مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: پایگاه انتقال خون شهرستان‌های همدان و ملایر و تیم سیار خونگیری در کبودراهنگ، دمق و فامنین در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی فعال هستند.
کد خبر: ۶۵۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 19 September 2018
افشین محمدی گفت: پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان همدان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در مناطق مختلف استان فعال است.

به گزارش ایسنا، افشین محمدی با بیان اینکه این مجموعه طی دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت ویژه نسبت به ارائه خدمت اقدام خواهد کرد، افزود: در این ایام پایگاه‌های انتقال خون استان آماده دریافت نذورات مردم در قالب اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از مردم درخواست کرد نذر و اهدای خون خود را از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر به صورت تدریجی انجام دهند تا بتوان با توجه به مسائل نگهداری فرآورده، بهترین استفاده را داشت.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر خون از ابتدای مهرماه امسال واکسن هپاتیت «B» را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد، گفت: این موضوع نیازمند ورود رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم است.

محمدی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر خون متولدین سال ۶۹ به قبل می‌توانند از ابتدای مهرماه واکسن هپاتیت B. را دریافت کنند، ادامه داد: واکسن سه نوبتی هپاتیت B. در نوبت‌های تزریق صفر، یک و ۶ ماه ارائه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان اضافه کرد: این افراد با هماهنگی وزارت بهداشت از اول مهر به مراکزی که شناسایی شده، معرفی می‌شوند تا واکسن هپاتیت B. را دریافت کنند.

وی هدف از این طرح را پاسداشت نیت خیرخواهانه اهداکنندگان مستمر دانست و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح اهداکنندگان از خطر ابتلای هپاتیت B. دور می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار