جلال میرزایی مطرح کرد؛
دکتر میرزایی نماینده مردم ایلام و رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید در مجلس اعلام کرد: به جد پیگیر ارتقا فرمانداری مهران به درجه ویژه هستم.
کد خبر: ۶۵۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 03 September 2018

نماینده مردم ایلام و رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید در مجلس اعلام کرد: به جد پیگیر ارتقا مهران به فرمانداری ویژه هستم.


به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی اظهارکرد: به منظور ارائه خدمات مناسب و نیز عدم تمرکز اداری و کاهش مراجعات مردم به مرکز استان وهمچنین در راستای بستر سازی عملی برای توسعه در آمایش شهرستانی و نیز محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع و بودجه شهرستانی می بایست مهران با توجه به ظرفیت های متعدد به فرمانداری ویژه تبدیل شود.


وی افزود: امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه هم نام و آوازه شهر مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات معروف شده است و این معروفیت حتی بیشتر از مرکز استان، یعنی ایلام است. بصورتیکه اگر از اکثر ایرانیان از هر سن و دسته و قشری که بپرسی، نام مهران بواسطه ورودی امن و نزدیک به عتبات در کشور عراق می شناسند و یا به آن سفر کرده اند.


میرزایی با توجه به ظرفیت های موجود بیان کرد: خبر تصویب مهران به منطقه آزاد و همچنین وجود سرمایه خدادادی نفت و گاز و زمین های مرغوب کشاورزی از مهران نگینی ساخته است که ویژه بودن آن را بارز کرده است. بر همین اساس ارتقاء مهران به فرمانداری ویژه نیز همدلی و همراهی اکثریت افراد ذی نفوذ را می طلبد تا با پیگیری مجدانه و مدیریت جناب استاندار بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.


میرزایی با توجه به جدیت وپیگری های استاندار ایلام گفت: آقای سلیمانی در این امور فردی جدی و پیگیر است و با توجه به تجربه و توان رایزنی و شناخت مقامات مرتبط در مرکز انتظار می رود با تمام توان و ظرفیت بالایی که دارد، ورود کرده تا خبر خوش ارتقاء این نگین سبز ایران به فرمانداری ویژه در دوران استانداری ایشان ثبت و ماندگار شود.

میرزایی همچنین اضافه کرد در اکثر استان های کشور فرمانداری ویژه وجود دارد و انتظار میرود علاوه بر مهران ، فرمانداری دهلران هم که دارای این پتانسیل است مد نظر قرار بگیرد.
پی نوشت:
فرمانداری ویژه یکی از مراکز دولتی وابسته به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران است که از نظر سلسله‌مراتب اداری فراتر از فرمانداری و فروتر از استانداری قرار دارد. فرمانداری ویژه بخش عمده‌ای از اختیارات استانداری را دارد و تشکیلاتی است که از فرمانداری گسترده‌تر، توانمندتر و بزرگتر ولی از استانداری، کوچکتر و محدودتر است. فرماندار ویژه معاون استاندار محسوب می شود و همچنین برخی از مدیران شهرستانی به درجه معاون مدیرکل ارتقا می یابند. بودجه این فرمانداری ها هم بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار