مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر گفت: امسال به دلیل مشکلاتی که در بحث تامین آب مورد نیاز نخیلات وجود داشت، حدود 30درصد از خرمای شهرستان با کاهش کیفیت مواجه و خرمای درجه دو شده‌اند.
کد خبر: ۶۵۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 18 September 2018

حمیدرضا رشیدی با اشاره به آغاز برداشت خرما در این شهرستان اظهار کرد: برداشت خرما از چند روز گذشته در ماهشهر آغاز شده است و تا حدود 15 مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سطح زیر کشت نخیلات ماهشهر حدود 2 هزار هکتار است که متاسفانه امسال به دلیل عدم تامین آب مورد نیاز، این نخیلات با خسارات جدی مواجه شدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر تصریح کرد: برای آنکه نخیلات عملکرد مناسبی داشته باشند، باید در هر دوره حداقل 7 مرتبه آبیاری شوند اما امسال تنها سه مرتبه به نخیلات شهرستان آبرسانی شد و این موضوع باعث شد تا در بحث کمی و کیفی با مشکلاتی مواجه شویم.

رشیدی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده در بحث عدم تامین آب مورد نیاز نخیلات، پیش بینی می‌کنیم که حدود 8 هزار تن خرما، خارک و رطب از نخیلات برداشت کنیم.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که در بحث کیفی به خرمای تولید شده در شهرستان وارد شده است، خاطرنشان کرد: کیفیت خرمای شهرستان هر ساله مرغوب بوده است اما امسال به دلیل مشکلاتی که در بحث تامین آب مورد نیاز نخیلات وجود داشت، حدود 30 درصد از خرمای شهرستان با کاهش کیفیت مواجه و خرمای درجه دو شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار