وزیر ارشاد خبر داد؛
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه های دولت را توسعه خدمات بیمه ای هنرمندان برشمرد و گفت: هم اکنون 30 هزار نفر از فعالان عرصه هنر از پوشش بیمه ای برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۵۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 11 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  سید عباس صالحی در دیدار با هنرمندان حوزه جنوب استان ایلام اظهار داشت: یک سامانه بزودی برای معرفی آثار هنرمندان در وزارت ارشاد ایجاد می شود و در راستای اقتصاد و هنر امکان فروش و عرضه محصولات و آثار در این سامانه نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: سند مشاغل فرهنگی و هنری نیز در وزارت ارشاد تهیه شده و بر این اساس 24 هزار شغل فرهنگی تعریف شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 19 هزار هنرمند کشور قبلا بیمه بودند که الان این میزان به 30 هزار نفر رسیده است.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حوزه فرهنگی استان ایلام پرداخت و گفت: این آمادگی را داریم به منظور نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ایلام برنامه های مختلف فرهنگی را مورد حمایت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: مردم استان ایلام با رشادت های خود در هشت سال جنگ تحمیلی دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و خدمت به این استان مایه افتخار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سازمان برنامه و بودجه امسال به وزارت ارشاد اعلام کرده نمی تواند برای ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری اقدام کند مگر اینکه بودجه آن از طریق استان ها تامین شود ولی همه باید در تجهیز و توسعه مجتمع های فرهنگی و هنری کمک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بر این اساس توسعه و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری جنوب استان از جمله دره شهر و دهلران بزودی انجام می شود.

صالحی تاکید کرد: از توسعه فعالیت های قرآنی، هنری و ... در شهرستان های حوزه جنوب استان ایلام حمایت خواهیم کرد، آمادگی داریم با کمک سازمان سینمایی سینمای شهر آبدانان را بازسازی و راه اندازی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 2 میلیارد ریال برای انجمن های فرهنگی و هنری استان ایلام در این سفر اختصاص می یابد و وزارت ارشاد آمادگی برای حمایت از چاپ آثار شاعران استان را اعلام می کند.

در این نشست اهالی فرهنگ و هنر شهرستان های بدره دهلران دره شهر آبدانان به بیان مشکلات بخش فرهنگ و هنر هر یک از شهرستان ها پرداختند‌./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار