مدیر جمعیت هلال احمر ایوان گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ایوان 10 روز قبل از اربعین برای خدمت رسانی به زائران در ایستگاه های تعیین شده خود مستقر می شوند.
کد خبر: ۶۵۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 12 September 2018
به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی فاضلی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر وظیفه امداد و نجات زائران را برعهده دارد و امدادگران در 2 پایگاه امدادی در مکان های تعیین شده مستقر و کار امداد رسانی به زائران اربعین را بر عهده دارند.
فاضلی با بیان اینکه هلال احمر یک دستگاه خدمت رسان و رسالت اصلی آن امداد و نجات است، افزود: اقداماتی در حوزه های ‌مختلف در دولت تدبیر و امید طی یکسال گذشته در این دستگاه صورت گرفته و نشانگر اقدامات بموقع نیروهای امدادی در این شهرستان است.
وی یادآور شد: حضور بموقع عوامل امدادی در حوزه امداد رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و تصادفات جاده ای، کمک بلاعوض به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل و آتش سوزی، استقرار نجاتگران در پایگاه سه راهی چم آب و سه راهی امام زاده سید عبدالله به مدت 15 روز در راستای اجرای طرح اربعین از اقدامات این دستگاه می باشد.
به گفته فاضلی اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه 96 تا 15 فروردین 97 در راستای پوشش حوادث و تصادفات جاده ای، برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی برای علاقه مندان، اجرای طرح ملی خادم ( خانواده آماده در مخاطرات ) با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر به منظور آموزش 12 مرحله ای 200 خانوار ساکن مسکن مهر در زمینه چگونگی مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و اجرای طرح ملی جمعه، ایمان و ایمنی از دیگر اقدامات این دستگاه بوده است.
وی خدمات این دستگاه را در سایر بخش ها اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، اجرای ویژه برنامه های هفته جوان و هفته مبارزه با مواد مخدر، کمک هزینه درمانی به مددجویان، اجرای مانور زلزله و ایمنی در مدارس، ثبت نام جوانان علاقه مند به عضویت در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، اجرای طرح نیابت در طول سال و تحویل سبدهای غذایی و بهداشتی به خانوارهای نیازمند، جمع آوری کمکهای مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه و استقرار پایگاه سیار انتقال خون استان در محل بیمارستان امام رضا (ع) جهت خونگیری از افراد علاقه مند و واجد شرایط عنوان کرد./ح
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار