مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد ؛
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:پیش بینی می گردد سطح زیر کشت کلزا استان در سال جاری به بیش از ۱۲ هزار هکتار و تولید آن به ۲۰ هزار تن برسد که ۲۰ درصد بیشتر از برنامه های ابلاغی می باشد.
کد خبر: ۶۵۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 24 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت زرین جوب اظهار کرد : امسال 17 درصد اراضی زراعی آبی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا می رود که این مقدار سطح هفت درصد بیشتر از سیاست های کلی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود :در این میان سهم شهرستان‌های دهلران و مهران به عنوان قطب تولید این محصول درایلام  بیش از ۸۰ درصد کل سطح زیر کشت استان می باشد.

وی افزود: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان ایلام برای سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی جاری ( 97- 98 ) 10 هزار هکتار با مقدار برداشت 18 هزار تن است.

لازم به ذکر است که یکی از گیاهان روغنی است که دانه آن حاوی ۴۲ تا ۴۵ درصد روغن و کنجاله آن حاوی ۳۶ تا ۴۰ درصد پروتئین بوده و دارای باکیفیت ترین روغن خوراکی است و  کنجاله آن نیز یکی از مناسب ترین منابع در تغذیه دام و طیور می باشد.

این محصول از بهترین گیاهان تناوبی با گندم می‌باشد و برای پایداری تولید محصول استراتژیک گندم تناوب آن با کشت کلزا توصیه شده است و علاوه بر آن از نظر صرفه اقتصادی و مصرف آب مورد نیاز نیز نسبت به اغلب گیاهان زراعی برتری دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار