رئیس امور عشایری شهرستان ایوان گفت: 11 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های عشایری این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 08 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی احمدی  افزود: این اعتبار که از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب و تخصیص یافته در زمینه احداث پل تعل و گیلانه اختصاص یافته که موافقت نامه آن امضا و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 947 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند، اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی به 150 طرح ثبت شده مربوط به امور عشایری ایوان در سامانه کارا با اعتبار 30 میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک های عامل پرداخت شد.

وی افزود: تاکنون 2 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی، تعمیر و نگهداری راه های عشایری و احداث راه جدید توه سیه به طول چهار کیلومتر این شهرستان هزینه شده است.

احمدی از پوشش بیمه اجتماعی یک هزار و 573 نفر از عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچرو، آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر سیار انجام می شود و علاوه بر آبرسانی توسط تانکرها آبرسانی ثابت نیز از محل یک حلقه چاه آب که در دور اول دولت تدبیر و امید با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته و اکنون آب شرب عشایر از محل این چاه بارگیری می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ایوان دارای 6 هزار و 402 نفر جمعیت در قالب 2 طایفه و یک ایل است، افزود: این جمعیت دارای 139 هزار دام سبک و 462 کیلومتر راه عشایری هستند که سالیانه با استفاده از لودور و گریدر نسبت به تعمیر و نگهداری مسیر تردد آنان با اختصاص اعتبار از طرف دولت اقدام می شود.

عشایر منطقه ایوان 947 خانوار با شش هزار و 402 نفر جمعیت هستند که بیش از 139 هزار راس دام سبک همراه دارند و سالانه 30 درصد گوشت مورد نیاز استان ایلام را تامین می کنند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار