معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم بزرگ اربعین حسینی باید برای پذیرایی از زائران خود را آماده و از همه ظرفیت های کشور استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۵۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 18 September 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری  در کارگروه امداد و نجات ویژه اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین یک موضوع ملی از لحاظ سیاسی، مذهبی و اجتماعی است، افزود: ضریب پوشش امداد و نجات در ایام اربعین به منظور رفاه حال زوار اباعبدالله الحسین (ع) در این استان امسال افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: باید علاوه بر استفاده از ظرفیت های استان بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای خدمات دهی به زائران را از استان های همجوار کمک بگیریم.

ضریب پوشش امداد و نجات در ایام اربعین به 5 کیلومتر می رسد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز  گفت:  از لحاظ استقرار امدادگران ، نحوه عمل و پوشش امدادی هیچ مشکلی نداریم و ضریب پوشش امداد و نجات در ایام اربعین حسینی (ع) از 12 کیلومتر فعلی با همکاری اورژانس به پنج کیلومتر می رسد.

عارفی با توجه به تجارب گذشته بر وحدت رویه در قرارگاه امداد و نجات تاکید کرد و گفت: همه دستگاه ها از یک فرماندهی واحد تبعیت کنند تا در خصوص انجام تکالیف اربعین حسینی (ع) بین دستگاه ها ناهماهنگی به وجود نیاید.

وی افزود : با همکاری سپاه ، نیروی انتظامی و اورژانس 6 فروند بالگرد ویژه امداد و نجات در ایام اربعین حسینی (ع) در استان مستقر و بالگرد هلال احمر در صورت نیاز به صورت پشتیبان برای انتقال مجروحان حوادث احتمالی بصورت انبوه پرواز می کند.

حسین عارفی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی سال گذشته 2 نفر فوتی داشتیم، اضافه کرد: فعالیت مشترک و همکاری خوب هلال احمر در طول سال با فوریت پزشکی، پلیس و راهداری باعث شده چالش چندانی در طول این سال ها بویژه ایام اربعین حسینی (ع) نداشته باشیم.

وی به تردد کند آمبولانس ها و خودروهای امدادی در سال های گذشته در داخل پایانه اشاره کرد و گفت: در صورت بروز حوادث احتمالی خودروهای امدادی مسیر پایانه تا بیمارستان مهران باید به راحتی طی کنند.

مدیرعامل هلال احمر ایلام با اشاره به اینکه در سال های گذشته استقرار بالگردها از لحاظ امنیتی استحکام خوبی نداشت، یادآور شد: امسال محل استقرار مناسب و در دسترس برای بالگردها و وجود نگهبان از لحاظ امنیتی در نظر گرفته شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار