مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: بهار و تابستان امسال تاکنون افزون بر 6 هزار و 133 نفر کودک و نوجوان از برنامه های کانون استان بهره مند شده اند.
کد خبر: ۶۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 13 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حبیب الله بخشوده اظهار داشت: عمده برنامه های کانون بر محوریت کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب و نیز تقویت حس خلاقیت بچه ها است.

وی افزود: ویژه برنامه باغ کاغذی در قالب نمایشگاه مصور کتاب های کودک و نوجوان برگزار شد که در این نمایشگاه کتاب هایی که بیشترین خواننده کودک و نوجوان عضو مراکز را داشتند، گنجانده شده بود.

بخشوده یادآور شد: این نمایشگاه در ضلع شمالی بلوار امام و در فضای عمومی و با حضور عموم مردم و مسئولان به مدت یک هفته برگزار شد که مورد استقبال خانواده ها و به ویژه جامعه هدف کودک و نوجوان قرار گرفت.

وی گفت: پویش گرم کتاب که در پارک کودک ایلام به صورت هفتگی و روزهای سه شنبه برگزار می شد نیز در راستای ترویج فعالیت کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در هر برنامه پویش 200 جلد کتاب بین افراد حاضر در پویش توزیع و اهدا می شد.

بخشوده افزود: از ابتدای تابستان تاکنون 192 هزار و 707 جلد کتاب به افراد حاضر در برنامه های کانون ( که عمدتا در فضاهای آزاد و عمومی برگزار شد) اهدا شده است.

وی گفت: همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای سه کتابخانه سیار روستایی واقع در شهرستان های سیروان و چرداول، بخش های سیوان و چوار از توابع شهرستان ایلام است که کتاب های درخواستی اعضای کانون ساکن در روستاها و نقاط دور افتاده را تامین می کند.

وی اظهار داشت: ایستگاه سه شنبه ها از دیگر فعالیت های متنوع کانون بود که سه شنبه های هر هفته در پارک کودک ایلام بچه ها و والدین در کنار مربیان مراکز کانون در انجام فعالیت های مختلفی چون نقاشی، کاردستی، معرفی و مطالعه و دریافت کتاب ( پویش گرم کتاب) ، قصه گویی، نمایش طنز، موسیقی، سرود، کارگاه سفال، استفاده از دورریختنی ها می پرداختند.

بخشوده یادآور شد: در ایستگاه سه شنبه ها مراکز فعالیت های شاخص خود را در فضای آزاد و در معرض دید خانواده ها برگزار کردند تا والدین از نزدیک در جریان برنامه های کانون و اعضای آن قرار بگیرند.

وی با اعلام رضایت از بازخورد عمومی از برنامه مفرح ایستگاه سه شنبه ها گفت: این برنامه با همکاری ارگان ها و نهادهای مختلفی برگزار شد که در این میان همکاری شهرداری ایلام در اجرای هرچه بهتر آن چشمگیر بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام اظهار داشت: ایستگاه سه شنبه ها به مدت 9 هفته روزهای سه شنبه در محل پارک کودک ایلام توسط مراکز مختلف ایلام برگزار شد و هم اکنون نیز این برنامه تا پایان تابستان در سایر شهرستان های استان در حال اجرا است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار