امروز در این اوضاع مشوش اقتصادی زدن بر طبل شعار های عوام گرایانه هدفی جز برگرداندن آب به جوی تفکر پوپولیستی نیست و متاسفانه بی‌توجهی به نیازهای روزمره مردم، زمینه‌ساز بروز تفکر پوپولیستی صرف در استان شده است.
کد خبر: ۶۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 05 September 2018

شورای نویسندگان تابناک ایلام::از قدیم ایام همیشه دو نقش متفاوت وجود داشته است با عنوان "لب گود و داخل گود" برای کسانی که دم از حقوق مردم می زنند، در زمانی که لب گود تشریف دارند شعارهای جالب و دهن پرکن آنها گوش فلک را پر می کند و عده ای نیز که از محتوا و فحوای آن مطلع نشده، عالم و آدم را به هم میدوزند که حتما می شود و حتی نخی هم به سرانگشت می بندند تا فراموش نکنند که با مردم چه گفته اند، اما پس از وارد شدن به داخل گود و یاد گرفتن چرخه کار و کسب تجربه می فهمند که چه قول ناممکنی را در اذهان خلق ممکن ساخته اند!!

یکی از شعارهای جالبی که از زبان یکی از نمایندگان محترم شنیده شد، پروژه آمدن قطار به ایلام، سرزمین ناهموار و کوهستانی در غرب کشور با فاصله چند صد کیلومتری بود. بدون شک اگر در صد سال پیش با کلنگ و بیل راه می ساختند و ریل می گذاشتند، امروز باید با پیشرفت تکنولوژی این امر مهم سریعتر انجام می گرفت.

اگر چه چهل سال از انقلاب و مجالس متعدد ایران گذشت، اما برخی نمایندگان هنوز دست از شعارهای پوپولیستی نکشیده اند. در کنار تلخی و عاقبت ناخوشایند طرح وعده های عامه‌گرایانه، متأسفانه در دهه اخیر رسم شده که همه کاندیداهای مجلس که به نماینده بدل شده اند، برای جلب نظر مردم در سفرهاي شهرستانی از ایجاد شهرک صنعتی قول می دهند تا ایجاد سد برای کشاورزی و کارخانجات متعدد برای رونق اقتصادی از جمله ذوب آهن؛ حتی در برخی نقاط کار به نصب تابلو هم می کشد!! اما با این همه "قطار ایلام" داستان دیگری دارد و حکایت آن بسته به نخی شد که هنوز نتواسته آن را به ایلام بکشاند و بعید است قدرت کشیدن داشته باشد.


در میان نمایندگان استان که بر سر جذب رأی مردم اقدام به بیان شعارهای بزرگی کردند، « جناب سلام امینی» چند گام جلوتر از دیگران ایستاده است؛ هرچند به زعم صاحبنظران استان سکوت و منفعل بودن ایشان حتی در حوزه کاری خودش که پشتوانه رای زیادی هم در آن داشت، باوری عمیقی به فرهنگیان داده است که این عضو پیشین جامعه فرهنگیان و نماینده کنونی نه تنها از یاد همکاران سابق خود رفته بلکه در معادلات کشوری مدام با امضای استیضاح و گاهی پس گرفتن امضا، رکورد خوبی بر جای گذاشته اما هنوز نه چیزی عاید استان کرده و نه آمال آنها را به مرحله اجرا رسانید.

امروز در این اوضاع مشوش اقتصادی زدن بر طبل شعار های عوام گرایانه هدفی جز برگرداندن آب به جوی تفکر پوپولیستی نیست و متاسفانه بی‌توجهی به نیازهای روزمره مردم، زمینه‌ساز بروز تفکر پوپولیستی صرف در استان شده است.
در هر حال، هیچ کس مخالف کمک به مردم نیست؛ اما ای کاش این شعارهای دهان پرکن و بدون پشتوانه بر پایه یک چهارچوب مدون و قانونمند و ادامه دار انجام میشد، نه اینکه تنها در آستانه برگزاری انتخابات کاندیداها برای جذب آرای خاموش به زبان جاری کنند.

انجام هرگونه شعار و اقدام پوپولیستی در راستای جذب آرای مردمی، نه تنها به نفع جامعه به خصوص در استان کمتر توسعه یافته ای چون ایلام نخواهد بود، بلکه دود چنین اقدامات شتابزده ای اول از همه به چشم این افراد خواهد رفت. حال ما نخی که بر انگشت نماینده عزیزمان است را می کشیم و می پرسیم، عالیجناب قطار ایلام کجاست؟ قطارمان چه شد؟ به آمدنش امیدی هست یا مثل نخ از سیمای انگشت رخ بربست؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
عزیزم .شعار است .نه عمل .اشتباهی گرفتی ........اینها مرد شعارند نه عمل ...چرا برای تو و من کار کنند .....دشمن است .انگلیس است .عرب است .چرا برای من وتو کار کنند ...........اشتباهی گرفتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار