معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور از احداث سینمای کوچک (سینمای امید) در این استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 12 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ رمضانعلی حیدری خلیلی اظهار کرد: طرح ساخت سینمای کوچک در شهرهای فاقد سینما با جمعیت بالای 20 هزار نفر امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: احداث این سینماها مبتنی بر الگوی سینمایی و با مشارکت دستگاه های اجرایی انجام و برای نخستین بار امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه استان کشور امسال اجرا می شود، اظهار کرد: نخستین سینمای امید در ایرانشهر سیستان و بلوچستان تصویب و دومین سینما نیز برای شهر ایلام پیش بینی شده است.

به گفته حیدری، در پی سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تفاهم نامه ای که با استانداری منعقد شده طرح سینمای کوچک برای این استان تصویب شده است.

به گفته وی، در این زمینه امروز نشستی با اعضا شورای شهر و شهرداری ایلام برگزار و این سینما در یکی از پارکهای شهر ایلام با حمایت این سازمان، شهرداری، استانداری و سازمان برنامه و بودجه احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه حداقل سه تا چهار سالن سینما خواهد داشت و مکان دقیق آن تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گفته حیدری، مدت زمان ساخت این سینما از زمان آغاز عملیات احداث آن سه ماه طول خواهد کشید و تعهد اعتباری سازمان سینمایی هفت میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: این سینما بغیر از مجموعه تجاری، فرهنگی هفت طبقه ای است که قرار است توسط بخش خصوصی در زمین سابق سینما قدس شهر ایلام احداث و یک طبقه آن به سینما اختصاص خواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار