معاون اقتصادی استانداری ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: در مرحله اول تسهیلات اشتغالزایی روستایی یک هزار و 210 میلیارد ریال به استان ایلام ابلاغ شده که باید با تلاش مسئولان دستگاه های ذیربط بطور کامل جذب شود.
کد خبر: ۶۵۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 11 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: با تقویت و افزایش نظارت کمیته ها کیفیت بخشی به پروژه های اشتغالزایی که از تسهیلات کم بهره استفاده می کنند را در دستور کار قرار داده و باعث ایجاد اشتغال پایدار شویم.

وی با بیان اینکه روند جذب اعتبارات در استان شتاب یابد، افزود: طرح های تصویب شده بر اساس مزیت ها و ظرفیت های استان دنبال شوند و در این مرحله با کسب تجربه از مرحله نخست، پروژه های اشتغالزای اولویت دار و با کیفیت برای جذب منابع و تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: دستگاه های اجرایی و فرمانداران در هر شهرستان موظفند طرح های بی نام صادر کنند و به افراد دارای اهلیت اجرایی واگذار کنند.

درویشی ادامه داد: افرادیکه توان اجرای پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی دارند با مراجعه به ادارات نسبت به انتخاب پروژه های معرفی شده توجیه دار و دارای اشتغالزایی پایدار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست جذب اعتبارات اشتغالزایی در استان فرصت کمی برای رفع خلاها داشتیم و این موضوع باعث تقاضا محوری شده بود، گفت: با رفع موانع گذشته در مرحله دوم باید برخورد فعالانه تری داشته و با جذب منابع فاز دوم منفعلانه مواجه نشویم.


معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: باید در کنار تولید به بخش توزیع نیز توجه داشته و به مهارت آموزی به متقاضیان در این راستا توجه ویژه کرد و از آموزش های سازمان فنی و حرفه ای و معرفی نیروهای آماده بکار به کارگاه ها و واحدهای تولیدی بهره برد.

درویشی افزود: برای کیفیت بخشی به روند اشتغال باید به تمام حلقه ها توجه و از مشاغل خانگی برای ایجاد بازار کار استفاده کرد و دستگاه های تخصصی نیز موانع و مشکلات خود را تشریح و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: کل اعتبارات ابلاغی مرحله دوم یک هزار و 211 میلیارد ریال است و تا نوزدهم شهریور جاری یک هزار و 737 پرونده در بانک ها با اعتبار یک هزار و 255 میلیارد ریال و اشتغالزایی سه هزار و 189 نفر مصوب شده اند.

شکرالله شیرخانی افزود: تاکنون بر اساس سهم ابلاغی مرحله دوم استان یک هزار و 446 قرارداد با اعتبار یک هزار و 51 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 719 نفر منعقد شده و کل پرداختی های استان با توجه به یک هزار و 34 پرونده 578 میلیارد ریال بوده است.
وی یادآور شد: بانک های عامل نیز تاکنون بر اساس یک هزار و 211 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی استان پست بانک 110 طرح مصوب با اعتبار 189 میلیارد ریال و 108 عقد قرارداد با اعتبار 187 میلیارد ریال، بانک کشاورزی 677 طرح مصوب با 650 میلیارد ریال اعتبار و 595 طرح و اعتبار 551 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

به گفته شیرخانی صندوق کارآفرینی امید با 750 طرح مصوب و اعتبار 176 میلیارد ریال، 555 عقد قرارداد با اعتبار 126 میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون با 200 طرح مصوب و 240 میلیارد ریال اعتبار و 188 قرارداد با اعتبار 185 میلیارد ریال منعقد شده است.

وی تأکید کرد: باید در مرحله دوم ارائه تسهیلات اشتغالزایی نسبت به کیفیت بخشی به این طرح ها با ارائه آموزش ها و افزایش مهارت های متقاضیان اقدام نماییم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار