نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که «اقدامات صورت گرفته از سوی قوای سه گانه نتوانسته تاثیری در کنترل بازار ارز داشته باشد»، بر ضرورت تدوین راهبرد مشترک بین همه دستگاهها برای احصاء مشکلات و رسیدن به مفاهمه درباره‌ی راه حل ها تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 11 September 2018

به گزارش تابناک : عبدالکریم حسین زاده اظهار کرد: در هفته‌های گذشته اقداماتی از سوی مجلس و دولت برای کنترل بازار ارز صورت گرفت. آقای سیف از بانک مرکزی رفت و آقای همتی جایگزین ایشان شد؛ وزیر اقتصاد استیضاح شد و ۵ سوال از رئیس جمهور مطرح شد که نمایندگان از چهار پاسخ ایشان قانع نشدند. در حالی که همچنان وضعیت اقتصادی به همان منوال است؛ ارزش پول ملی رو به کاهش و نرخ دلار رو به افزایش است.

وی افزود: اگر افرادی که جابجا شدند مقصر بودند قاعدتا این جابجایی مهره باید جواب می‌داد و تاثیری در جامعه می‌گذاشت. البته من نگاه نظارتی به ابزارهای نظارتی مجلس را نفی نمی‌کنم اما موضوع این است که هدف گذاری ما صحیح نیست اگر این طور بود قاعدتا شرایط ارز باید به ثبات می‌رسید و ارزش پول ملی حفظ می‌شد بنابراین این رویکرد باید رویکرد متناسبی باشد.

نماینده مردم نقده در مجلس خاطرنشان کرد: طبیعتا حوزه‌های نظارتی باید هدفمند و به دنبال خروجی شفاف باشد این نباشد که مردم ناامید شوند. الان مجلس وزیر اقتصاد را استیضاح کرده رئیس بانک مرکزی به اعتقاد من تحت یک سری فشار عوض شده و سوال از رئیس جمهور هم مطرح شده در اینجا مردم می‌گویند پس چرا با وجود این اتفاقات بازار روال طبیعی و عادی خود را ندارد. همین ها باعث بی اعتمادی و ناامیدی مردم می‌شوند.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هر سه قوه کاری که فکر می‌کردند درست است را انجام دادند، قوه قضاییه با برخورد با محتکران، قوه مجریه با ارائه انواع الگو و طرح و تدوین بسته‌های مختلف و تغییر رییس کل بانک مرکزی و مجلس از تهیه طرح تا انجام اقدامات نظارتی کارهایی را انجام دادند اما آنچه مشهود است این که هیچ یک از این موارد نتوانسته در کنترل بازار ارز نقش ایفا کند.

حسین زاده با تاکید بر این که ابزارهای نظارتی مجلس باید به موقع و در راستای اهداف مشخصی استفاده شود، تصریح کرد: ارتباط دولت و مجلس و قوه قضاییه باید ساختارمند شود. همه ما زنجیره به هم تنیده‌ای هستیم که باید در یک مسیر کار کنیم تا از شرایطی که کشور به آن دچار شده بیرون بیاییم. تا زمانی که راهبرد مشترک نداشته باشیم و همه ارکان در یک مسیر حرکت نکنند امکان تسلط بر شرایط، تثبیت قیمت و کاهش میزان نارضایتی فراهم نمی‌شود تحقق این موارد منوط به این است که بپذیریم شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست.

وی با بیان این که هر دستگاه باید به جای متهم کردن دستگاه دیگر نسبت به احصاء مشکلات و مفاهمه بر سر راه حل ها اقدام کند، افزود: نباید تصور کنیم همه مشکلات مربوط به دولت یا یک قوه است بلکه همه نهادها باید نقاط ضعف و قوتشان را بشناسند و در راستای رفع ایرادات و تقویت قوت‌ها برنامه ریزی کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر مردم اتفاقی که در سفره‌هایشان می‌افتد را لمس می‌کنند لذا ما نیازمند یک برنامه راهبردی کوتاه مدت با انسجام همه دستگاهها هستیم. باید به جای این که به دنبال ایجاد فضای درگیرانه جناحی و اتهام زنی به یکدیگر باشیم بدون این که خروجی داشته باشد فعالیت‌های هم را رصد کنیم اگر قرار است مچ گیری کنیم راه به جایی نخواهیم برد. اما اگر می‌خواهیم مشکل کشور را حل کنیم نیاز به گفت و گو و تقسیم کار مشترک وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار