نماینده ایلام:
نماینده ایلام گفت: برخي براي حل مسائل و مشکلات کشور نسخه ها و پيشنهادهايي مبني بر ايجاد نهادهاي موازي را مطرح مي کنند که درست نیست.
کد خبر: ۶۵۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 10 September 2018

تابناک ایلام::این روز ها کشور از مشکلات متعددی رنج می برد ،از یک سو مشکلات اقتصادی بر مردم و ارکان تصمیم گیری کشور فشار وارد نموده و از سویی دیگر بحران بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولین در حال افزایش است .بحرانی که می رود تادستگاههای اجرایی وحاکمیتی را به تکه های زائدی در پازل تصمیم گیری وتصمیم سازی در امور زندگی مردم تبدیل نماید.

این درحالیست به موازات مشکلات جاری ،آسیب های اجتماعی روندی افزایشی یافته و بر زوایای مختلف زندگی مردم سایه افکنده است . درچنین شرایطی است که به جای حرکت قاطع ،هدفمند وتاثیر گذار درراستای عبور از مشکلات جاری وریختن طرحی نو،حرکت در مسیر غلط قبلی را شاهدیم .

یکی از عمده ترین دلایلی که باعث شده ست در طول سالهای اخیر بخشی از تصمیمات و برنامه های مسئولین کشور علیرغم تحمیل هزینه های بالا به نتیجه نرسد ،عدم تمرکز فعالیتها و موازی کاری دستگاههای متعدد است .به طور مثال در موضوع خاص کاهش آسیبهای اجتماعی که این روزها آثار آن در استانی همچون ایلام به عینه قابل لمس است ،دستگاههای متعددی از استانداری گرفته تا بهزیستی وهلال احمر وبسیج و...دخیل هستند .هردستگاه به موازات برنامه ای که برای این موضوع در نظر گرفته است اعتبار دریافت وبرنامه هایی را دردستور کار قرار داده است .اما خروجی آن چیست ؟! رتبه نخست استان در خودکشی !

حال شما تصور کنید در بسیاری از موضوعات کشور وضع به همین منوال است ،برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ،اشتغالزایی ،عبور از بحرانهای اقتصادی دستگاههای متعددی هر کدام در کانالی که خود تعریف کرده اند در حال کار وفعلیت هستند ،آیا اگر به جای موازی کاری ؛تصمیمات در یک جا متمرکز و کار به کاردان سپرده شود ،آیا تداوم چنین روندی به عبور از مشکلات منجر نمی شود؟!

چرا در وسط کارزار و نبرد اقتصادی به جای برنامه ریزی و محور قرار دادن دستگاه اجرایی کشور وکمک به دولت برای عبور از بحران جاری که عامل اصلی ایجاد بحران بی اعتمادی در کشور تلقی می شود، بازهم هر کسی ساز خود رامی زند وتازه اینکه سودای برجسته سازی نهادهای موازی را در سر می پرورانند؟!

جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا ، با اشاره به هزینه های ناشی از موازی کاری نهادها درکشور و لزوم حذف نهادهای موازی در راستای کمک به کشور گفت : به جاي ايجاد نهادهاي جديد بايد دستگاه هاي موجود را کارآمد، تخصصي تر و کامل تر کنيم.

وی عنوان کرد: برخي براي حل مسائل و مشکلات کشور نسخه ها و پيشنهادهايي مبني بر ايجاد نهادهاي موازي را مطرح مي کنند که درست نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در مجلس شاهد هستيم برخي نمايندگان طرح هايي براي ايجاد نهادها و وزارتخانه هاي جديد مطرح مي کنند يا دستور ايجاد تشکيلات ويژه در دولت مي دهند تا اداره امور کشور سر و سامان يابد ولي اين چاره کار نيست.

میرزایی افزود: این کار فقط باعث ايجاد دستگاه هاي موازي مي شود که هزينه بر است.

نماينده مردم استان ايلام در مجلس یادآور شد: در ديدار رهبر معظم انقلاب با اعضاي مجلس خبرگان رهبري، اعضاي اين مجلس هم پيشنهادي مبني بر ايجاد نهاد جديدي مطرح کردند و اين موضوع در برخي رسانه ها منعکس شد که موضعگيري معظم له در اين زمينه کاملا به جا و دقيق بود.

ميرزايي تاکيد کرد: امروز به جاي ايجاد نهادهاي موازي بايد نهادهاي موجود را کارآمد کنيم تا اين نهادها تخصصي تر و کامل تر عمل کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصريح کرد: تفکيک وزارتخانه ها نيز از موضوعات هزينه بر است، و حتی ايجاد ستادهايي مانند ستاد عبور از بحران نيز هزينه بر است.

ميرزايي تاکيد کرد: در شرايط کنوني بايد به فکر کارآمدسازي دستگاه ها باشيم و آنان را تخصصي تر و حرفه اي تر کنيم.

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار روز پنج شنبه اعضاي مجلس خبرگان رهبري تاکيد کردند: دعوا و ايجاد تشکيلات موازي با دولت، اصلاح کار نيست؛ کار جهادي بايد توسط خود مسئولان و از مجاري قانوني انجام شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار