نماینده ولی فقیه در ایلام؛
نماینده ولی فقیه در ایلام و امام جمعه ایلام گفت: در حالیکه بخش عمده ای از وضعیت بغرنج موجود حاصل سودجویی عده ای و احتکار کالا و فشار وارد شدن به جامعه و اختلال در روند خرید مردم است که باید با نظارت و مدیریت از سوی مسئولان این شرایط کنترل و مدیریت شود.
کد خبر: ۶۵۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 09 September 2018

به گزارش تاباک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی لطفی در همایش عوامل اجرایی آئین های محرم اظهار داشت: دشمنان با ترس از قدرت عظمت و پیام آزادی خواهی و مبارزه با ظلم عاشورا سعی دارند قیام سالار شهیدان (ع) را فقط یک حادثه دینی نه سیاسی و دینی القا کنند و در داخل نیز برخی گروه ها و جریان ها همسو با هدف استکبار در حال ترویج این تفکر غلط و خطرناک هستند.

وی افزود: همه نهضت ها و قیام های بزرگ تاریخ ریشه در مکتب و قیام خونین محرم دارند و هدف استکبار با اشراف و آگاهی کامل از آرمان ها و اهداف والای نهضت حسینی خاموش کردن شعله های همیشه فروزان عاشورا و کمرنگ جلوه دادن اهداف آن است.

امام جمعه ایلام با اشاره به ارتباط نزدیک کشورهای ایران و عراق به ویژه حضور زائران دو ملت در کنار هم تاکید کرد: دشمنان با انواع توطئه، دسیسه و برنامه ریزی ها سعی در ایجاد دشمنی، کینه، عداوت بین دولت و ملت های ایران و عراق دارند در حالیکه با زیرکی، درایت و تیزبینی عراق و ایران این هجمه های پوشالی دشمنان نیز خنثی و آنها هم در رسیدن به اهداف شومشان ناکام خواهند ماند.

حجت الاسلام لطفی همچنین با به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: نباید همه ناملایمات اقتصادی را به تحریم نسبت داد در حالیکه بخش عمده ای از وضعیت بغرنج موجود حاصل سودجویی عده ای و احتکار کالا و فشار وارد شدن به جامعه و اختلال در روند خرید مردم است که باید با نظارت و مدیریت از سوی مسئولان این شرایط کنترل و مدیریت شود.

وی در مورد اقامه عزای سالار شهیدان هم اظهار داشت: با توجه به جایگاه رفیع و عظیم حضرت اباعبدالله (ع) باید عزا و شور حسینی با اخلاص، با بصیرت و آکاهی کامل به جایگاه والای امام حسین (ع) و اهداف قیام عاشورا باشد و نیز این ایام فرصتی ارزنده برای جذب و آشنایی نسل جوان و نوجوان با معارف و احکام اسلام و فلسفه نهضت محرم است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار