معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن گفت: تمام تلاش مجموعه جدید مدیریت شهری بر ماندگاری و افزایش جمعیت ساکن و مجاور در بافت پیرامون حرم مطهررضوی است .
کد خبر: ۶۴۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 20 August 2018

به گزارش تابناک : سید فرهاد حجازی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن گفت: با روی کار آمدن پنجمین دوره شورای شهر مشهد، تأکید‌ها بر این است که مردم در منطقه ثامن به عنوان ساکن بمانند و سکونت احیا شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مثل 20 سال قبل شیب مهاجرت به سمت خروج از این منطقه باشد این منطقه جمعیتش را از دست می‌دهد، همه این‌ها درحالی است که مردم سرمایه‌های اجتماعی این منطقه در حال بهسازی و بازسازی محسوب می‌شوند و اگر در بافت حضور نداشته باشند از منطقه ثامن یک خوابگاه بیشتر باقی نخواهد ماند.

تشکیل مدیریت تسهیلگر برای همراهی با مردم

حجازی افزود: در این راستا اولین قدم با تشکیل مدیریت تسهیلگر برداشته شده است ، به این صورت که اگر ساکنان پروانه بخواهند با شرایط سهل و آسان می‌دهیم.

وی در این باره تصریح کرد: به عنوان نمونه مبلغ را برایشان قسط بندی میکنیم، سهم گرفتن در برابر مبلغ پروانه را پیش رویشان می گذاریم و نیز با انبو ه سازان واردمذاکره می‌شویم که اگر شهروندان تمایل به ساخت وساز داشتند حداکثر همکاری با آن‌ها داشته باشند .

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن بیان کرد: تمام امتیازات و موارد اینچنینی به عنوان سیاست‌های تشویقی مدیران شهری در منطقه ثامن و در راستای نیل به هدف اصلی مجموعه در افزایش وماندگاری جمعیت ساکن ومجاور در بافت پیرامون حرم رضوی برای شهروندان درنظر گرفته شده است.

به گفته وی علاوه بر موارد مذکور می توان واحد‌هایی با متراژ مناسب در این منطقه ایجاد کرد تا افرادی که تمایل به ماندن دارند بتوانند ماندگار شوند. 


حجازی افزود: در این راستا شهرداری هم طرح‌هایی از قبیل صدور پروانه برای ساخت مسکن در زمینهای 75 متری در نظرگرفته است.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن تأکید کرد: شهرداری در صورتی ساخت مسکن در 75 متر را پروانه می‌دهد که سند ملک از آن مالک اولیه باشد یعنی تغییر مالکیت پیدا نکرده باشد؛ چراکه در غیر این صورت امکان سوءاستفاده از این موقعیت فراهم می‌شود.

گفتنی است افرادی هم که متراژ زمینشان را به 150 متربرسانند و در طرح قرار نداشته باشند می‌توانند با گرفتن پروانه با تراکم دو طبقه روی پیلوت در منطقه ثامن خانه بسازند و بمانند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار