رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایوان گفت: 93 هیات مذهبی در این شهرستان کار برگزاری برنامه های مذهبی ماه محرم را در این شهرستان بر عهده دارند.
کد خبر: ۶۵۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 15 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام عبدالعلی چراغچی اظهار داشت: گردهمایی ویژه اعضا هیات های مذهبی در این زمینه با هدف ارائه آموزش به آنها از هفته گذشته در سطح شهرستان ایوان آغاز شده است.

وی افزود: به منظور کیفیت بخشی به محافل عزاداری اباعبدالله (ع) امسال هشت روحانی از حوزه های علمیه قم به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایوان تاکید کرد: این شهرستان علاوه بر اعزام مبلغان روحانی دارای 32 مبلغ روحانی بومی است و فعالیت های خود را در این ایام در مناطق اعزامی آغاز کرده اند.

چراغچی با بیان اینکه کارکرد و خروجی هیات‌های مذهبی باید منجر به افزایش بصیرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود، گفت: آموزش اقشار تاثیرگذار در عرصه های مختلف تبلیغی شامل گفتمان سازی قرآن و تربیت کادر متخصص و ساماندهی تشکل های مردمی و هیات های مذهبی از جمله وظایف این سازمان است.

وی یادآور شد: هم اکنون یک موسسه قرآنی و 10 خانه قرآن با هدف شناسایی، جذب و آموزش صحیح قرآن، برگزاری مسابقه های قرآنی، آموزش احکام و مشاوره همچنین برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان ایوان فعالیت دارند.

چراغچی همچنین از برنامه های برگزاری آیین های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در این شهرستان خبر داد و افزود: این محافل عزاداری در همه مناطق روستایی و شهری همراه با مراسم روز تاسوعا و نماز ظهر عاشورا در سطح شهرستان ایوان برگزار می شود./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار