معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از اولیا مدارس این استان خواست تا مواد غذایی مجاز را در بوفه ها به دانش آموزان عرضه کنند.
کد خبر: ۶۵۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 25 September 2018

به گزارش تابتاک ایلام ؛ملیحه اسلامی  افزود: به تمامی مدارس استان اعلام شده که در بوفه های مدارس از مواد غذایی استاندارد استفاده کرده در غیر این صورت از طریق این اداره کل برخورد با آنها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی استاندارد که مدارس می توانند در بوفه ها به دانش آموزان عرضه کنند از طریق پوستر طراحی و به مدارس ارسال و باید در کنار بوفه های مدارس نصب شوند.

وی اظهار کرد: عرضه موادی از قبیل پفک، چیپس و غیره در مدارس ممنوع بوده و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از آموزش و پرورش در صورت توزیع این مواد در فضاهای آموزشی اولیا مدارس باید پاسخگو باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ایلام با ذکر اینکه نظارت و کنترل فعالیت بوفه های مدارس توسط این اداره کل انجام می شود، گفت: از طرفی فروشندگان مواد غذایی بوفه های مدارس باید دارای کارت بهداشت بوده و مکانی هم که برای عرضه مواد غذایی به دانش آموزان در نظر گرفته می شود بر اساس دستوارالعمل ابلاغی استاندارد و مناسب باشد.

وی با بیان اینکه ارایه مجوز بوفه های مدارس از طریق سازمان دانش آموزی انجام می شود گفت: چنانچه مجوز صادره مورد تایبد این اداره کل نباشد از فعالیت بوفه جلوگیری خواهد شد.

اسلامی تغدیه سالم را در روند رشد و تکامل و افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان مهم دانست و از خانواده ها خواست ضمن نظارت و اهمیت بر تغذیه فرزندانشان در منزل و مدرسه با این اداره کل همکاری لازم را داشته باشند.
حدود 94هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند. /م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار