شهردار ایلام در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام مطرح کرد: (بخش دوم)
شهردار ایلام با حضور در دفتر تابناک ایلام در گفتگویی اختصاصی به تشریح برنامه های خود در راستای توسعه شهر ایلام پرداخت وگفت : روان سازی وورفع گره های ترافیکی اولویت اول شهرداری است.
کد خبر: ۶۴۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 21 August 2018

شهردار ایلام با حضور در دفتر تابناک ایلام در گفتگویی اختصاصی به تشریح برنامه های خود در راستای توسعه شهر ایلام پرداخت وگفت : روان سازی وورفع گره های ترافیکی اولویت اول شهرداری است.

به گزارش تابناک ایلام ،طالب صادقیان در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام اظهار کرد: در ابتدای سال جاری اعلام شد که ایلام در سال97 به کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد . با اختصاص مبلغ 35میلیارد تومان ،پروژ ه های متعدد عمرانی در سطح شهر تعریف شده که تحقق شعار فوق کاملا در شهر محسوس است.

شهردار ایلام افزود: حجم کارهای عمرانی در دست اجرا ممکن است در کوتاه مدت مشکلاتی را برای شهروندان عزیز ایلامی ایجاد نماید ،اما لازمه تحقق اهداف شهرداری در بازسازی و احداث زیرساختها وپیشرفت برنامه ها ،صبر وشکیبایی و مشارکت شهروندان است .

صادقیان تصریح کرد: ممکن است همزمان با اجرای طرح های مهم عمرانی در شهر ایلام در کوتاه مدت منافع شخصی برخی تحت تاثیر این پروژه ها قرار گیرد اما اگر به جای اجرای همزمان این طرح ها به تناوب اجرامی شدند ،با تکانه شدید اقتصادی اخیر در کشور ،اعتبار تخصیص یافته حتی کفاف اجرای یک طرح را نمی کرد. لذا با استفاده از تجربه چند ساله به گونه ای عمل نمودیم که ضمن خرید مصالح مورد نیاز ،با استفاده از اعتبار تخصیص یافته (35میلیارد تومان) تمامی پروژه های تعریف شده را تحت پوشش و در بازه زمانی اعلام شده به پایان رسانیم.

وی ادامه داد:انتظار ما از شهروندان ایلامی این است که در طول مدت اجرای طرح های عمرانی از ترددها غیر ضروری در مراکز کارگاهی نظیر خیابان طالقانی ومرکز شهر  و استفاده از خودرو های تک سرنشین که افزایش بار ترافیکی را به دنبال دارد پرهیز نمایند .همشهریان عزیز برای انجام امورات روزمره خود ، حتی المقدور از خودروهای عمومی استفاده کنند.

طالب صادقیان با تشریح عملیات پیاده روسازی درخیابان طالقانی خاطر نشان کرد: پروژه پیاده رو سازی خیابان طالقانی یکی از برنامه های مهم شهرداری درراستای تحقق شعار "انسان محور بودن طرح های تعریف شده در شهر ایلام محسوب می شود.

وی ادامه داد: دراین طرح با لحاظ نمودن حقوق شهروندی ،محیطی زیبا وتوام با آرامش را برای شهروندان فراهم خواهیم نمود. با تخصیص اعتباری بالغ بر 18میلیارد ریال طرح پیاده رو سازی طالقانی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

صادقیان بااشاره به طرح زیرگذر شهید کشوری گفت:با وجود نگاه امکان افزایش ترافیک و قفل شدن شهر هنوز مجوز ترافیکی این طرح صادرنشده است ،اما در اجرای این پروژه مهم مصمم هستیم.

وی افزود : ممکن است برخی تصور کنند اجرای همزمان چند طرح عمرانی، ایجاد ترافیک ومتعاقب آن اذیت شدن شهروندان را بدنبال داشته باشد ،اما به اعتقاد من تحمل سختی ها در بازه زمانی یکساله تعریف شده برای اجرای تمامی طرح ها، بهتر از این است که هرساله وبا اجرای طرح های عمرانی متناوب شهروندان رابه زحمت اندازد.

به گفته صادقیان اجرای طرح شهید کشوری به مناقصه گذاشته شده و پاکت ها نیز در ماه آتی بازگشایی خواهند شد.

صادقیان درادامه گفتگو با تشریح عملیات اجرایی پروژه زیر گذر رسالت خاطرنشان کرد: این پروژه با 448 متر طول سازه ،264شمع به طول متوسط هر شمع 15متر یکی از مهمترین پروژه های عمرانی درراستای کاستن از گره های ترافیکی شهر است .

وی با احتساب 2040 متر حفاری صورت گرفته در این پروژه ، 1860 مترمکعب بتن ریزی ،300 متر مکعب خاکبرداری وبکار رفتن 210 تن آرماتور در مجموع میزان پیشرفت این پروژه را 38 درصد اعلام کرد وگفت : مدت قرار داد یکسال است اگر زمان را به سه قسمت تقسیم کنیم ،صرفنظر از مدت زمان تجهیز کارگاه وسختی ها ومشکلات موجود در ابتدای کار ،پیشرفت پروژه فراتر از انتظار است .

شهردار ایلام درادامه افزود :روندو سرعت  اجرای این طرح  مطلوب ارزیابی شده است .اگر در کنار همراهی مردم ،دستگاههای زیرساخت نظیر مخابرات ،برق ،گاز وآب وفاضلاب با ماهمراهی کنند ،این پروژ ه در بازه زمانی تعریف شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: دراین راستا شرکت برق در خصوص جابجایی خطوط نیرو مبادرت نموده ،آب وفاضلاب هم پیمانکار را مشحص نموده اما شرکت مخابرات به دنبال دریافت هزینه میلیاردی برای جابجایی کابلهای قرار گرفته در مسیر این طرح هستندکه پرداخت چنین رقمی از سوی شهرداری امکانپذیرنیست.

صادقیان بیان داشت : البته موانع موجود درمسیر اجرای پروژه رسالت تاکنون در روند پیشرفت کار تاثیری نداشته ولی در آینده حتما تاثیر گذار خواهد بود.اگر موانع پیش رو مشکل ایجاد نکنند در بازه زمانی اعلام شده وحتی زودتر از آن ، پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص تاثیر مشکلات اقتصادی بر وضعیت پروژه های عمرانی شهر گفت : مصالح مورد نیاز پیش از این خریداری شده ،پیمانکار پروژه متوجه زیانهای ناشی از مشکلات اقتصادی هست اما پرداخت ها به صورت فهرست بهای تفاهم شده صورت خواهد گرفت و شاخص تعدیل نیز براساس دلار 4200تومانی محاسبه می شود،از اینرو مشکلات اقتصادی بر روند اجرای پروژه تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

شهردار ایلام در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که شهردار چه نمره ای به خود می دهد گفت: این مردم هستند که باید در مورد عملکرد ما قضاوت کرده ونمره بدهند ،اما تمام تلاش خود رابه کار بسته ایم که تمامی برنامه های قول داده شده برای ساختن شهری در شان مردم ایلام محقق شوند.روز اول با برنامه آمده ام معتقدم تا امروز از برنامه هاو اهداف ترسیم شده  عقب نیستم .

طالب صادقیان افزود: شهر ایلام از نارسایی ها ومشکلات فراوانی رنج می برد ،تمام سعی وتلاش خود را براین معطوف نموده ام که تا پایان ماموریتم بخش اعظمی ازاین نارساییها مرتفع وشهری در خور ودر شان مردم ایلام بسازیم .

شهردار ایلام : کاندیدای مجلس نمی شوم/غیراز کار وخدمت به مردم هدف دیگری نداشته وندارم /از تعامل وهمراهی اعضای شورای شهر ممنونم/ورود من به شهرداری نه برای نان بوده ونه برای نام 

شهردار ایلام در ادامه این گفتگو در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که " شهردار ایلام قصد کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی را دارند یاخیر"گفت :متاسفانه این موضوع به آفتی در استان ما تبدیل شده است . اگر فردی با دلسوزی وتعهد ،خدمت به شهروندان را اولویت کاری خود قرار می دهد ،برخی با هدف تخریب، به آن برچسب کارتبلیغاتی می زنند،اکر هم کاری انجام نشود به شیوه دیگری برچسب زده می شود.

وی ادامه داد: اتفاقا می خواستم این موضوع را در یک جمع رسانه ای بیان کنم که اینجانب اصلا چنین قصدی نداشته وندارم .ورود من به شهرداری نه برای نان بوده ونه برای نام .غیر از خدمت به شهر وشهروندان هیچ هدف دیگری نداشتم در پایان کار شهرداری دنبال هیچ پست یا جایگاه اداری نیستم.

صادقیان افزود: بعنوان یک شهروند وقتی می بینم که شهر من پس از 20 یا 30 سال هیچ تاثیر ملموسی برای شهروندان نداشته ویا شهرمان با وجود پارامترهای مثبت موجود درمردم ،در شان آنان نیست این موضوع بنده را آزار می دهد.

صادقیان ادامه داد : بعنوان یک شهروند همیشه دغدغه شهر ایلام را داشته وبه این شهر احساس دین نموده ام ،بنابراین تشخیص دادم که پس از دو دهه کار برای خودم ، بخشی از زندگی وعمرم رابه مردم شهرم اختصاص دهم.پس باید دو یا سه سالی که قرار است برای مردم کارکنم، بخاطر خوشحال کردن شهروندان ورضایت مردم،باید  از خودم مایه بگذارم.

شهردار ایلام بیان داشت : وضعیت مالی و شرایطم به گونه ای هست که بتوانم در هرجای این کشور ویا خارج از آن زندگی نمایم اما نمی توانستم به زادگاهم بی تفاوت باشم.

وی افزود:توسعه شهر ایلام ونقش افرینی در خوشحال نمودن شهروندان ایلامی تنها موضوعی است که خوشحالی من در سالهای باقی مانده از عمرم را رقم خواهد زد.

طالب صادقیان تاکید کرد: غیراز کار وخدمت به مردم هدف دیگری نداشته وندارم .بعد از شهرداری هم دنبال پست وجایگاه اداری نخواهم بود.دنبال کاندیداتوری مجلس هم نبوده ام ،زیرا که معتقدم بهترین و کوتاهترین راه برای خدمت به مردم همین شهرداری است.

صادقیان اظهارداشت : درطول مدت کوتاه خدمت درشهرداری کارهای خوبی انجام شده و رضایت نسبی شهروندان برقرار شده است ،بنا ندارم با کاندیداتوری مجلس محبوبیت کسب شده رازیر سوال ببرم.

وی افزود:در ایلام  نگاه به نمایندگی مجلس متفاوت از جاهای دیگراست .چون آرا به صورت مستقیم وچهره به چهره جمع اوری می شود بنابراین نماینده مدیون مردم می شود و باید به هرشکل ممکن وفراتر از وظایف خود در صدد جبران خدمات برآید، این درحالیست که مجلس جای انجام کارهای شخصی مثل استخدام وبراوردن نیازهای شخصی مردم  نیست.بنابراین معتقدم اگر درایلام به جای نگاهی جاری ،نگاه توسعه ای حاکم بود، شاید یک روزی به مقوله کاندیداتوری فکر می کردم.

طالب صادقیان در پایان این گفتگو ضمن تشکر از همراهی وتعامل شورای شهر تاکید کرد: موفقیت های کسب شده وکارهای انجام شده در سطح شهر ایلام حاصل یک کار تیمی است که جا دارد بخاطر تعامل و همراهی اعضای محترم شورای شهر با شهرداری در تحقق برنامه های شهرداری تشکر نمایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار