باید در این زمینه بررسی جدی داشته باشیم که بر چه مبنا و اصولی یک مسیر 15 کیلومتری چنین نرخی دریافت می‌شود و این موضوع در دستور شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۴۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸ 27 August 2018

دادستان مرکز مازندران درباره دریافت عوارضی در آزادراه تهران شمال حد فاصل چالوس تا مرزن‌آباد گفت: باید در این زمینه بررسی جدی داشته باشیم که بر چه مبنا و اصولی یک مسیر 15 کیلومتری چنین نرخی دریافت می‌شود و این موضوع در دستور شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، سیدیونس حسینی‌عالمی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره بازدیدهای خود و هیأت همراه از دریاچه ولشت و معادن شن و ماسه بخش کجور با اشاره به اینکه درخت؛ جان طبیعت و انسان است و نباید قطع شود مگر به ضرورت باشد، اظهار کرد: دریاچه «ولشت» و معدن پایین دست آن را از نزدیک بازدید کردیم که دارای ایرادات و اشکالاتی بود ولی خدمتی هم در حال انجام است.

وی افزود: مقرر شد شرکت بهره‌بردار در آنجا 100 هکتار نهال‌کاری داشته باشد و نگهداری هم با خودش باشد تا در آینده کسی پیشنهاد بهره‌برداری از معادن دیگر را ندهند و واگذاری ممنوع می‌شود.

توقف فعالیت 2 معدن متخلف در کجور

دادستان مرکز مازندران درباره فعالیت دو معدن فعال شن و ماسه «دشت نظیر» بخش کجور، تصریح کرد: این دو معدن بدون مجوز هستند که البته یکی مجوز داشت ولی به پایان رسیده بود و فاقد مجوز شد و دیگری از همان ابتدا مجوز نداشت و بنابراین تصمیم گرفته شد که فعلاً فعالیت دو معدن شن و ماسه «دشت نظیر» بخش کجور متوقف شود.

وی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که هم خرید شن و ماسه برای مردم منطقه با مشکل مواجه نشود و هم محیط‌زیست آسیب نبیند، تأکید کرد: اولویت دادستانی مازندران در ابتدا حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی، سلامت مردم و سپس معادن شن و ماسه است.

دادستان مرکز مازندران بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم معدن شن و ماسه باشد ولی محیط‌زیست، منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده، آسیب ببیند زیرا این سرمایه متعلق به فردا و فرداها است و همه باید در حفظ محیط‌زیست کوشا باشیم.

وی درباره معدن منطقه روستایی «میچکار» مرزن‌آباد، گفت: این معدن مجوز دارد ولی نباید مجوز آن صادر می‌شد چون آنجا محل کاشت درخت و جنگل‌کاری است ولی الان دستور توقف آن را هم دادیم تا سوابق آن آورده شود که چگونه مجوز برای آن گرفته شده است.

حسینی‌عالمی با اشاره اینکه پرونده‌های متعددی علیه شهرداران در سطح مازندران مطرح می‌شود، افزود: برخورد با هر مدیری بر اساس موازین قانونی انجام می‌شود و پرونده‌های شهرداران در حوزه مدیریتی است که ممکن است برای هر مدیری اتفاق بیفتد و باید رسیدگی شود.

برخورد جدی دادستانی با شکار پرندگان مهاجر

وی با تأکید بر اینکه با شکار پرندگان کمیاب و بعضاً نایاب مهاجر در فریدونکنار یا هر نقطه دیگر مازندران هستیم، تصریح کرد: باید دست کسانی که بی‌رحمانه در حال شکار این سرمایه‌ها هستند، کوتاه شود و نباید بی‌رحمانه نسل آن از بین برود و به همین منظور برنامه‌ جدی در این زمینه داریم تا این کار خاتمه یابد.

دادستان مرکز مازندران درباره دریافت عوارضی در آزادراه تهران شمال حد فاصل چالوس تا مرزن‌آباد به طول 15کیلومتر، اظهار کرد: باید در این زمینه بررسی جدی داشته باشیم که بر چه مبنا و اصولی یک مسیر 15 کیلومتری چنین نرخی دریافت می‌شود و این موضوع در دستور شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار می‌گیرد و از مسؤولان هم توضیح خواهیم خواست و اگر قابل نقض بود تلاش می‌کنیم تا قدمی برای مردم منطقه برداریم.

کشفیات زیادی در زمینه احتکار کالا در مازندران داشتیم

وی با بیان به اینکه در مازندران در حوزه اخلال ارزی و اقتصادی هیچ‌گونه دستگیری نداشتیم، عنوان کرد:کشفیات زیادی در زمینه احتکار کالا در مازندران داشتیم و از همه کسانی که در این راه همکاری کردند به ویژه سپاه و بسیج تشکر می‌کنم و مردم هر جا مطلع شدند که کالایی احتکار شده است حتماً اطلاع‌رسانی کنند.

حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه اعتقاد قلبی من است که خبرنگاران زبان گویای ملت هستند و خواسته‌های کف جامعه را به مسؤولان منعکس می‌کنند، یادآور شد: باید از خبرنگاران دفاع شود و در برخورد با خبرنگاران که زبان گویای مردم هستند، دقت شود.

وی تصریح کرد: شما خبرنگاران کاملاً آزاد هستید که دادستانی را نقد کنید و کسی با شما کاری ندارد و نگران چیزی نباشید.

دادستان مرکز مازندران در پایان با بیان اینکه نقد سازنده است، گفت: نقد واکاوی منصفانه یک رفتاری برای از بین بردن ایرادها و تقویت مثبت‌ها است به شرطی که تسویه حساب شخصی نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار