معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تأكيد سران سه قوه، بانک‌ها حق تعطيلی واحدهای توليدی و صنعتی بدهكار را ندارند.
کد خبر: ۶۵۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:صادق نجفی امروز در جلسه رفع مشکلات واحدهای صنعتی پس از بازدید از شهرک‌های صنعتی روزبدان فیروزآباد و شهرک صنعتی میمند، اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تأکید سران سه قوه، بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی بدهکار را ندارند که اگر بانک‌ها چنین اقدامی انجام دهند برخلاف این مصوبه عمل کرده‌اند و کار آن‌ها غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه، افزود: از قوه قضاییه درخواست کردیم که از واحدهای کوچک و متوسط دارای مشکل حمایت کرده و فعالیت واحدهای تولیدی که دارای بدهی مالی هستند را متوقف نکند و این موضوع موردتوجه آن‌ها نیز قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان این‌که باید شجاعانه ریسک کرد و وارد عرصه تولید و صنعت و اشتغال شد، گفت: در این شرایط همه باید با تعامل، همکاری و هم‌افزایی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور تلاش کرد تا از این وضعیت خارج شویم.

نجفی تصریح کرد: به‌زودی محصولات پتروشیمی و فولادی در بازار ثانویه عرضه می‌شود که این اقدام سبب تسهیل در تهیه مواد اولیه واحدهای صنعتی و کاهش رانت می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی میمند و روزبدان فیروزآباد، ادامه داد: تصمیماتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی میمند اتخاذ شد و ظرف سه ماه آیند بخش‌های اصلی این شهرک صنعتی آسفالت می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی فیروزآباد، مطرح کرد: مشکل اغلب واحدهای صنعتی دریافت تسهیلات با نرخ سود کم است.

نجفی بیان کرد: با توجه به این‌که واحدهای صنعتی در هم‌جواری روستا قرار دارند، با هماهنگی صورت گرفته زمینه‌ی استفاده این واحدها از تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 6 درصد فراهم می‌شود.

وی از اختصاص تسهیلات یارانه‌ای توسط بانک صنعت و معدن به برخی از واحدهای صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس توافق با این بانک مقررشده سود تسهیلات از 18 درصد به 13 درصد و حتی کمتر کاهش یابد و حدود 5 درصد از نرخ سود تسهیلات از محل یارانه این سازمان پرداخت شود تا تسهیلات ارزان‌تری به واحدهای صنعتی برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های منطقه فیروزآباد درزمینه‌ی فرش دستباف گفت: این سازمان از ایجاد مرکز نمایشگاهی فرش دستباف در این شهرستان حمایت خواهد کرد.

نجفی بابیان این‌که کمک به کارآفرینان کمک به جامعه و کشور است، افزود: در این زمینه نباید مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکل تراشی کنند و وظیفه همه این است که با رفع موانع فضای مناسبی برای کسب‌وکار ایجاد کنند.

وی بابیان این‌که مشکل تراشی برای صنعتگران در شرایط فعلی بی‌انصافی است، تصریح کرد: هر فردی که چنین اقدامی را انجام دهد، مانع توسعه محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار