به مناسبت فرا رسیدن ٢٥ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، مراسم تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی با حضور مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،مدیریت درمان ، مدیرکل تامین اجتماعی ایلام و دیگر مدیران استانی در سالن جلسات سالن فنی و حرفه ی شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 09 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام درآیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران  تامین اجتماعی استان ایلام اظهار داشت : بازنشستگان افرادی هستند که گران بهاترین ایام زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرده ودر سخت ترین شرایط وامکانات محدود همواره صادقانه گام در توسعه وارائه خدمت  نهاده اند.

شیرخانی ادامه داد:  این عزیزان  گنجینه های گران بهایی هستند که سالهای متمادی از زندگی خود را صرف خدمت رسانی به هم نوعان نموده اند  اگر ما می خواهیم که از خردمندی،  تجربه  فرد،فرد  بازنشستگان به طور موثر بهره مند شویم باید که در کنارشان بمانیم تا در کنارمان بمانند.

شیرخانی اضافه کرد : مقام بازنشستکی مرحله ای از زندگی می باشد و انسان وارد مبحثی می شود که ذات کریمانه خود را جستجو می کنند.

شکرالله شیرخانی ادامه داد: بازنشستگان به عنوان سرمایه های پنهان اجتماعی که از ظرفیت های خدادادی بسیاری برخوردارند که باید به آنها  توجه شود.

وی افزود :این عزیزان  بانک های اطلاعاتی  پر از ذخیره های والای انسانیت  و مملو از کوله بارتجربه اند که فقط برنامه ریزی درست ، میتواند  آن را به فرصت  عالی برای جوان تر ها به منظور بهبود در رفتارها  و هنجارهای  اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی و... تبدیل کند .

مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این مراسم گفت: بزرگترین منابع سازمان تامین اجتماعی نیروی های انسانی است که با برنامه ریزی درصد حل مشکلات انان هستند.

وی با اشاره به خانواده به عنوان اصلی ترین  رکن در جامعه افزود :توجه به آرمان‌ها و نیازمندی‌های اجتماعی خانواده یک امری  اساسی است که   بر اساس آموزه های دینی برنامه هایی در این راستا اندیشیده شده است .

مدیریت درمان استان ایلام با  اشاره به اجرایی طرح ویزیت رایگان در منزل برای مستمری بگیران استان افزود  : طرح ویزیت رایگان در منزل درصورت نیاز برای بازنشستگان و مستمری بگیران در سطح استان  انجام می شود .

وی در ادامه حذف دفترچه درمانی  دراستان عنوان کرد و افزود:حذف دفترچه درمانی  از مهمترین خدمات مدیریت درمان تامین اجتماعی بوده است که  با اجرای این طرح ، بیماران بصورت آنلاین پرونده الکترونیکی داشته و بسیاری از مشکلات آنان بالاخص در زمینه نگهداری فیزیکی دفاتر و حفظ و دسترسی سریع و مناسب به سوابق پزشکی - درمانی آنان مرتفع می گردد .

لاله ماژین یادآور شد :  با این روش، سرعت دسترسی به سابقه بیمار افزایش، از تداخلات دارویی جلوگیری، خطاهای پزشکی کاهش و تجمیع خدمات بیمه ای برای بیمه گران به سهولت انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اظهار داشت : هم اکنون در سطح استان ۴ مرکز درمانی، یک بیمارستان دی کیلینیک و یک درمانگاه شماره ۲ به بیمه شدگان خدمات رسانی می دهند.

 

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در این آئین گفت :یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی تکریم مستمری بگیران و بازنشستگان و تقویت تعاملات با این عزیزان می باشد علی الخصوص در دولت تدبیر و امید و بویژه پس از مدیریت دکتر نوربخش در سازمان .

سهیلا ملکشاهی ادامه داد: بارنشستکان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و زندگی در زمان بازنشستکی نیازمند برنامه ریزی می باشد.

وی اشاره به معیشت بازنشستگان که  در شان آنان نیست افزود: مسوولان سازمان تامین اجتماعی به خوبی در جریان وضعیت معیشتی بازنشستگان هستند و همواره درتلاش اند که  طرح همسان سازی حقوق این افراد در سریع ترین زمان اجرای شود.

وی تاکید کرد : حرمت بازنشسته ها در جامعه باید حفظ شود که این امر نیازمند  استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه  از جمله بازنشستگان دولتی، تامین اجتماعی، مشاغل آزاد و … است که سبب پیشرفت و آبادانی کشور می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ احترام و توجه جدی به جایگاه مهم این قشر از جامعه هستیم و همسو با سیاستهای دولت تدبیر و امید ، می توان گامهای موثری به منظور جلب رضایت خانواده بازنشستگان و مستمری بگیران برداشت .

وی ادامه داد: بازنشستگان در طول خدمت بهترین روزهای زندگی خود را با تلاش و خدمت برای به حرکت دراوردن چرخ این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند بنابراین برای ایجاد شادی و اغازی زیبا برای این افراد نیاز مند برنامه ریزی دقیق و مناسب است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار