مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: جهت حفاظت از تنوع زیستی و گونه های گیاهی و جانوری، عملیات گشت و کنترل اکیپ های اجرایی تشدید و به سرعت با متخلفین حوزه شکار و صید برخورد گردد.
کد خبر: ۶۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 09 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید اسدالله هاشمی در جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مسأله پسماندها به یکی از دغدغه های مهم مسئولین استان تبدیل گردیده است. در همین راستا جهت اجرای مدیریت صحیح پسماندهای شهری و غیره، در دستور کار رؤسای ادارات شهرستان قرار گیرد.

وی افزود: جهت جلوگیری از انتشار آلودگی پسماندها به محیط اطراف، حفر ترانشه، حصار کشی، جلوگیری از آتش زدن و دفن بهداشتی باید در این مراکز انجام گیرد و کار بازیافت برای استان پیگیری گردد.

هاشمی اظهار کرد: جهت حفاظت از تنوع زیستی و گونه های گیاهی و جانوری، عملیات گشت و کنترل اکیپ های اجرایی تشدید و به سرعت با متخلفین حوزه شکار و صید برخورد گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در ادامه گفت: استان ایلام دارای تنوع زیستی منحصر به فرد می باشد که در زیستگاه های استان تاکنون تعداد 39گونه پستاندار، 195 گونه پرنده، 2گونه دوزیست، 31گونه ماهی و بیش از 1000گونه گیاهی مستند سازی گردیده اند.

وی تصریح کرد: مهمترین راه حفاظت از محیط زیست، فرهنگ سازی و توسعه آموزش عموم مردم می باشد که برای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی مردم، برنامه های از قبیل یک ساعت با محیط بان در مدرسه، نصب بنرهای آموزشی در نقاط مختلف استان و پخش تیزر از سیمای مرکز ایلام از جمله برنامه های در دست اقدام این اداره کل می باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار