معاون عمرانی استاندار ایلام ؛
‍ معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت : مطالبه استاندارد از سوی مردم منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات می شود.
کد خبر: ۶۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 11 September 2018

با حضور اعضاء کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالا ، جلسه کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالا وخدمات با دبیری اداره کل استاندارد و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام و باحضور مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی عضو در محل سالن جلسات معاون عمرانی استانداری تشگیل گردید.

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ما نیازمند فرهنگ سازی مقوله استاندارد در جامعه هستیم، گفت: مطالبه استاندارد از سوی مردم منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات می شود.

معاون امور عمرانی استانداری در این جلسه گفت: باید فرهنگ استفاده از کالا وخدمات استاندارد در استان نهادینه شود.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام نیز در نشست کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت خدمات کالا اظهار کرد: همه باید با همکاری هم در جهت نهادینه سازی فرهنگ استفاده از محصولات و تولیدات استاندارد در جامعه تلاش کنیم چرا که موضوع استاندارد در واقع با سلامت و امنیت جامعه سر و کار دارد و جدی گرفتن آن موجب ارتقاء سطح سلامت و کاهش هزینه ها در سطح جامعه می شود.

همتی افزود: استاندارد سازی محصولات، خدمات و کالاهایی که ارائه می شود، نیازمند توجه و پیگیری جدی توسط مسئولان مرتبط است و مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی نباید به راحتی از کنار این موضوع حساس بگذرند.

همتی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی آخرین وضعیت استانداردسازی تجهیزات بازی و فضاهای بازی استان و اقدامات انجام شده در خصوص معاینه فنی موتورخانه های ادارات می باشد عنوان کرد: در بازرسی های به عمل آمده از تعداد 12 فضای سرپوشیده بازی در استان 4 مورد بدلیل عدم توانایی در برآوردن شرایط عمومی ایمنی و استاندارد تعطیل شده است.

همتی عنوان کرد: در طی چند سال اخیر، بازرسی اولیه از تجهیزات بازی با هزینه اداره کل استاندارد استان برای چندمین بار پیاپی انجام گرفته و به دلیل عدم همکاری شهرداریها و ادامه فرآیند استاندارد سازی به مراجع قضایی ارجاع و وسایل هم پلمب شدند.

امسال بسیاری از شهرداری ها اعلام آمادگی کرده  که در این زمینه همکاری نمایند و هزینه بازرسی دوم را پرداخت نمایند تا از حوادث و سوانح احتمالی پیشگیری شود.

همتی در ادامه این نشست اظهار نمود: بر اساس تصويب‌نامه شماره 38454/ت53172ه‍ مورخ 02/04/95 ، تمامي دستگاه هاي دولتي موضوع ماده ( ۵) قانون مديريت خدمات كشوري مصوب ۱۳۸۶ موظفند ظرف مدت شش ماه نسبت به اخذ معاينه فني موتورخانه‌هاي خود (براساس استاندارد ملي 16000) از شركتهاي مورد تأييد سازمان ملي استاندارد ايران استفاده و اقدام نمايند.

مدیرکل استاندارد گفت: درابتدای سال 1397 از محل اعتبارات ابلاغی اداره کل استاندارد استان ایلام، تعداد 28مورد معاینه فنی موتورخانه های مدارس شهرستان ایلام را با توجه به اهمیت موضوع و همچنین معاینه فنی موتور خانه این اداره کل؛ توسط شرکت های تایید صلاحیت شده انجام داده است.

همتی در ادامه گفت: متاسفانه در استان در نیم سال اول تا کنون هیچکدام از ادارات و دستگاه های دولتی نسبت به انجام معاینه فنی موتور خانه خود اقدام نموده اند و هیچ گزارشی به این اداره کل ارسال نشده است.

مدیرکل استاندارد استان در پایان با تاکید بر آموزش اجرایی در حوزه استاندارد یادآور شد: فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه می تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه عمومی منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار