورد شماست..."وچیزی مشابه همین در اتفاقات ورویدادهای اجتماعی .

به این معنا که بسیاری از مردم حرفهایی را در دل دارند که در عالم صفا ودوستی مانعی بنام رودربایستی و اغماض از بروز آنها جلوگیری کرده و دراین برهه ،آدمها واقعیتها را در خصوص مسایل مختلف ،ابعاد شخصیتی و احساس خود نسبت به فرد وارونه می گویند . اما در حین دعوا وعصبانیت رازهایی برملا می شود که عین واقعیات واحساس درونی فرد هستند.

مشابه این موضوع بدون نیاز به هرگونه تفسیری ،در اتفاقی نه چندان عجیب ، صبح امروز  در یکی از فرمانداریهای استان به وقوع پیوست . دعوایی که درآن حرف دل یکی از کارکنان رازی را از سوء استفاده از امکانات دولتی برملا ساخت.

موضوع از این قرار است که صبح امروز مسئول کنترل اموال یکی از فرمانداریهای شهرستان که اتفاقا همیشه آبستن خبرهای متنوعیست !!،یکی از تجهیزات الکترونیکی تحویلی  را از یکی از کارمندان فرمانداری مطالبه می کند. این موضوع باعث عصبانیت وبگو ومگوهایی بین  کارمند ومسئول مربوطه می شود .

با بالا گرفتن کشمکش ،کار به دعوا و درگیری فیزیکی هم کشیده می شود که از قضا شخص ثالثی در میان دعوای این دو از ناحیه سر به شدت مجروح شده وبه بیمارستان اعزام می شود.اما نکته مهم وقابل بررسی ،موضوع مهمیست که از زبان کارمند عصبانی خارج می شود به این مضمون که " تا فلان وفلان کارمند بازنشسته اسپلیت گازی ویخچال و..را تحویل ندهند ،من هم تحویل نمی دهم!!

واقعا اینقدر سوء استفاده از امکانات دولتی و اموال بیت المال تسهیل و بی حساب وکتاب شده است که حتی کارمندان اداره پس از بازنشستگی از تحویل آنها به اداره خودداری نموده و از ان در امورات شخصی استفاده نمایند؟! چرا فرماندار ومدیران این شهرستان (چه پیشین وچه فعلی )اجازه استفاده از امکانات دولتی در منازل شخصی کارکنان را می دهند؟!گیرم که این آقا در عالم عصبانیت این حرف را هم به زبان نمی آورد ،آیا وضعیت کنترل اموال فرمانداری اینقدر ضعیف است که فقط باید در حین دعوا اموال اداره ردیابی شوند؟!

انتظار می رود با درز نمودن این راز که عصبانیت یک کارمند زمینه آن را فراهم آورد ،مدیران شهرستانها واستان در زمینه وضعیت اموال وامکانات اداری انبارگردانی دققی به عمل آورده و از حیف ومیل شدن اموال بیت المال وسوء استفاده کارکنان از این اموال جلوگیری به عمل آورند.

بمنظور تلنگر به مدیران و حاکمان دولت اسلامی ،آنان را به داستان امام علی (ع) آهن گداخته و ناله عقیل ارجاع می دهم ،شاید در ایجاد احساس مسئولیت ها نسبت به بیت المال افاقه افتد.البته بعید است...

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
وقتي مسئولين و فرزندانشون براحتي دزدي ميكنند و با اونها برخورد نميشه دزدي و جرم بصورت عادي در كشور درمياد و قبح اون ميريزه
واقع بين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
اينها به داستان امام علی (ع) اهميت ميدن اگر مي دادن الان اين وضعيتمان بود !!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار