کد خبر: ۶۵۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 14 September 2018

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید بگوییم مردم ما را انتخاب کرده‌اند پس مشکلات را هم تحمل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای گردان 5 نصر در مجتمع آیه‌های سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: دفاع مقدس و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی برای ما درس‌های متعددی داشت که باید از آنها عبرت بگیریم؛ دو اصل تکیه بر سنت‌های الهی و پشتوانه مردم دو درس عظیم و ارزشمند دوران دفاع مقدس است.
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه با تکیه بر همین دو اصل ما موفق شدیم موفقیت‌های متعددی را کسب کنیم ادامه داد: دشمن اگر ضعف ببیند بر ما می‌تازد و با قدرت به پیش می‌آید و نباید این ضعف را به آنها نشان دهیم.
قالیباف گفت: سرمایه گرانقدر کشور نیروی جوان است که باید قدر این نیرو و استعداد آن را بدانیم: همین نیروی جوان در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی نیز حضوری فعال داشت؛ بیشترین شهدای ما در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی زیر 24 سال و فرماندهان در سطوح مختلف همه زیر 30 سال بودند.
قالیباف با تصریح این نکته که جوانی یعنی تلاش، خلاقیت، اخلاص و شجاعت بیان کرد: امروز در وضعیت کنونی منطقه که آبستن حوادث است و امنیت نیست اما این کشور در بستر امنیت است چون ما در موضع دفاع و امنیت قرار داریم؛ بحران جدی ما در دهه اول انقلاب اسلامی بود اما با تکیه بر این دو اصل یعنی تکیه بر مردم و سنت الهی، کشور در این حوزه این موفقیت‌های بزرگ را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که ماهواره‌های ما در مدار زمین و موشک‌های ما در دوهزار کیلومتری نقطه زنی می‌کنند؛ امروز در صنعت تولید تجهیزات نظامی بدون شک جزو پنج کشور اول دنیا هستیم. امروز در چهارمین دهه انقلاب، بحران ما بحران اقتصادی است چرا قادر نیستیم بر این بحران فائق بیائیم؟چرا نمی‌خواهیم از این تجربه بزرگی تاریخی و فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کنیم؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چرا در دهه چهارم انقلاب مردم از اقتصاد حذف شده‌اند؟ در حوزه اقتصاد وقتی صحبت از مردم می‌کنیم ممکن است بگویند ما به دنبال خصوصی سازی هستیم؛ اولا ما معتقدیم دنبال خصوصی سازی نیستید؛ وضعیت موجود نشان می‌دهد بخش عمده اقتصاد ما دولتی است و آنجایی هم که بخش خصوصی است؛ خاصه‌سازی است و افرادی خاص و سفارشی و به تعبیری چهار درصدی‌ها هستند که امور را در دست دارند.

قالیباف با تاکید بر این نکته که مشکلات اقتصادی با کمک مردم فقط قابل حل است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مبارزه با فساد کنیم باید اقتصاد را مردمی کنیم؛چه طور مردم توانستند در آن زمان جنگ را اداره کنند آیا نمی‌توانند اقتصاد را اداره کنند؟ ما می آییم شعار حقوق شهروندی می‌دهیم اما از اصول مهم حقوق شهروندی این است که فرصت‌های اقتصادی را در اختیار مردم بگذارید؛ وقتی گرانی و بیکاری به عنوان حقوق شهروندی را نمی‌توانیم حل کنیم توهین از این بالاتر نیست، با شعار که مشکلات حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پاداش الهی به حرفِ خوب نیست بلکه به عمل درست است افزود: به جای اینکه در اقتصاد به مردم تکیه کنیم به دنبال تکیه به اصطلاح بر ابرقدرت‌ها و بیگانگان هستیم، بیگانگانی که حداقل در 100 سال گذشته کاری جز خیانت برای ما نکرده‌اند؛ نمونه‌های آن در 28مرداد، برجام و ده بار دیگر هم امتحان کرده‌ایم؛ دشمن، دشمن است.

قالیباف عنوان کرد: پس باید درس بگیریم و در اقتصاد هم به مردم تکیه کنیم؛ باید از این ماجراها درس بگیریم؛ درس بگیریم به جای دست دراز کردن به سمت کسانی که دشمنان قسم خورده ما هستند ایمان به سنت‌های الهی داشته باشیم اما این بدین معنا نیست که با دنیا حرف نزنیم، سخن گفتن و ارتباط برقرار کردن با دنیا شرط عقل است اما اینکه انسان فکر کند دشمنش می‌آید به او کمک می‌کند احمقانه است.

وی بیان کرد: از اصول اولیه حقوق شهروندی این است که مردم مسئولینی انتخاب کرده‌اند مشکلاتشان را حل و فصل کنند، نه اینکه مردم ما را انتخاب کرده‌اند پس مشکلات را هم تحمل کنند، حداقل حرف از حقوق شهروندی نزنید، در این شرایط سخت اقتصادی این حرف بی‌احترامی به مردم است.

قالیباف تصریح کرد: ما می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم اما باید باورمان باشد؛ این مردم با دل و جانشان پای این انقلاب آمدند ما هم باید تا جانمان پای مردم، اسلام و ایران عزیز بایستیم.این گونه نباید باشد که تا زمانی که مسئولیت اجرایی داریم بگوییم مسئولیم فردا که از مسئولیت اجرایی رفتیم کنار بگوییم مسئول نیستیم ما از انقلاب کِی این درس را گرفتیم؟

وی اضافه کرد: می‌بینید که فقر، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانواده‌ها را از هم جدا می‌کند بعد بگوئیم مسئول نیستیم؟ فرد فرد ما در قبال جامعه مسئولیم.

قالیباف عنوان کرد: مهمتر از جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای است که دشمن آغاز کرده و باهدف کسب نارضایتی و سلب اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب و سواری بر موج نارضایتی‌ها و بخشی از ناکار آمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها هزاران دروغ و شایعه را می‌سازد و ذهن مردم را خراب می‌کند؛ مردم به عنوان پایه‌های نظام و انقلاب باید بصیر باشند؛ آنها با اقدامات خود به دنبال تغییر ذهن و روان مردم هستند.

وی تصریح کرد: امام راحل فرمودند که ما با ایادی رژیم ستمشاهی در این کشور مبارزه کنیم و آنها را حذف می‌کنیم اما غرب زده‌ها را نمی‌شود چنین کاری کرد و کار بسیار سختی است.

قالیباف گفت: امروز غرب‌زدگان در کشور مصمم برای نوکری اربابان غربی هستند تا فرهنگ لیبرالیسم و نئو لیبرالیسم را به خورد مردم دهند و فرهنگ اصیل مردم و کشور را که مبتنی بر فرهنگ قرآنی و مکتب اهل بیت است از میان بردارند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط ناامیدی بزرگترین گناه و گناهی نابخشودنی است اظهار داشت: من به عنوان خدمتگزار شما و با توجه به شناخت از ظرفیت‌های کشور می‌گویم نباید خستگی در وجود ما باشد و باید مسئولانه بایستیم و امیدوارانه، شجاعانه و دقیق، دشمن را نامید کنیم و اجازه ندهیم با عملیات شایعات و دروغ، اعتماد مردم نسبت به باورهایشان از انقلاب اسلامی تضعیف شود.

قالیباف تصریح کرد: همچنین اجازه ندهیم عده‌ای از بعضی ضعف‌ها دستاوردی درست کنند تا اساس انقلاب اسلامی را مورد تهاجم قرار دهند.ما می‌توانیم با این ظرفیت‌های اقتصادی روز کشور، بر مشکلات فائق بیاییم؛ بخش عمده مشکلات ما ریشه در سوء مدیریت دارد همه می‌دانیم توانمندی این کشور بالاست و مشکلات قابل حل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار