رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پایان اولین سال دوره پنجم گفت: "شورای مردم" وصف مناسبی از این دوره است. شورای پنجم نه تنها شورایی یکدست ، بلکه همدل و همراه بود اما از تعصب و لجاجت فاصله داشت، نسبت به نگاههای متفاوت و انتقادات گوشی شنوا داشت.
کد خبر: ۶۴۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 23 August 2018

به گزارش تابناک : محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران  در هشتادویکمین و آخرین جلسه صحن علنی سال نخست شورای پنجم جلسه شورا ابتدا فرارسیدن روز بزرگ عرفه و عید سعید قربان را گرامی داشت و گفت: برای بزرگان دین، روز عرفه به تعبیری مهمترین روز سال است چرا که در عرفه انسان به تامل و تفکر در خود و رابطه اش با خدا می پردازد، عرفه روز شناخت و کسب معرفت است وهرکس خویش را بشناسد ، خدا را شناخته است.

 
وی ادامه داد: درک معنا و مفهوم عرفه ، مقدمه درک و بهره گیری از عید قربان است، در عید قربان انسان، تاریکی ها وکدورتها ومنیتهای درون خود را که در عرفه کشف کرده است پالایش می کند و نفس خود را قربانی می کند تا به خداوند تقرب بجوید.
  
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه امروز آخرین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران در سال نخست می باشد گفت: اگر بخواهیم برای این شورا عنوانی را انتخاب کنیم، "شورای مردم" وصف مناسبی است چرا که این شورا بالاترین نصاب مشارکت مردمی و آرا شهروندان در تاریخ ایران رقم خورده است و این مسئولیت سنگینی را از سوی شهروندان متوجه ما نموده است.
 
وی در ادامه افزود: اگرچه زبان بنده وهمکارانم قاصر از قدردانی از لطف وحمایت شهروندان شریف تهرانی است اما همه تلاش خود را کردیم که قدرشناس این مردم و امانتدار آنان باشیم و شهادت می دهم که جز بنده که عذر قصور وتقصیر به درگاه ملت دارم ، بیست همکارم در شورای شهر تهران، در طول یکسال گذشته خود را وقف خدمت به مردم کردند و در قالب محدود اختیارات قانونی و امکانات در دسترس ، در جهت تحقق انتظارات شهروندان تهرانی کوشیدند که در همین فرصت از همدلی، سعه صدر، همراهی ، برخورد سازنده و هم اندیشی آنان کمال امتنان را دارم.
 
محسن هاشمی شورای پنجم را نه تنها شورایی یکدست ، بلکه همدل و همراه توصیف کرد و ادامه داد: چنین شورایی اما  از تعصب و لجاجت فاصله داشت، نسبت به نگاههای متفاوت و انتقادات گوشی شنوا داشت و تمام تلاش خود را در جهت نمایندگی همه شهروندان، نه تنها گروهی که به فهرست امید رای دادند،  بکار برد.
 
وی سپس به تشریح عملکرد یکساله دوره شورا اشاره داشت و افزود: در طول یکسال نخست مسئولیت شورای پنجم، هشتاد جلسه در صحن علنی، شصت جلسه هم اندیشی اعضای شورا، هفتاد وسه جلسه هیات رییسه، 500  جلسه کمیسیونهای تخصصی و صدها بازدید و جلسه کارشناسی ، ملاقات تخصی ومردمی تشکیل گردید که شرح کامل آن در گزارش مشروحی که تقدیم اصحاب رسانه وافکار عمومی خواهد گردید ، مندرج است.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبیعی است مهمترین عرصه بروز و تبلور عملکرد شورای شهر  در انتخاب شهردار نمایان می شود و این شهرداری است که بازروی اجرایی مدیریت شهری و محقق کننده سیاستهای شورای شهر و منتخبین مردم است اظهار داشت: در شورای پنجم با وجود آنکه در ابتدای فعالیت شورا، شهردار منتخب با اجماع اعضای شورای شهر برگزیده شد اما بدلایلی پس از هفت ماه ناگزیر به استعفا گردید و انتصاب سرپرست و شهردار جدید موجب گردید تا در سال نخست شورای شهر، سه تغییر در مسند مدیریت شهری رخ دهد و با توجه به شرایط اقتصادی ویژه کشور و رکود در صنعت ساختمان، عملا امکان بروز تحول عینی و رونق در مدیریت شهری به میزان مورد انتظار محقق نشد که خارج از اراده و توان شورای پنجم بود.
 

محسن هاشمی در پایان سخنانش از طرف اعضای شورای شهر تهران، از ارائه دیدگاهها و نظرات ارزشمند منتقدین شورا قدردانی کرد و افزود: عمیقا به این موضوع اعتقاد داریم که بهترین هدیه وحمایت ، نقد سازنده و کارشناسی است و عزیزانی که با هر انگیزه و از هر منظری اقدام به نقد شورای پنجم و مدیریت شهری کرده اند، بویژه در حوزه اصحاب رسانه ، ما مرهون لطف ومحبت خویش ساخته اند.
 
 

 

 
00:0003:18

spaceplay / pause

 

qunload | stop

 

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

 

mmute

seek

 

 . seek to previous

12… 6 seek to 10%, 20% … 60%

 
لینک دانلود
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار