کمپین همگانی ۳۰-۶۰بامحوریت پیشگیری از سوانح رانندگی حاشیه شهرها در ایلام و به همکاری معاونت اجتماعی، معاونت بهداشتی، پلیس راهور، هلال احمر، گشت راهداری و خانه مشارکت مردمی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 18 September 2018

به گزارش  تابناک ایلام ؛ در ابتدای این کمپین سرهنگ رضا همتی زاده رییس پلیس راه استان ایلام ضمن خیر مقدم به مسئولان و دست اندرکاران کمپین ۳۰۶۰ اظهار کرد: سوانح و حوادث جاده ای امروزه یکی از عواملی است که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی افزود: رعایت قوانین و مقررات رانندگی و جدی گرفتن آنان باعث می‌گردد که آمار جانباختگان و مصدومان حوادث و تصادفات کاهش یابد.

سرهنگ همتی زاده خاطرنشان کرد: از طریق این‌گونه برنامه‌ها می‌توان آگاهی‌های مردم در رابطه با قوانین و مقررات و رعایت مطلوب آنان را ارتقاء بخشید و آن را در جامعه نهادینه کرد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران این کمپین، مشارکت و همکاری‌ دستگاه‌ها، ارگانها و نهادها در اجرای آن را عاملی موثر در کاهش حوادث و سوانح رانندگی و حفظ سلامت افراد در جامعه عنوان کرد.

در ادامه نیز سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از میزبانی پلیس راه استان و خیرمقدم به حاضران با ابراز خرسندی از مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در کمپین ۳۰-۶۰ در راستای کاهش تصادفات رانندگی اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

دکتر جمیل صادقی‌فر اضافه کرد: طبق دستورالعملهای وزارتی، ما مکلف به همکاری و مشارکت در تمامی برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با سلامت مردم و جامعه هستیم.

وی بیان کرد: از طریق این گونه برنامه‌های همگانی می‌توان آموزش‌های لازم را به جامعه منتقل نمود و با حساس سازی مردم نسبت به خطرات و آثار وقوع سانحه و تصادفات،رفتارهای پیشگیرانه را در آنان تقویت نماییم.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: یکی از اقدامات فعلی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و معاونت اجتماعی، انتخاب پیام‌گزاران سلامت در دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی است که از طریق این افراد، هماهنگی‌های لازم جهت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاهها و ارگانها در رابطه با سلامت جامعه با دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و آگاهی‌های لازم به آنان منتقل می‌گردد.

در ادامه نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در این برنامه خاطرنشان کرد: از طریق این گونه برنامه‌ها می‌توان پیامهای نمادین و عملیاتی پیشگیری از سوانح رانندگی حاشیه شهرها را در بین جامعه ترویج نمود.

دکتر راضی ناصری‌فر ادامه داد: در نظر مردم و جامعه شاید پدیده شوم خودکشی در استان ایلام بیشتر از سایر آسیب‌های اجتماعی بارز و نمایان باشد در حالیکه آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای شامل مرگ و میر و مصدومیت افراد بسیار فراتر از پدیده خودکشی است.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد میلیونی زائران از جاده‌های مواصلاتی استان، اجرای کمپین۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم نمادین، عملیاتی و آموزشی آن با مشارکت دستگاه‌ها، ارگانها و مردم در جهت حفظ سلامت زائران و پیشگیری از حوادث جاده ای بسیار موثر و مثبت خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آمادگی کارشناسان حوزه خود برای انتقال و ارائه آموزش‌های بهداشتی شامل کمک های اولیه به پرسنل پلیس راه و راهداری در راستای نجات جان مصدومان جاده ای خبر داد.

در ادامه نیز معاون فنی فوریت‌های پزشکی، نمایندگان راهداری، هلال احمر، مسئول مشارکتهای مردمی دانشگاه و سایر اعضای حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از وظایف، فعالیت‌ها و اقدامات حوزه خود در کمپین ۳۰۶۰، به بیان دیدگاهها، نقطه‌نظرات و راهکارهایی در جهت ارتقاء سطح آگاهی‌های مربوطه پرداختند.

گفتنی است پس از اتمام جلسه با حضور مسئولان، کمپین ۳۰-۶۰ با محوریت آگاه‌سازی جامعه در راستای کاهش تصادفات رانندگی حاشیه شهرها، خودروهای امدادی فوریتهای پزشکی، پلیس‌راه، راهداری و هلال احمر با انجام رژه خودرویی اجرا شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار