کد خبر: ۶۵۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 19 September 2018

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه مسکو حادثه سرنگونی هواپیمای خود در مدیترانه را با اقدام سه سال پیش ترکیه مقایسه نمی کند، گفت که تراژدی امروز نوعی حادثه تصادفی بود. «ولادیمیر پوتین» امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که از شبکه تلویزیونی روسیه24 پخش می شد، تصریح کرد: سه سال پیش جنگنده ترکیه عمدی و هدفمند هواپیمای روسی را هدف قرار داد و سرنگون کرد اما در مورد حادثه امروز، می توان آن را نوعی حادثه تصادفی خواند زیرا جنگنده اسرائیلی هواپیمای روسی را سرنگون نکرده است. به گفته وی، روسیه به سرنگونی هواپیمای خود در دریای مدیترانه که بی ارتباط با هواپیماهای اسرائیلی نبود، پاسخ می دهد؛ این پاسخ شامل افزایش امنیت نیروهای روسی در سوریه هم خواهد شد. رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: زمانی که افراد کشته می شوند بویژه در اینگونه تراژدی ها، یک مصیبت برای کشور و ملت است و من آن را به خانواده و بستگان قربانیان تسلیت می گویم. پوتین همچنین به بیانیه هشدار آمیز وزارت دفاع روسیه خطاب به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این بیانیه کامل مورد تائید وی بوده است و تدابیری که در این مورد بکار گرفته می شود را همه خواهند دید. یک فروند هواپیمای شناسایی از نوع IL-20 روسیه بامداد امروز هنگام بازگشت به پایگاه نظامی حمیمیم و از فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه مورد راهگیری چهار جنگنده F-16 رژیم صهیونیستی قرار گرفت که برای بمباران لاذقیه سوریه به پرواز درآمده بودند. روس ها معتقدند که این اقدام سبب شد هواپیمای روسی مورد هدف موشک اس-200 پدافند هوایی سوریه قرار بگیرد و 15 تن از سرنشینان آن کشته شوند. وزارت دفاع روسیه صبح امروز در بیانیه ای ضمن خصمانه و غیرمسئولانه خواندن اقدام رژیم صهیونیستی، پاسخ دادن به این اقدام را حق خود دانسته است. رسانه های رژیم صهیونیستی به بازتاب گسترده بیانیه وزارت دفاع روسیه پرداخته اند و آن را تهدیدی روشن و آشکار از سوی مسکو دانستند.

ترامپ:سوریه جنگنده روس را ساقط کرده است

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد، طبق گزارش‌های اولیه سوریه جنگنده روس را ساقط کرده و این وضعیت خوبی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عنوان داشت: طبق گزارش‌های اولیه سوریه جنگنده روس را ساقط کرده و این وضعیت بدی است.

ترامپ در ادامه گفت، روسیه به صورت خصمانه رفتار کرده و برای چیزی جز قدرت احترام قائل نیست.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که دولتش به زودی درباره بازگشت نیروهای آمریکایی از سوریه به محض نابودی داعش تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار