هر چند این کار بصورت سریع ودستوری در برنامه مدیران استان وشهرستان قرار گرفت ،اما فراهم نبودن بستر و زیرساختها ،جانمایی نامناسب و استفاده از مکانی با فیزیک وکاربری متفاوت،آن هم در نقطه ای خارج از شهر مشکلات جدیدی رابرای شهروندان ومسافران رقم زده است.
کد خبر: ۶۴۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 24 August 2018

تابناک ایلام ؛؛یکی از موضوعات مهمی که در طول سالهای اخیر ذهن بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان استان را درگیر کرده بود مقوله مسافرکشی در پایانه مرزی مهران ورواج پدیده مذمومی به نام مسافر فروشی است . شیوه ناصحیح ودون شانی  که در چند ساله اخیر ،ضمن اجحاف حق مسافران ،چهره کریه و نامناسبی از مردم استان در معرض دید مسافران وگردشگران ایرانی وغیرایرانی قرار داد.

پس از انذارهای مکرر اصحاب رسانه در خصوص عواقب فرهنگی این پدیده وتاثیر منفی آن بر اقتصاد گردشگری ،رسیدن کارد به استخوان مردم  ! و به لطف شاهدان بزرگی که از غیب رسیدند ،به هرحال مسئولین به خود آمده تا برای برچیدن بساط این بی نظمی و حق کشی و اعمال ضد فرهنگی طرحی نو دراندازند وبرآیند تصمیمات به ساماندهی وسازماندهی مسافربری وتمرکز آنان در نقطه ای خارج از شهر مهران منجر شد.

هر چند این کار بصورت سریع ودستوری در برنامه مدیران استان وشهرستان قرار گرفت ،اما فراهم نبودن بستر و زیرساختها ،جانمایی نامناسب و استفاده از مکانی با فیزیک وکاربری متفاوت،آن هم در نقطه ای خارج از شهر مشکلات جدیدی رابرای شهروندان ومسافران رقم زده است.

استقرار خودروهای مسافربری در این مجموعه ترمینالی در نقطه ای بیابانی هرچند به ظاهر ساماندهی حمل ونقل را درپی داشته است ،اما شکلگیری مشکلات جدیدی همچون تحمیل هزینه ایاب وذهاب به مسافرین درون استانی خصوصا شهروندان مهران ،بیابانی بودن این مکان و عدم پیش بینی امکانات رفاهی بعنوان بدیهی ترین حقوق مسافر از جمله مواردی است که گویا در ساماندهی مسافربران دیده نشده است .

اگرچه هدف اصلی از اجرای این طرح ساماندهی ومقابله با رواج پدیده مسافرفروشی بود ،اما ضمن ارج نهادن به اقدام مسئولین از صحبتها واظهار نظرهای مسافربران این چنین استنباط می شود که این پدیده همچنان پا برجاست و فقط به  همراه طرح ساماندهی از پایانه مرزی به ترمینال جدید نقل مکان نموده است !

همانگونه که هفته گذشته درتحصن مسافربران معترض به اجرای این طرح نیز به آن پرداخته شد ،رانندگان تاکسی های برون شهری معتقدند اجرای این طرح رواج اخذ کمیسیون های اضافی از مسافربران شخصی و افزایش فعالیت آنان در حمل ونقل مسافر را در پی داشته است .

از آنجاییکه این مجموعه در نقطه ای پرت وخارج از شهر قرار دارد ،لذا ممکن است مسافرت شبانه برای شهروندان قدری مشکل آفرین باشد ،حداقل کار برای پیشگیری از مشکلات آتی ،تامین روشنایی مناسب و استقرار پلیس ترمینال در این مکان است .البته در کنار این مهم ،توجه به تامین امکانات رفاهی بعنوان حقوق اولیه مسافران مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
کاش عکسای بزرگتری میزاشتید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار