مدیر کل بهزیستی ایلام؛
مدیر کل بهزیستی ایلام بهره مندی از خدمات اموزشی مهد کودک ها را در تکوین شخصیت و هوش بچه ها بسیار موثر دانست و گفت: تنها 17 درصد کودکان این استان از خدمت این مراکز استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۵۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 24 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  زهرا همتی  در آیین نواختن زنگ آغاز فعالیت آموزشی مهدهای کودک این استان با عنوان مهر افزود: از مجموع 60هزار کودک ایلامی تنها 11هزار کودک به مهدهای کودک می روند.

وی موافقت و اقدام والدین را منشا و شرط ضروری بهره مندی کودکان از خدمات مهدها عنوان کرد و افزود: افزایش پوشش خدمات مهد کودک در این استان نیازمند فرهنگ سازی و افزایش حساسیت و اگاهی والدین است.

وی با ذکر ابنک 330 مهد کودک روستایی و شهری خصوصی و با نظارت این اداره کل در استان ایلام فعالیت دارند تصریح کرد: خدمات آنها با استانداردهای جهانی هنوز فاصله دارد.

وی با ذکر اینکه رشد و تکامل همه جانبه کودکان مورد تاکید این سازمان قرار دارد ادامه داد: رشد و تغذیه در درجه نخست و سپس آموزش و مهارت آموزش کودکان مهم ترین مسایلی هستند که در فرآیند رشد کودک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت رشد کودکان طرح تامین یک وعده غذای گرم ویژه کودکان مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهرها همه ساله توسط این اداره کل اجرا و امسال نیز با اعتبار 17میلیارد ریالی و پوشش بیش از شش هزار و 500کودک به مدت 120روز اجرا می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام افزود: هم اینک 330 مهد کودک روستایی و شهری در این استان فعال که اگرچه بصورت خصوصی و با نظارت این اداره کل فعالیت دارندولی خدمات آنها با استانداردهای جهانی هنوز فاصله زیادی دارد.

وی اظهار کرد: این اداره کل در تلاش است با ارایه آموزش های لازم به مدیران و مربیان مهدها فرآیند رشد کودکان را نزدیک به استانداردهای جهانی کرده ارچه در این زمینه والدین کودکان نیز باید مطالبه گری لازم را داشته باشند.

همتی همچنین ارائه اموزش مهارت های اجتماعی را به کودکان مهم دانست و تاکید کرد: مهدهای کودک باید مهارت هایی نظیر نه گفتن، اجتماعی شدن، تعامل مناسب با همسالان را به کودکان بیاموزند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار