کد خبر: ۶۵۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 14 September 2018

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عاشورای حسینی ( ع ) پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، متن این پیام به شرح ذیل است ؛

" ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"

بار دیگر عطر معنوی و دل انگیز محرم در فضای زمان و مکان پیچید، محرم آمد و پیام عدالت خواهی، ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان ها طنینی دوباره افکند.

محرم؛ ماه بصیرت، رشد، بالندگی و اندیشیدن، سوگواری خردمندانه و شکوفایی معنوی است. مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام و تشیع است.

عاشورا ؛ تصویری از مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با "خودپرستی"، "ظلم" و "خودکامگی" با خون نگاشته شد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی است و نمایه های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه های اخلاق، ولایت مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع دوستی و برادری است را نمایندگی می کند.

این پیام می افزاید؛ یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری می باشد و به پیروی از تعالیم مکتب امام حسین (ع) انتظار می رود محبان اهل بیت (ع) با ترویج ارزش های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه در نحوه عزاداری، احیاء یاد و راه شهیدان کربلا، با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتارهای موهن، "هوشمندانه" مقابله کنند.

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

در این راستا لازم است برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع)، مسئولین محترم هیئات و تکایا و دسته های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.

1. از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود، پرهیز نمایند.

2. مراقبت شود در هنگام عبور دسته های عزاداری، شریان ها و گذرگاه های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل ننمایند.
3. توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.
4. با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می رود دست اندرکاران محترم هیئت های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت ها نقش فعال داشته باشند.
5. در برپائی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار می گیرد.

بدیهی است ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی طبق روال جاری خود با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند. همکاری صمیمانه با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است در ضمن مراکز 110 پلیس در تمامی شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات رسانی به مردم خواهند بود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار