رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از آغاز توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند با اجرای طرح «مهر تحصیلی» در راستای اجرای نیت واقف از ۲۱ شهریورماه خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۲ هزار و ۸۰۰ بسته طرح «مهر تحصیلی» بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 16 September 2018
پژمان جعفری از اجرای طرح ویرایش و تایید ۳۱ هزار رقبه ملایر در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، جعفری با بیان اینکه بیش از ۶۳ درصد اراضی شهرستان موقوفه است اظهار کرد: ملایر شهر واقفان خیراندیش بوده و از نظر وقف دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است.

وی بزرگترین موقوفات ملایر را موقوفات مرحوم سیف‌الدوله دانست و افزود: در حال حاضر موقوفات این واقف بزرگ در بخش‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی به نیازمندان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه علاوه بر موقوفات سیف‌الدوله، شهرستان ملایر واقفان بزرگ دیگری را نیز در خود جای داده است، گفت: وجود بیش از ۱۷۰ موقوفه با نیت‌های مختلف گواه این امر است.

وی با بیان اینکه با این وجود باز هم نیازمند موقوفات جدید در بخش‌های ازدواج جوانان، اشتغال، مسکن، بخش درمانی و کمک به بیماران نیازمند و... هستیم افزود: در این راستا به واقفانی که قصد وقف موقوفه جدید دارند نیازمندی‌های وقف از طریق مشاوره اعلام می‌شود تا واقفان در صورت صلاحدید نیات خود را با توجه به نیازمندی‌های موجود شهرستان داشته باشند.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز یک وقف جدید در ملایر به ثبت رسیده است، گفت: موقوفات دیگری نیز در آستانه ثبت شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه طی سال‌های اخیر در راستای شفاف‌سازی برنامه‌های اوقاف راه‌اندازی شده است؛ تصریح کرد: امسال نیز طرح ویرایش و تایید اطلاعات رقبات و بقاع متبرکه از اردیبهشت‌ماه شروع شده و طی هفته گذشته به پایان رسید.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از ثبت ۳۱ هزار پرونده رقبات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: با ثبت این اطلاعات دسترسی به اطلاعات رقبات از طریق سیستم صورت می‌گیرد.

جعفری گفت: این بسته‌ها هرکدام به مبلغ ۸۰ هزار تومان و جمعا به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان شامل کیف و بسته کامل لوازم‌التحریر است که در سه بخش جوکار، سامن و شهرستان ملایر در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۰۰ بسته در بخش جوکار، ۳۵۰ بسته در بخش سامن و ۲ هزار و ۵۰ بسته نیز در شهر ملایر توزیع می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه این بسته‌ها بین دانش‌آموزان با معرفی‌نامه از کمیته امداد، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان و خانواد‌های نیازمند معرفی شده از سوی آموزش و پرورش توزیع می‌شود گفت: توزیع بسته‌ها با نظارت کامل اوقاف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعد از این طرح کمک‌های مالی به دانشجویان و طلاب بی‌بضاعت صورت می‌گیرد.

جعفری به سایر اقدامات صورت گرفته اداره اوقاف در بخش آموزشی اشاره کرد و افزود: امسال مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز در زمینه عمل به نیات واقفان به تجهیز و عمران مدارس فخریه یک و ۲ اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: یک کلاس جدید با هزینه ۳۰ میلیون تومان از محل نیات واقف در مدرسه سیفیه ۳ و ۴ واقع در شهرک ولیعصر (عج) احداث شده و برای سال تحصیلی جدید آماده افتتاح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار